Tanken har slått meg. Litt pussig muligens at han ikke puster heftigere når han er på vei i døden? Men jeg er ikke ekspert på psykiatri.Sikkert bare et illebefinnende , kan skje alle.
Tanken har slått meg. Litt pussig muligens at han ikke puster heftigere når han er på vei i døden? Men jeg er ikke ekspert på psykiatri.Sikkert bare et illebefinnende , kan skje alle.
Kloke ord!Nå tror jeg snart det er tid for å la være å lese avisartikler om dette for en liten stund...
Etterhvert kommer havarikommisjonen til å konkludere med ett eller annet, på grunnlag av av bredere og dypere faktagrunnlag og høyere kompetanse enn journalistene. Da har igjen noe som kan bli leseverdig.
Vi hadde en sak 10 år tilbake hvor en passasjer gikk amok med øks og skadet pilotene. Flyet kom heldigvis trykt ned, om så bare såvidt. Man må vinne den slosskampen, og det er det jo ingen garanti for at man gjør. Krever også mer av kandidaten å ty til nevekamp enn å bare vri om på en bryter og låse døra. Risikoen er vesentlig større(......)
Er en av flyverene suicidal og har tenkt å fullføre planen i et fly er man fucked, særlig mer er det ikke å si om den saken. Er jo en smal sak å kakke den andre i hodet med noe tungt så at det sitter to hjelper neppe mye det heller.
Har man et uttalt ønske om å gjennomføre et spektakulært massemord med mål om å "forandre systemet", hva man nå enn legger i det, så er man farlig nær hva jeg vil karakterisere som en terrorhandling. Bruk av drap og grusomheter for å fremtvinge endringer... Jojo, er det egentlig så anderledes enn Breiviks plan om noe tilsvarende?En terrorhandling har vel et overordnet mål? F.eks en politisk eller religiøs motivert handling?Det dukker opp informasjon som begynner å tegne et bilde om at aksjonen var planlagt og overveid mange år i forveien. Er det hold i det kan vi begynne å se på det som en terroraksjon, ikke ulik det Breivik gjorde.
Da syns jeg den kjerringa bør dømmes til døden."Andreas Lubitz skal ha blitt dumpet av kvinnen han ønsket å gifte seg med,
kort tid før han med overlegg styrtet Germanwings-flyet og tok med seg 149 andre i døden."
Der kom den jeg har ventet på.
Tviler på om havarikommisjonen klarer dette puslespillet. Denna tragedien har nok en psykologisk forklaring, og ikke en teknisk/materiell sådan.Kanske en idé för vissa att läsa Zomby_Woofs inlägg ovan en gång till?
Men dere har löst det via avisartiklar? Tror du ger haverikommisionen för liten cred här. Vänt och se är mitt tips.Tviler på om havarikommisjonen klarer dette puslespillet. Denna tragedien har nok en psykologisk forklaring, og ikke en teknisk/materiell sådan.Kanske en idé för vissa att läsa Zomby_Woofs inlägg ovan en gång till?
Det blir interessant å se hva de kommer med. De må jo konkludere med et eller annet, men ikke dermed sagt at den konklusjonen vil være korrekt. Men for all del, jeg gir dem en sjanse.Men dere har löst det via avisartiklar? Tror du ger haverikommisionen för liten cred här. Vänt och se är mitt tips.Tviler på om havarikommisjonen klarer dette puslespillet. Denna tragedien har nok en psykologisk forklaring, og ikke en teknisk/materiell sådan.Kanske en idé för vissa att läsa Zomby_Woofs inlägg ovan en gång till?
'Ulykke' er vel litt for sterkt ord. Uhell tenker jeg er tilstrekkelig når man likevel skal bortforklare og dele skyld for alle vinder.Fjern ett av punktene og du har ingen ulykke.
Tror du virkelig det hjelper med flere i cockpit? Tror du flyvertinna hadde visst hva hun skulle gjøre hvis motorene ble stoppet? Spill for galleriet..Ingen som har fordelt skyld noen andre steder enn hos piloten, deph.
Oppgaven til flyhavarikommisjonen er å finne ut hvorfor flyet krasjet og foreslå tiltak for å forhindre (minske sannsynligheten for) tilsvarende ulykker. Tiltak er allerede innført, nemlig å hindre piloter i å være alene i cockpiten.
Motorene ble ikke stoppet.Tror du virkelig det hjelper med flere i cockpit? Tror du flyvertinna hadde visst hva hun skulle gjøre hvis motorene ble stoppet? Spill for galleriet..Ingen som har fordelt skyld noen andre steder enn hos piloten, deph.
