Takk bambadoo, oddemann og GreggeryP!
Fosse, du har rett at det er lyset som forsterker fargenyanser i treverket. Det er samme treverk på hele høyttaleren, men jeg tror fronten har en matt lakk mens resten har en matt olje behandling. I normalt lys ser dette helhetlig ut, men iPhone med blitz forsterker nok lysheten i front. Finishen er, etter min mening, usedvanlig fin. Jeg har digget utseende på Kensington SE, men slitt med den rødlig trefargen og det at den var lakkert. Dette er nå helt endret. I tillegg er det detaljer med innfelling av de mørkere trestavene og ringen rundt elementet som løfter den designmessig fra tidligere.
Fosse, du spør også om forskjellen fra SE utgaven. Jeg har fått høre at sjefskonstruktøren på Tannoy tok for seg elementet i Prestige serien helt på ny. Han endte opp med en ikke så ulik konstruksjon, men små tilpasninger og forbedringer gjennom det hele. Noe som kan ha bidratt til at tweeteren går mye høyere enn tidligere, så jeg er usikker på behovet for supertweeter på GR utgaven - som vil bli testet ut etter hvert. I tillegg har de visstnok forbedret delefilteret internkablingen ytterligere.
Foreløpig er lydsignaturen til GR svært gjenkjennelig slik jeg husker SE utgaven. Jeg levde med SE i 5 år, så jeg tror jeg husker en del om hvordan den låter. Det er for tidlig å si så mye om lyden før de er innspilt, men jeg får et inntrykk av at bassen går noe dypere, og er mer slagkraftig, samt at toppen strekker seg høyere. Den har også en lydsignatur som er veldig "smooth" i betydningen helt fravær av kornethet. Dette var også SE god på, men på en måte hvor du ikke tenkte på det. På GR utgaven, så er det nesten slående hvor sammenhengende og flytende lyden er. Jeg kan jo forsøke å beskrive mer etter hver som den får noen timer på seg.