VilhelmW
Hi-Fi freak
Jeg har kjørt motoriserte tohjulinger siden sånn ca. 1968. Det begynte sånn smått med lånte Tempo Corvetter, Panther'e og Taifun'er. Deretter var det MZ, Suzuki og Honda - også lånte / leidde fjær. Min første skikkelige mc, var en shoppra Ariel Red Hunter 350 ccm. Men den store kjærligheten kom med superbiken over alle,Honda CB 750 - herrejemini, for en maskin det var! Inntil jeg en sommerdag i 1976, fikk prøve en Honda GoldWing...en firesylindra boxer på 1000 ccm og et bånndrag man ikke fant maken til på noen anna mc på den tida. Jeg bestilte en tvert, men p.g.a. at lasteskipet havarerte, kom den aldri til Speed McCenter..Jeg endte derfor opp med en Kawazaki Z 750, en twinmaskin, ikke ulik de klassiske engelske - men MYE meir moderne. Seinere har det blitt enda en CB 750, et par Kawa Z 1000 J'er, et par Honda GoldWing'er, både 1100 og 1200, og nå en Kawazaki Z 650 - en pen nestenklassiker, som duger perfekt til og fra jobb, samt disse fine kveldsturene. Jeg har hatt lange perioder uten mc, men fått tilbakefall - gang på gang.
Kort fortalt, jeg har alltid hatt mc-dilla...ALLTID. Ser jeg en litt ukjent, ny modell stå parkert, må jeg bort og ta herligheten i øyesyn. Og fortsatt er lyden av en '76 modell Ducati 900 ss den vakreste musikk i mine ører... Det å ta et sveip, noen mil eller så, på mc -er reinhekla sjelebot. Man tenker bedre, lukter bedre og føler bedre fra mc-sadelen enn fra noe anna fremkomstmiddel. Tro meg!
Nå sysler jeg med "oppgraderingsplaner" - så det er andre enn hifi-entusiaster som får denne lidelsen kasta over seg. Jeg skal ha en mc som er litt større i kubikk, litt nyere og som aller heldst har heilkåpe og kofferter. Jeg vurderer Honda CBR 1100 Blackbird, BMW K 1000 Rs eller Triumph ST.
Jeg har en berettiget mistanke om at andre her på forumet, også er ihuga mc-entusiaster. Nå er vel de fleste tohjulingene godt stallet for vinteren, så da kan det kanskje være betimelig å dele noen mc-erfaringer og noen bildeglimt av "juvelene" her på forumet...
Jeg hiver ut et par av nestenklassikeren Kawazaki Z 650 F3, en nesten strøken 1982modell med 84000 km på meteren. Den går som ei klokke, er svært godt tatt vare på - og kan fort bli til salgs...
Andre som nyter mc-tilværelsen der ute???
;D
Kort fortalt, jeg har alltid hatt mc-dilla...ALLTID. Ser jeg en litt ukjent, ny modell stå parkert, må jeg bort og ta herligheten i øyesyn. Og fortsatt er lyden av en '76 modell Ducati 900 ss den vakreste musikk i mine ører... Det å ta et sveip, noen mil eller så, på mc -er reinhekla sjelebot. Man tenker bedre, lukter bedre og føler bedre fra mc-sadelen enn fra noe anna fremkomstmiddel. Tro meg!
Nå sysler jeg med "oppgraderingsplaner" - så det er andre enn hifi-entusiaster som får denne lidelsen kasta over seg. Jeg skal ha en mc som er litt større i kubikk, litt nyere og som aller heldst har heilkåpe og kofferter. Jeg vurderer Honda CBR 1100 Blackbird, BMW K 1000 Rs eller Triumph ST.
Jeg har en berettiget mistanke om at andre her på forumet, også er ihuga mc-entusiaster. Nå er vel de fleste tohjulingene godt stallet for vinteren, så da kan det kanskje være betimelig å dele noen mc-erfaringer og noen bildeglimt av "juvelene" her på forumet...
Jeg hiver ut et par av nestenklassikeren Kawazaki Z 650 F3, en nesten strøken 1982modell med 84000 km på meteren. Den går som ei klokke, er svært godt tatt vare på - og kan fort bli til salgs...
Andre som nyter mc-tilværelsen der ute???
;D
Vedlegg
-
106.2 KB Visninger: 1.034
-
89.9 KB Visninger: 1.040
-
103.2 KB Visninger: 4.928