Jeg mener det må være mulighet for å annonser så dyre kabler og tweaks man vil.
Det er imidlertid noen faktorer som må være i orden.
HFS er Norsk. Det er norske lover og regler som gjelder og selvsagt markedsføringsloven. Den er forskjellig fra land til land.
Den kan leses her.
LOV 2009-01-09 nr 02: Lov om kontroll med markedsf�ring og avtalevilk�r mv. (markedsf�ringsloven)
Da er det et par punkter som kan gå igjen og det er
God forretningsskikk
og denne
§ 3.Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.
Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.
Dette med ytelsers egenskaper eller virkning skal kunne dokumenteres.
Noen eksempler
"Verdens beste xxx" - = dårlig forretningsskikk. Det står da underforstått at andre kabler er dårligere
"ytelsen gjenspeiler prisen" -- que?
"kvanteteknologi" --- bare vås - ikke dokumenterbart
"patentert teknologi som gjør at lyden kommer raskere fram til deg og du hører detaljer du ikke har hørt før" -- teknisk dokumentasjon
"sortere bakgrunn, lavere støygulv grunnet proprietære tilvirkningsprosess kun eksisterende her"... en gjenganger fra alle tweaks, kabler
"bedre lyd grunnet endret krystallstruktur"... bevis?
"beste resultat fås om de er 6m lange" ---- jaha? og teknisk dokumentasjon på dette.
Men det som er greit kan være
Gode og pene kabler i rent kobber. Teflon isolering. Tvinnet for å hindre innstråling. Gjør ingenting galt med lyden. Pris: 100000 for 2*2m
Vi har agenturet for disse xxxx og er på lager. Pris kr....xxxx
For mange en spennende nyhet. Produkt xxx er kommet i en revidert utgave med følgende fysiske endringer. Finnes på lager. Pris: xxxx
Kanskje ikke eksemplene her var helt bra og tydelige men innholdet i innlegget er vel forståelig?