Jeg har i dag hatt besøk av @Midtsian. Han hadde med seg ett sett rør monoblokker av typen DPA type Triode Classic 211 (PSE 60 watt), i tillegg til en Adyton series 1 (25 år gammel) og en rørpre/RIAA også av typen DPA lydende den velklingende typebetegnelsen A3. A3 er en protype, og den eneste i sitt slag. Kablene som ble brukt til HT var i stort Nordost av forskjellige valører avhengig av biamp eller ikke. Kabler er uansett ikke testet her. Jeg stilte med en Parasound P3 som pre, Parasound Halo A21 som effekt, Hanss P-23 som RIAA og etpar Infinity RSIIb grazed og modda av Geir Fredrikssen. Signalkilden var hele veien en Linn Sondek LP12 utstyrt med en Lingo 2 og en Pro-Ject 9cc med en Adikt PU.
DPA er håndlaget i Ungarn for de som ikke kjenner merket. Se forøvrig egen tråd her inne på HFS.
Testen ble ikke gjort med annet enn øret, og må slik kunne betegnes som subjektiv. Jeg ville finne ut av om utstyret mitt holdt mot rørutstyret, og @Midtsian var interessert i å høre hvordan utstyret hans oppførte seg tilkoblet Infinityene. Parasounden min klipper ved svært høye volumer, og dette var også interessant for meg å finne ut av. Stua utstyret ble testet i er 97 kvm med skråtak opp til 4,5 meter, så her er det rom å fylle. Vi kunne slik kjøre max volum over tid uten at det ble vanskelig å være der.
Skivene som ble brukt var Kari Bremnes-Svarta Bjørn, Kraftwerk-Electric Cafe og The The-Infected
Vi opplevde mye underveis, og jeg håper noen av dere kan hjelpe oss med forklaringene, om vi skulle ta feil i våre konklusjoner.
DPA er håndlaget i Ungarn for de som ikke kjenner merket. Se forøvrig egen tråd her inne på HFS.
Testen ble ikke gjort med annet enn øret, og må slik kunne betegnes som subjektiv. Jeg ville finne ut av om utstyret mitt holdt mot rørutstyret, og @Midtsian var interessert i å høre hvordan utstyret hans oppførte seg tilkoblet Infinityene. Parasounden min klipper ved svært høye volumer, og dette var også interessant for meg å finne ut av. Stua utstyret ble testet i er 97 kvm med skråtak opp til 4,5 meter, så her er det rom å fylle. Vi kunne slik kjøre max volum over tid uten at det ble vanskelig å være der.
Skivene som ble brukt var Kari Bremnes-Svarta Bjørn, Kraftwerk-Electric Cafe og The The-Infected
Vi opplevde mye underveis, og jeg håper noen av dere kan hjelpe oss med forklaringene, om vi skulle ta feil i våre konklusjoner.
Sist redigert: