S
Syncrolux
Gjest
Ja.Det er "shit in, shit out" du mener ikke sant?
Men jeg mener fortsatt at manglende lydkvalitet virkelig ikke har noen som helst med sluttbrukermediet å gjøre.
Ja.Det er "shit in, shit out" du mener ikke sant?
Men jeg mener fortsatt at manglende lydkvalitet virkelig ikke har noen som helst med sluttbrukermediet å gjøre.
Det smaker vel crap uansett hva du spiser den av?Men, smaker Toro gryterett bedre fra porselen eller fra papptallerken?Men jeg mener fortsatt at manglende lydkvalitet virkelig ikke har noen som helst med sluttbrukermediet å gjøre.
Så en bra innspilling, bra mixet og mastret, låter like bra på kassett, vinyl, CD, mp3 og SACD ?Men jeg mener fortsatt at manglende lydkvalitet virkelig ikke har noen som helst med sluttbrukermediet å gjøre.
Under fortutsetning at alle medier gis optimale forhold hele veien og samme master benyttes så mener jeg man vil ha problemer med å skille de, bortsett fra vinyl som vil avsløre seg pga sin karakteristiske overflatestøy.Så en bra innspilling, bra mixet og mastret, låter like bra på kassett, vinyl, CD, mp3 og SACD ?Men jeg mener fortsatt at manglende lydkvalitet virkelig ikke har noen som helst med sluttbrukermediet å gjøre.
God beskrivelse, jeg kjenner meg igjen der. Mulig jeg begynner å bli gammel...For meg blir denne loudnesskrigen litt som filmer der det er action hele tida, kameraet veiver konstant att og fram, ingen klipp er lengre enn 2 sekunder, og det er et konstant lens-flare og fullt øs på lydsporet. Det blir slitsomt etter 5 minutter for min del. Men det selger sikkert kinobilletter....
Meget god beskrivelse. Det er lett underholdning som raskt fanger din oppmerksomhet og det krever ingen anstrengelse, men etter kort tid blir det slitsomt i lengden. Det er tom underholdning og man får absolutt ingenting ut av det, men det er det som selger kinobilletter og radioplass slik at vi bare vil få mer av det i tiden framover. Det dummeste man gjør er å lese seg opp på film og musikkmediumet og produksjonsprosessen som ligger bak en god kvalitetsutgivelse. Jeg vil heller være lykkelig idiot og få glede av Man of Steel og Miley Syrus, enn å irritere meg over alt som er feil. Det blir stadig vanskeligere å finne gode produksjoner i 2013 når ting drukner i loudnesswar og 30 minutters actionsekvenser.God beskrivelse, jeg kjenner meg igjen der. Mulig jeg begynner å bli gammel...For meg blir denne loudnesskrigen litt som filmer der det er action hele tida, kameraet veiver konstant att og fram, ingen klipp er lengre enn 2 sekunder, og det er et konstant lens-flare og fullt øs på lydsporet. Det blir slitsomt etter 5 minutter for min del. Men det selger sikkert kinobilletter....
Han har også noen refleksjoner om overgangen til streaming og harddiskbaserte formater:Some records [...] were made so artificially loud that though the music seemed amazing on first listen [...], it rapidly wore on the ears. [...] Pretty soon there was ear fatigue all around. The listener never got a break; there was no dynamic range anymore. Milner suggest that even rabid music fans can't listen to these records over and over, or very much at all. The actual enjoyment of them is short-lived, and he proposes that this might have had something to do with pushing consumers away from purchasing recorded music. The technology that was supposed to make music more popular than ever instead made everyone run away from it.
As music becomes less of a thing - a cylinder, a cassette, a disc - and more ephemeral, perhaps we will start to assign an increasing value to live performances again. After years of hoarding LPs and CDs, I have to admit I'm now getting rid of them. [...] For me, music is becoming dematerialized, a state that is more truthful to its nature, I suspect. Technology has brought us full circle.