Oppgaven til flyhavarikommisjonen er å finne ut hvorfor flyet krasjet og foreslå tiltak for å forhindre (minske sannsynligheten for) tilsvarende ulykker. Tiltak er allerede innført, nemlig å hindre piloter i å være alene i cockpiten.
Hvis en av pilotenene vil ta selvmord/ drepe alle er det umulig å hindre. Enten stoppe motorene i 1000 fot eller å rolle på rygg å dra. Det er lett å gjøre med 2 piloter også uten at han andre kan stoppe det. Flyvertinna får jo ikke sette seg i pilotsetet, det er en stor risk i seg selv. Hos Airbus vinner sterkeste input. Kanskje bedre utvelgelse og bakgrunnssjekk av pilotene er en bedre løsning. Har du forresten noen garanti for at ikke flyvertinna ser sitt snitt til å skape trøbbel da?Motorene ble ikke stoppet.Tror du virkelig det hjelper med flere i cockpit? Tror du flyvertinna hadde visst hva hun skulle gjøre hvis motorene ble stoppet? Spill for galleriet..Ingen som har fordelt skyld noen andre steder enn hos piloten, deph.
Oppgaven til flyhavarikommisjonen er å finne ut hvorfor flyet krasjet og foreslå tiltak for å forhindre (minske sannsynligheten for) tilsvarende ulykker. Tiltak er allerede innført, nemlig å hindre piloter i å være alene i cockpiten.
Flyvertinna kunne kunne bidratt til a) at handlingen rett og slett ikke hadde funnet sted, kun ved sin blotte tilstedeværelse b) å låse opp døra, c) en motsatt stikkeinput. A320-serien har et system som ville håndtert en slik situasjon på en måte som hadde endret hendelsesforløpet. Disse flyene har kun elektronisk stikkesignal, i motsetning til Boeing som også har rene mekaniske kontakter med rorkontrollene.
Det er ikke gitt at 2 i cockpit vil unngå slike situasjoner (historien har også tilsvarende hendelser der det har vært to tilstede), men det vil uansett være slik at denne katastrofen vil komme til å skape visse rutineendringer som sikrer passasjerene enda bedre.
Honkey
Umulig, tja, svært vanskelig er det i hvert fall. Setter disse evinnelige sikkerhetssjekkene pilotene må igjennom x antall ganger daglig i et litt underlig perspektiv.Hvis en av pilotenene vil ta selvmord/ drepe alle er det umulig å hindre. Enten stoppe motorene i 1000 fot eller å rolle på rygg å dra. Det er lett å gjøre med 2 piloter også uten at han andre kan stoppe det. Flyvertinna får jo ikke sette seg i pilotsetet, det er en stor risk i seg selv. Hos Airbus vinner sterkeste input. Kanskje bedre utvelgelse og bakgrunnssjekk av pilotene er en bedre løsning. Har du forresten noen garanti for at ikke flyvertinna ser sitt snitt til å skape trøbbel da?Motorene ble ikke stoppet.Tror du virkelig det hjelper med flere i cockpit? Tror du flyvertinna hadde visst hva hun skulle gjøre hvis motorene ble stoppet? Spill for galleriet..Ingen som har fordelt skyld noen andre steder enn hos piloten, deph.
Oppgaven til flyhavarikommisjonen er å finne ut hvorfor flyet krasjet og foreslå tiltak for å forhindre (minske sannsynligheten for) tilsvarende ulykker. Tiltak er allerede innført, nemlig å hindre piloter i å være alene i cockpiten.
Flyvertinna kunne kunne bidratt til a) at handlingen rett og slett ikke hadde funnet sted, kun ved sin blotte tilstedeværelse b) å låse opp døra, c) en motsatt stikkeinput. A320-serien har et system som ville håndtert en slik situasjon på en måte som hadde endret hendelsesforløpet. Disse flyene har kun elektronisk stikkesignal, i motsetning til Boeing som også har rene mekaniske kontakter med rorkontrollene.
Det er ikke gitt at 2 i cockpit vil unngå slike situasjoner (historien har også tilsvarende hendelser der det har vært to tilstede), men det vil uansett være slik at denne katastrofen vil komme til å skape visse rutineendringer som sikrer passasjerene enda bedre.
Honkey
Ja det hadde vært bedre. Litt prestasjonsavhengige arbeidsforhold gjør ikke folk til massemordere.Ny rapport: – Flygere uten fast jobb tør ikke si fra - Nyheter, tv og radio fra hele verden - NRK.no
Eller var det norwegian-tråden denne er mest aktuell for?