charliefoxtrot
Hi-Fi entusiast
Takker.
Vil det si at det er Tesla som betaler for datatrafikk over 3G?
Vil det si at det er Tesla som betaler for datatrafikk over 3G?
Bruktbilprisene er fortsatt 100-200k høyere enn hva jeg ga for min ny, og det ser ut til at de fortsatt bare går oppover. Den "vanlige" S er også priset høyt over nybilprisene. Så langt ser dette usannsynlig bra ut. Kan ikke huske tilsvarende verdiutvikling på noen annen bil.Synd du kommer til å tape mye mer enn de 66000 når du skal prøve å bli kvitt en S....
Det er vel få plasser det passer bedre å vise fingeren enn akkurat der...Ikke så veldig ofte, og aldri på McDonalds...
Den blå blikkboksen som står der kan neppe kalles en ordentlig bil!!!Viser du fingeren Asbjørn?
Jag såg en Tesla i morse med stora j*vla klistermärken på sidorna där det stod "BYGG UT KÄRNKRAFTEN".
Et nytt tilbud fra Avis for de av oss som ikke har råd til å eie en Tesla selv:
Lei en Tesla Model S - Avis Bilutleie
Hm, kanskje ikke så god deal etter å ha sjekket betingelsene nei. Sjekket ett døgn fra Torp, og det koster 3600 kr. En Golf koster 1200 kr..Et nytt tilbud fra Avis for de av oss som ikke har råd til å eie en Tesla selv:
Lei en Tesla Model S - Avis Bilutleie
Og med 40 laken i egenandel ved skade kan det fort være siste bilen en leier på en stund også...
Interresant. Du har vel ikke tilfeldigvis noen link? Mine google-skills feilet meg..Det er vel ikke noe m5 killer, top gear us testet den mot s550 denne uka.
Må arrestere deg litt der Asbjørn...For de som liker 0-100 er tesla morsom..For kurvekjøring av den mer avanserte typen er det ingen selvfølge at den holder tritt med hverken AMG eller M5... Så er du en sjåfør som liker å råne i kryss er den ypperlig til det, men skal du hevde deg som avansert sjåfør er det nok andre biler som er raskere.. Understellet har fortsatt endel å si..Den er ikke akkurat understyrt når du drar på litt, nei, men kanskje litt lite involverende i konstant fart.
Gasspedalfølelsen er øyeblikkelig effekt i det samme du tråkker til. Momentan respons, kan ikke sammenlignes med noe annet.
Bilen er konkurransedyktig med det aller meste hvis du kjører i suburbia med noen turer på landevei og ett og annet rødlys-drag. Den drar fra både M5 og S550 (og AMG E 63) i denslags øvelser. Derimot har den ikke en sjanse hvis du har tenkt å krysse Tyskland i ett strekk i 250 km/t. Da feiler den på både toppfart og rekkevidde, og du er mye bedre stelt med en S550 hvis du har råd til det. Spørsmålet er som så ofte ellers hva du har tenkt å bruke den til. Ingen bil er "best" i alle disipliner.
Det suger jo max. En prisøkning var riktignok annonsert men i følge Tesla skulle man få nøyaktig beskjed når prisøkningen skulle tre i kraft. Jeg står på mailinglista men har ikke hørt et pip. Prisen for den aktuelle bilen og utstyrspakka for meg har steget med over 30.000. Må si lysten på å bestille sank kraftig, hadde jeg fått beskjed om når prisøkningen skulle skje hadde jeg sikkert lagt inn en bestilling rett før men nå er det tvilsomt om det blir kjøp. Ikke at 30K er uoverkommelig men å kjøpe rett etter prisøkningen frister ikke gnieren i meg.Neimen, har du sett. Prisen har gått opp massivt etter jeg bestilte. Jaggu går det an å ha flaks en gang i livet også.
Ikke bare, de har tripplet prisen for hifi-pakken og tar nå betalt ekstra for tre i innredningen.^ forklaringen er fort valutakurs. Tesla priser bilene i Euro til det europeiske markedet så vidt jeg vet.