I utgangspunktet er de ikke tiltenkt bruk som slangeløs men sannsynligvis går det fint for det.God morgon på nyåret
Dette med slangeløst kunne jeg tenkt meg og prøve iår. Hur er det med mine Unaas AS-30 funker dem med slangløst? finner ingen info om saken.
Unaas wheels
Skal ikke jeg bygge et sett til deg, da?Ok. Men da trur jeg skall se etter ett hjulsett som enligt spec er egnet for dette! har likevel tenkt meg ett extra hjulsett på sikt.
Ser att Bikeshop har campagnolo Shamal ultra 2way på tilbud nå?
Det er noe du absolutt kan få gjøre vad av komponenter som skall brukes overlater jeg til deg isf! du kan få forklare nærmere vad som bør vurderes , men DT240 og RR411 virker noe og satse på.Skal ikke jeg bygge et sett til deg, da?Ok. Men da trur jeg skall se etter ett hjulsett som enligt spec er egnet for dette! har likevel tenkt meg ett extra hjulsett på sikt.
Ser att Bikeshop har campagnolo Shamal ultra 2way på tilbud nå?
DT240 og 411 eller 460, for eksempel?
Det var de jeg prøvde og finne ut også hvilke felger som brukes på DT ferdigsettene? Takk for det Valentino.DT Swiss RR411 ser ut som felgen de bruker til ferdighjulsettet RR21. Yummy.
Alt kan kompliseres i håp om å selge flere produkter.Smart å vite litt om prinsippet bak slangeløse felger og dekk før man konverterer. Se eks. her: https://www.bikerumor.com/2014/08/2...ke-wheels-go-tubeless-new-disc-brake-options/
For MTB er dette sikkert et mindre problem, men for landeveishjul (med høyt dekktrykk, varme fra bremseflatene nedover, høy fart) ville jeg vært litt forsiktig, gitt...Alt kan kompliseres i håp om å selge flere produkter.Smart å vite litt om prinsippet bak slangeløse felger og dekk før man konverterer. Se eks. her: https://www.bikerumor.com/2014/08/2...ke-wheels-go-tubeless-new-disc-brake-options/
Ser man på sidene til Notubes sier de at så å si alle felger kan brukes. Men at enkelte UST dekk kun fungerer med egnede felger.
Har kjørt tubeless siden 09 og har ikke engang tatt meg bryet med vask eller smøring av felg ved drkkskift, ingen grunn til å komplisere en i utgangspunktet enkel sak.
Tenker ett helt DT oppsett føles riktig når du likevel skall bruke tid og bygge ett hjulsett til meg. Vi får ta en prat om saken.....Kan fint lage hjul for steinrøys også, vet du.
Det er forresten mye penger å spare på f.eks. Shimano Ultegra nav.
Egentlig ikke bekymret for styrke i noen særlig grad. Ut fra det jeg har lest meg til om hjulbygging knekker praktisk talt alle eiker i gjengene eller i 'kneet' uansett, og der er jo 'alt' aktuelt 2,0(jeg har ikke hatt eikebrudd eller annet trøbbel med de få hjulene jeg har bygd). Det jeg er litt reservert for er at tynnere eiker lettere vrir seg under bygging, og at dette gjør det vanskeligere og mer tidkrevende å bygge, pluss at eventuelt gjenværende vridning kan bidra til at niplene 'skrur seg' under bruk med påfølgende behov for retting i ettertid. Dog er det siste greit å se på bladeiker, og sammen med mulighet for mothold tror jeg det er greiere å bygge med enn f.eks. Revolution. Litt samme tanken med messingnipler, Krom er hardere, og gir bedre gjenger enn alu, og er dermed lettere å bygge med etter det jeg forstår.^Zomby. Hva med DT Revolution på framhjul og kanskje også venstre bak? Mener å ha lest at det gir like sterke resultater som Competition rundt baut.
Må nok nøye meg med ett sett da jeg allerede har strukket budsjettet litt med CAAD12.Eller i god verdens rikeste land ånd, pedalnøkkel, spd-sl og vanlige pedaler.
Men tidlig på nittitallet rullet de mest populære kanttråddekkene nesten ikke i det hele tatt. Conti GP3000 f.eks. Veldig god trening, hehe.
Det er vel ikke helt riktig fremstilt. Han satt ny timesrekord i den nyopprettede klassen 105 pluss. Hans egen rekord i 100 pluss står fortsatt på 26,927.the Inner Ring
(@inrng)
105 year old Robert Marchand breaks his own hour record with a distance of 22.547km
totte er en kløpper på og navigere mens det sykles, på svenske siden er jeg ganske så kjent? du får bli med likevel isf!Herregud. Jeg hadde syklet meg vill, garantert. Turen er en veikryssbonanza. Lurt å bruke computer med kart og forhåndslagret rute.
Det resulterte riktignok i bråstopp mot støtfangeren til en parkert varebil på OV&VKs Frankriketur i fjor, men litt må man da tåle.totte er kløpper på og navigere mens det sykles, på svenske siden er jeg ganske så kjent? du får bli med likevel isf!Herregud. Jeg hadde syklet meg vill, garantert. Turen er en veikryssbonanza. Lurt å bruke computer med kart og forhåndslagret rute.
Det hade nok blitt mange extra mil/stopp om jeg skulle haft jobben!Det resulterte riktignok i bråstopp mot støtfangeren til en parkert varebil på OV&VKs Frankriketur i fjor, men litt må man da tåle.totte er kløpper på og navigere mens det sykles, på svenske siden er jeg ganske så kjent? du får bli med likevel isf!Herregud. Jeg hadde syklet meg vill, garantert. Turen er en veikryssbonanza. Lurt å bruke computer med kart og forhåndslagret rute.