Det er mye annet interessant i den også. Anbefales.Music technology in some ways appears to be on a trajectory in which the end result is that it will destroy and devalue itself. It has succeeded fully when it self-destructs. The technology is useful and convenient, but it has, in the end, reduced its own value and increased the value of the things it has never been able to capture or reproduce.
Jeg har sett andre som også har gjort samme observasjonen.Jeg leser David Byrne's bok "How Music Works" om dagen. Han har en beskrivelse av lydstyrkekrigen som er ganske parallell med hva MatsGyver og Syncrolux skriver, men mer kritisk til den kommersielle verdien av det:
...Some records [...] were made so artificially loud that though the music seemed amazing on first listen [...], it rapidly wore on the ears. [...] Pretty soon there was ear fatigue all around. The listener never got a break; there was no dynamic range anymore. Milner suggest that even rabid music fans can't listen to these records over and over, or very much at all. The actual enjoyment of them is short-lived, and he proposes that this might have had something to do with pushing consumers away from purchasing recorded music. The technology that was supposed to make music more popular than ever instead made everyone run away from it.
Noe avhengig av sjanger selvsagt, men dessverre er konsertlyd ofte minst like preget av uvettig kompresjon som musikkopptak i forskjellige formater. Min påstand; at studioteknikere ofte "går i skole" som lydteknikere for div. konsertscener er en stor del av problemet.90% av min lytting er til live. Direktesendinger eller opptak ... mer og mer av det første.
perhaps we will start to assign an increasing value to live performances again. After years of hoarding LPs and CDs, I have to admit I'm now getting rid of them.
Underskrives.
Hvor får man tak i en umastret utgave ?Noen som har analysert forskjellen på Thomas Dybdahls siste i vanlig og umastret utgave?
Man kan høre begge under. Vet ikke hvilke kvalitet det er i, men man hører stor forskjell.Hvor får man tak i en umastret utgave ?Noen som har analysert forskjellen på Thomas Dybdahls siste i vanlig og umastret utgave?
Bjellas siste er ikke dårligst i klassen, men heller ikke det verste av nyere musikk. Dette er fra CDen som fulgte med vinylen.Noe som kan kjøre Bjellas siste? Av en eller anne grunn får jeg ikke sjekket den her.
New ZZ Top Box Will Include Original Mixes of First 10 AlbumsZZ Top have a new box set coming out in June, and this time they’re getting it right. The 10-CD ‘ZZ Top: The Complete Studio Albums (1970-1990)’ will include, for the first time, the original mixes of the band’s early records. That’s great news for anyone who’s been stuck listening to the ’80s remixes of these classic albums for all these years.
[...]
Best of all, ‘ZZ Top’s First Album,’ ‘Rio Grande Mud’ and ‘Tejas’ will feature those LPs’ original mixes, not the mixes included on the 1987 box set ‘Six Pack,’ and subsequent reissues, which beefed up the ’70s production with ’80s-style percussion to mirror the more modern sounds found on the multiplatinum ‘Eliminator’ and the followup record, ‘Afterburner.’
Longtime fans have complained over the years that the ’80s’ remixes of these early albums strip away the original primal blues boogie that they remember hearing on their vinyl LPs. For younger listeners raised on the remixed CDs, the original mixes of these albums should come as revelation.
Amazon.com: The Complete Studio Albums 1970-1990 (10 CD): MusicZZ Top - The Studio Albums 1970 - 1990 is a 10 CD boxset of the band's classic studio albums from their Warner Bros. years. This compact, clamshell boxset features each album in a mini, vinyl replica card sleeve with original artwork, including replicated original gatefold sleeves for Tres Hombres and Tejas. Most importantly the original audio tape versions will finally be available, for the first time, on CD for three of the albums: First Album, Rio Grande Mud, and Tejas, and the original masters for Tres Hombres and Fandango will also be included. Much discussion has been had on the quality of the mixes released on CD in the 1980s but now the original audio will be available once and for all in an amazing boxset!
Reissue from Metallica features the high-fidelity SHM-CD format (compatible with standard CD players) and uses 1989 US master.