Valentino
J. Brünnhilde
Godt nyttår fra Fokholgutua, Stange Vestbygd! Måtte 2018 bringe dere smil og gleder på stier og veier.
(Av en eller annen grunn vises bildet bare i Tapatalk og ikke i Chrome her.)
Sist redigert:
Men hvor er bremseme? Åja, der.... Faen!
Ånei! Bremser som sannsynligvis fungerer! Kjetteri!Men hvor er bremseme? Åja, der.... Faen!
Hvorfor er det feil? Har ikke akkurat tenkt meg ut i gjørma med de. Til det har jeg 4 par SPD sko og 3 terrengsykler.Hvite sko er alltid feil.
Beklager.
(mulig unntak for dansesko)
Karbonhjul og regn gir ikke verdens beste bremseeffekt når det vått.Jeg kan altså fortsatt ikke vri hodet rundt tanken om at felgbremser ikke virker. Hvor dårlig til å skru går det egentlig an å bli?
Feltet hyler som en plaga griseflokk [...]
Hvor dårlig til å skru går det egentlig an å bli?
Jeg har da opplevd at bremseklossene nærmest "smeltet" under Vestfold Rundt med styrtregn, så jeg er klar for skiver.Jeg har da syklet L-O og to ganger Siljan runt i høljeregn med karbonfelger og felgbremser. Gikk så fint, så.
Skiver kan hyle ja, men som bremser er de bedre.Men en ting som nok er verdt å bekymre seg for er lange utforbakker med engstelig bruk av felgbrems, og karbonhjul med kanttråddekk. De fleste sliter fortsatt med å lede bort varmen fort nok med disse. Tynt gods, og press fra dekket på innsiden gir deformerte felger oftere enn godt er. Men det er ikke mitt problem, med pariser .
Til 7. og sist er den ene viktige grunnen til at sykkelbransjen pusher skiver så hardt at de vil selge oss rammer med en endring som salgsargument, og som ikke er kompatible med våre eksisterende hjul, og deretter nye hjul som er kompatible med våre nye rammer.
I praksis er det friksjon mellom dekkene og veien som stopper oss, og som stopper hvor godt vi stopper. I praksis er det ganske marginalt hvor mye bedre skiver fungerer på landeveien.
Feltet hyler som en plaga griseflokk, og et er ikke pent.