Kjipt med feil som koster dyrt! Men ikke uvanlig. Leser en del bransjestatistikk, her er mye interessant. Blandt annet, er bilen over tre år er sjangsen ca 80 % på at det finnes en mangel som påvirker verdien på bilen. Ca 20 % av alle dieselbiler har blitt feilfylt minst en gang. Mange motorhavari og motorstopp skyldes dette. Tror nok mange bruktkjøpere ikke er klar over at problembilen har en god unnskyldning for all bannskap den har belastet eieren.
Ellers er det ca 250 biler i trafikk pr. mekaniker i jobb.(her var vel ikke kildene helt til å stole på, men men
Disse skrur minst 2 biler i snitt pr dag. Kjapp hoderegning skulle bety at omtrendt hele bilparken er innom verkstedet minst en gang i året, og det er langt ifra bare periodisk service som blir utført.
Angående dine 25000,- En fattig trøst får være at det ikke bare er VAG mekanikere som drifter med plussmargin i regnskapet. Svært mye bannskap fomidles blandt kunder hos alle merker