Det med fanden og bibelen kommer av at han tillegger meg utsagn jeg aldri har kommet med. Det er to el. tre ting i anlegget mitt som httil ikke har vært nevnt i tråden. Om McLaren og andre vil gjøre det til ett hovedpoeng så får de lese, ett tips gå inn på min profil se mine innlegg da finner en det raskt.. Dac er en MF M1, plinth er cl-p1 (victor), pick up Benz Glider M riaa project d2 og ja kabler finnes også..Hvorfor denne mangel på vilje til å fortelle hva resten av utstyret er? Det er sikkert mange her inne som leser Bibelen, men relativt få fandener vil jeg tro. Når du får et direkte spørsmål om dette, og du nekter å svare, virker det hele litt mer mystifistisk i mine øyne.Mc Laren du får ikke vite mer, du leser denne tråden som fanden leser bibelen, jeg har aldri påstått at denne er bedre enn amp X eller amp Y enten de er for hifi eller proffmarkedet.. Jeg har sagt at det er en rimelig nøytral og svært vellydende amp. Jeg har beskrevet i trådens innlegg nr. 1 at jeg ikke lenger vil legge store penger i effektforsterkere. Og jeg har begrunnet og holdt fast ved det standpunktet. Jeg har mixet og matchet utstyr i 40 år og mener altså at akkurat effektens oppgave i dag kan løses svært bra og mye billigere enn enkelte liker å tro. At du ikke liker det - se det får være din sak! Feelgood tråd med kos og bilder og prat om synergieffekter kanhende engang.. Forstå en effektforsterkers oppgave og lytt selv - ikke vanskelig det, eh forresten øynene kommer i veien hehe.
Jeg får sette igang med det ettersom du tydeligvis ikke kan skrive.Nei vrient var det ikke, men gjør det den omtalte ampen bedre el. dårligere? selvsagt ikke. Du får lese litt da McLaren..
Gir du tilbakemelding når du finner det?Jeg får sette igang med det ettersom du tydeligvis ikke kan skrive.Nei vrient var det ikke, men gjør det den omtalte ampen bedre el. dårligere? selvsagt ikke. Du får lese litt da McLaren..
Point takenMen kjære folk innlegg 30 og innlegg 675..
TakkerMen kjære folk innlegg 30 og innlegg 675..
Ja, det er ihvertfall en god start. Men horses for courses, som britene sier. Skal den dra en stor B&W-høyttaler trengs det tyngre skyts enn om det er en lettdrevet Triangle-høyttaler.Asbjørn; er du da enig at for å få til dette, altså styre HT til å yte mest mulig jevnt over hele registeret også ta vare på plutselighet(pauker og basuner) ja så vil tilgjengelige krefter ofte være avgjørende. La oss si at målet er en forsterker som kan fungere godt (glem best, det er uansett subjektivt) med si 97% av HT i kommersielt salg, den vil ha større sjanser til dette om den har rikelig effekt.(f.eks 2x400w i 4ohm) og koster si 3000,- Ikke ett nydelig kabinett og 2 x 150 watt(i 4ohm) til si rundt kr.10.000.....
Har et par høyttalere som skulle være veldig enkelt last. Kompresjonsdriver som dekker fra 1000 Hz med en følsomhet på 108,5 dB i waveguide med litt ytterligere forsterkerning. Under en mellomtone/bass med følsomhet på 95 dB og som ikke er strukket til gå dypt. I tillegg deler jeg de ved 120 Hz hvor eksterne bassenheter overtar.Min teori er at det finnes høyttalere som får tilnærmet alle forsterkere til å låte likt ved moderate volumer på visse musikkformer. Høy følsomhet, jevnt høy impedans, små fasevinkler uten brå endringer, gjerne kombinert med pyntelig komprimerte opptak av syngedamer og jazztrioer (tenk Sara K på Stockfisch). Da vil forsterkeren operere godt innenfor det lineære området og ikke generere hørbar forvrengning.
Er det komponentene vi hører forskjell på i en forsterker siden det ikke er lederene?Har et par høyttalere som skulle være veldig enkelt last. Kompresjonsdriver som dekker fra 1000 Hz med en følsomhet på 108,5 dB i waveguide med litt ytterligere forsterkerning. Under en mellomtone/bass med følsomhet på 95 dB og som ikke er strukket til gå dypt. I tillegg deler jeg de ved 120 Hz hvor eksterne bassenheter overtar.Min teori er at det finnes høyttalere som får tilnærmet alle forsterkere til å låte likt ved moderate volumer på visse musikkformer. Høy følsomhet, jevnt høy impedans, små fasevinkler uten brå endringer, gjerne kombinert med pyntelig komprimerte opptak av syngedamer og jazztrioer (tenk Sara K på Stockfisch). Da vil forsterkeren operere godt innenfor det lineære området og ikke generere hørbar forvrengning.
Alikevel har jeg ikke noe problem å høre forskjell på UcD 400HG med HxR og Ncore til høyttalerne. To forsterkere som begge måler veldig bra. Vi snakker selvsagt ikke om natt og dag forskjell, men Ncore har helt klart en noe renere tonalitet med mindre "etterslep" enn hva UcD har.
Så for meg virker det som forvrengningsaspektet slår inn selv med lettdrevne høyttalere.
Ja something goes without saying.. jeg mener altså for å dra det ennå videre at sjansen for å drive HT skikkelig fortsatt er økte om vi endrer prisen på den første ned til 1600 og på den andre opp til 30.000. Men hvem vil fortelle oss dette? Ikke bransjen, ikke anmelderne og ikke dem som har godfølelsen av å eie dyre "saker" Altså er forum hvor man utveksler erfaringer og opplevelser svært nyttig. Jeg hadde knapt trodd mine egne ører om ikke jeg fant støtte i riktignok utenlandske forum for at jo - dette er det sannsynlig at du hører. At det så også finnes blindtester som sier at dette er hva de fleste hører når de lytter blindt er jo også hyggelig..Ja, det er ihvertfall en god start. Men horses for courses, som britene sier. Skal den dra en stor B&W-høyttaler trengs det tyngre skyts enn om det er en lettdrevet Triangle-høyttaler.Asbjørn; er du da enig at for å få til dette, altså styre HT til å yte mest mulig jevnt over hele registeret også ta vare på plutselighet(pauker og basuner) ja så vil tilgjengelige krefter ofte være avgjørende. La oss si at målet er en forsterker som kan fungere godt (glem best, det er uansett subjektivt) med si 97% av HT i kommersielt salg, den vil ha større sjanser til dette om den har rikelig effekt.(f.eks 2x400w i 4ohm) og koster si 3000,- Ikke ett nydelig kabinett og 2 x 150 watt(i 4ohm) til si rundt kr.10.000.....
Det der var en veldig generell betraktning, hvilke argumenter sikter du til? Eller er du bare ute etter å sette meg på "plass" ?Jeg må få lov til å gjenta - du gir deg ikke, 7th-hifi. Absolutt alle argumenter preller av på deg akkurat som vann på gåsa.
At de ikke var like gode er en misforståelse.. les f.eks trådens aller aller første innlegg der "tonen" settes..Hvilke forsterkere har du eid , som gjør at du foretrekker denne ? Siden du kaller det en brannfakkel, regner jeg med at du har testet litt forskjellig på oppsettet ditt ? Dette er såklart subjektive erfaringer, men alltids intr å se hvilke som ikke var like gode som denne PA i dine ører.
Konstruksjonsprinsipp, kretsløsning, mengde feedback, i dette tilfellet nøstede feedback-sløyfer vs en enkelt feedback-sløyfe. Det er mulig å få helt forskjellig resultat ut av de samme komponentene ved ganske enkelt å konstruere forskjellige ting med dem.Er det komponentene vi hører forskjell på i en forsterker siden det ikke er lederene?Har et par høyttalere som skulle være veldig enkelt last. Kompresjonsdriver som dekker fra 1000 Hz med en følsomhet på 108,5 dB i waveguide med litt ytterligere forsterkerning. Under en mellomtone/bass med følsomhet på 95 dB og som ikke er strukket til gå dypt. I tillegg deler jeg de ved 120 Hz hvor eksterne bassenheter overtar.Min teori er at det finnes høyttalere som får tilnærmet alle forsterkere til å låte likt ved moderate volumer på visse musikkformer. Høy følsomhet, jevnt høy impedans, små fasevinkler uten brå endringer, gjerne kombinert med pyntelig komprimerte opptak av syngedamer og jazztrioer (tenk Sara K på Stockfisch). Da vil forsterkeren operere godt innenfor det lineære området og ikke generere hørbar forvrengning.
Alikevel har jeg ikke noe problem å høre forskjell på UcD 400HG med HxR og Ncore til høyttalerne. To forsterkere som begge måler veldig bra. Vi snakker selvsagt ikke om natt og dag forskjell, men Ncore har helt klart en noe renere tonalitet med mindre "etterslep" enn hva UcD har.
Så for meg virker det som forvrengningsaspektet slår inn selv med lettdrevne høyttalere.
Hvorfor være så indignert overfor trådstarter. Han har vært helt ærlig fra starten av og stilt et helt uskyldig spørsmål. Syns reaksjonen hittil har vært fantastisk, ja,helt utrolig. Klæm i vei, trådstarter, dette liker jeg! På tide at vi får fokus på PA forsterkere, de er jo utrolig godt utstyrt til en rimelig penge. Når man ser på reaksjonen til et lite hierarki der oppe et sted så er det bare fantastisk. Ja, jeg har tatt juleferie og puttet i meg noe som har vært lagret i 20 år. Pang!!!!Hvilke forsterkere har du eid , som gjør at du foretrekker denne ? Siden du kaller det en brannfakkel, regner jeg med at du har testet litt forskjellig på oppsettet ditt ? Dette er såklart subjektive erfaringer, men alltids intr å se hvilke som ikke var like gode som denne PA i dine ører.
Hvorfor være så indignert overfor trådstarter. Han har vært helt ærlig fra starten av og stilt et helt uskyldig spørsmål. Syns reaksjonen hittil har vært fantastisk, ja,helt utrolig. Klæm i vei, trådstarter, dette liker jeg! På tide at vi får fokus på PA forsterkere, de er jo utrolig godt utstyrt til en rimelig penge. Når man ser på reaksjonen til et lite hierarki der oppe et sted så er det bare fantastisk. Ja, jeg har tatt juleferie og puttet i meg noe som har vært lagret i 20 år. Pang!!!!Hvilke forsterkere har du eid , som gjør at du foretrekker denne ? Siden du kaller det en brannfakkel, regner jeg med at du har testet litt forskjellig på oppsettet ditt ? Dette er såklart subjektive erfaringer, men alltids intr å se hvilke som ikke var like gode som denne PA i dine ører.
Vel jeg har altså ikke sagt at den danker de ut.. men at forskjellene er på nyansenivå. Men kjør på du, det er jo din lommebokTil trådstarter at den danker ut Accuphase, Hegel og Parasound. Har jeg desverre lite tru på. Men låter det slikt i dine ører, så er det bra for lommeboken din. Jeg selv om jeg har hadt aldri så lite penger, så har jeg spart opp til ein parasound forsterker enn den pa forsterkeren du opplyser om her i denne tråden.
Hvordan vet du det?tenk hvis den fungerer like bra eller bedre en Parasound?Til trådstarter at den danker ut Accuphase, Hegel og Parasound. Har jeg desverre lite tru på. Men låter det slikt i dine ører, så er det bra for lommeboken din. Jeg selv om jeg har hadt aldri så lite penger, så har jeg spart opp til ein parasound forsterker enn den pa forsterkeren du opplyser om her i denne tråden.
Dæven, du e en oppegående luring du. Beklager at jeg ga deg egenskaper du ikke hadde..... leter fremdeles etter sikringen... Fan og!,,Hvorfor være så indignert overfor trådstarter. Han har vært helt ærlig fra starten av og stilt et helt uskyldig spørsmål. Syns reaksjonen hittil har vært fantastisk, ja,helt utrolig. Klæm i vei, trådstarter, dette liker jeg! På tide at vi får fokus på PA forsterkere, de er jo utrolig godt utstyrt til en rimelig penge. Når man ser på reaksjonen til et lite hierarki der oppe et sted så er det bare fantastisk. Ja, jeg har tatt juleferie og puttet i meg noe som har vært lagret i 20 år. Pang!!!!Hvilke forsterkere har du eid , som gjør at du foretrekker denne ? Siden du kaller det en brannfakkel, regner jeg med at du har testet litt forskjellig på oppsettet ditt ? Dette er såklart subjektive erfaringer, men alltids intr å se hvilke som ikke var like gode som denne PA i dine ører.
Vet ikke hvor det smalt hos deg...Men indignert er jeg ikke...Så ikke tillegg folk motiv uten å spørre... Ellers bare virker det som om det er en sikring i nepa som sa poff..
Ja, har man gullører kan man gjerne spe på med noen titusener ekstra. Herregud, vi leve i et fritt land og kan gjøre ka vi vil med mer eller mindre lettjente penger. Men, uansett hvor mye penger som brukes på anlegg, så er jeg enig at det kun er snakk om nyanser. Hvorfor i herrens navn betale 400000 kr ekstra for å få cymbalen til og låte slik den gjorde på en konsert i Royal Albert Hall en gang på 70- tallet. De som eventuelt var til stede på konserten dengangen og husker hvordan det låt, må jo ha evner over det hinsidige..... Riktig gjettet! Gullører....."Vel jeg har altså ikke sagt at den danker de ut.. men at forskjellene er på nyansenivå. Men kjør på du, det er jo din lommebokTil trådstarter at den danker ut Accuphase, Hegel og Parasound. Har jeg desverre lite tru på. Men låter det slikt i dine ører, så er det bra for lommeboken din. Jeg selv om jeg har hadt aldri så lite penger, så har jeg spart opp til ein parasound forsterker enn den pa forsterkeren du opplyser om her i denne tråden.
Så enig. Noen ganger så gir dette forumet meg lyst til å selge hele anlegget mitt, og erstatte det med en iPod fylt med mp3'er og et par Beats by Dr Dre.Ja, har man gullører kan man gjerne spe på med noen titusener ekstra. Herregud, vi leve i et fritt land og kan gjøre ka vi vil med mer eller mindre lettjente penger. Men, uansett hvor mye penger som brukes på anlegg, så er jeg enig at det kun er snakk om nyanser. Hvorfor i herrens navn betale 400000 kr ekstra for å få cymbalen til og låte slik den gjorde på en konsert i Royal Albert Hall en gang på 70- tallet. De som eventuelt var til stede på konserten dengangen og husker hvordan det låt, må jo ha evner over det hinsidige..... Riktig gjettet! Gullører....."Vel jeg har altså ikke sagt at den danker de ut.. men at forskjellene er på nyansenivå. Men kjør på du, det er jo din lommebokTil trådstarter at den danker ut Accuphase, Hegel og Parasound. Har jeg desverre lite tru på. Men låter det slikt i dine ører, så er det bra for lommeboken din. Jeg selv om jeg har hadt aldri så lite penger, så har jeg spart opp til ein parasound forsterker enn den pa forsterkeren du opplyser om her i denne tråden.
Hvilken test? har du link, kunne vært artig å lese!merkelig at denne forsatt hypes, ifølge test så har den allså ikke helt godt detaljnivå eller gjennomsiktighet sammenlignet med andre i sin prisklasse , men en slagkraftig bass (russefest ?)
enda snakkes det om små forskjeller oppmot tre anerkjente forsterker merker, imo så kan da ikke oppsettet klare å skille klinten fra hveten ellers så er det bah humbug
hvis det synes å være for godt til å være sant så er det som oftest fordi det nettopp er det .......
Jokris, jeg trodde du hadde lagt deg. Jeg har handlet med deg og vært veldig fornøyd. Jeg forstår dine prinsipper med henvisning til lyd, men hvorfor ikke akseptere at god lyd ikke bare presenteres via rør, men, ehe! også PA. Prøv!!!merkelig at denne forsatt hypes, ifølge test så har den allså ikke helt godt detaljnivå eller gjennomsiktighet sammenlignet med andre i sin prisklasse , men en slagkraftig bass (russefest ?)
enda snakkes det om små forskjeller oppmot tre anerkjente forsterker merker, imo så kan da ikke oppsettet klare å skille klinten fra hveten ellers så er det bah humbug
hvis det synes å være for godt til å være sant så er det som oftest fordi det nettopp er det .......
skal det, i hagen der det hører hjemmeJokris, jeg trodde du hadde lagt deg. Jeg har handlet med deg og vært veldig fornøyd. Jeg forstår dine prinsipper med henvisning til lyd, men hvorfor ikke akseptere at god lyd ikke bare presenteres via rør, men, ehe! også PA. Prøv!!!merkelig at denne forsatt hypes, ifølge test så har den allså ikke helt godt detaljnivå eller gjennomsiktighet sammenlignet med andre i sin prisklasse , men en slagkraftig bass (russefest ?)
enda snakkes det om små forskjeller oppmot tre anerkjente forsterker merker, imo så kan da ikke oppsettet klare å skille klinten fra hveten ellers så er det bah humbug
hvis det synes å være for godt til å være sant så er det som oftest fordi det nettopp er det .......
Slapp av nå jokris, ikke alle vektlegger detaljer og gjennomsiktighet, og det må jo være lov? For meg personlig teller morrofaktoren høyere, selv om jeg har en SET rørforsterker til 30k... Det viktigste er å få "fot", i hvert fall for meg. Det er vel greit det eller? Og hadde du vært ute etter mest mulig "korrekt" lyd, så hadde du vel neppe satset på Klipsch? (For ordens skyld; jeg har selv Klipsch HIII, og skriver dette i beste mening! )merkelig at denne forsatt hypes, ifølge test så har den allså ikke helt godt detaljnivå eller gjennomsiktighet sammenlignet med andre i sin prisklasse , men en slagkraftig bass (russefest ?)
enda snakkes det om små forskjeller oppmot tre anerkjente forsterker merker, imo så kan da ikke oppsettet klare å skille klinten fra hveten ellers så er det bah humbug
hvis det synes å være for godt til å være sant så er det som oftest fordi det nettopp er det .......