Bil, båt og motorsykkel Drømmebiltråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    4.635
    Torget vurderinger
    10
    Jeg tror vår venn Deph lider av langt fremskreden combustophobia. :)
    Veteranbiler er moro det, og mye fin design.

    Men støy er unødvendig.

    Samme om det kommer til biler eller hifi.


    Hvem her har dieselaggregat i naborommet for å få fin lyd i anlegget i stuen?

    Diesel, damp, bensin og kull er så unødvendig...

    Bråkete, støyende, forurensende, ristende og upraktisk.

    Jeg ser at det har en charme.. slik som VHS og telegrafen, blysetting av aviser og religion.

    Men det er avleggs nå.

    Ingenting slår en kraftig elmotor. Sorry. alt annet blir parkert for evig tid når kapasitet og leveringsmengde av strøm når et kritisk punkt.

    Vis vedlegget 354613

    Designmessig leder veteranbilene hands on.

    Elbiler stort sett ser ut som om de er designet av Disney eller LEGO.

    Det vil endres veldig snart.
    Om noen år vil batteribil kunne konkurere på total ytelse, foreløpig er de alt for tunge sammen med dårlig kapasitet på batteriene!
    Når du ser på vekt på for eks. Tesla blir det bare alt for tungt, de veier minst 400 kg mer enn sammenlignbare biler, dvs. at den er helt sjanseløs så fort du tenker på å bremse eller svinge, det er en øvelse som er høyst aktuell om du tar bilen ut av garasjen.....
    Autobahn og lignende veier er den helt ubrukelig på, tom for strøm før du har kommet opp i grei krusfart som er ca. toppfart på Tesla.

    Den dagen batteribilene kan konkurere hjelper det dessverre så lite, de har hverken kropp, sjel, historie osv, for å ikke snakke om LYD!
    Ikke kan du se på motoren, ikke kan du starte den opp, det eneste du kan snakke om angående disse sjeleløse bilene er hvilken dekkstøy har du?

    Mvh.
    SAL
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389
    Det er mange som sverger til el- bil og mener at Tesla er det råeste som går på 4 hjul. Merkelig at ingen, enn så lenge, har lagt ut Tesla som drømmebil. Lyden har helt klart mye å si for dem som virkelig er autofile. Formel-1 f.eks. V8 ble til V12, så V10, så V8. Lyden i V10'erne som vervet 20000 omdr. var hinsides. Jeg har hørt 2 Ferrarier - helt tilfeldig - på en testbane i syd-Frankrike for noen år siden. Farten og lyden var ikke til å tro. Nå er det V6 med turbo. Høres ut som noen daffe pizzabiler. Råskapen er borte. Ender vel opp med El-F1 om noen år, som må inn i depot for lading og dekkskift etter hver 12. runde.
    Om noen år????
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.020
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Jeg tror vår venn Deph lider av langt fremskreden combustophobia. :)
    Veteranbiler er moro det, og mye fin design.

    Men støy er unødvendig.

    Samme om det kommer til biler eller hifi.


    Hvem her har dieselaggregat i naborommet for å få fin lyd i anlegget i stuen?

    Diesel, damp, bensin og kull er så unødvendig...

    Bråkete, støyende, forurensende, ristende og upraktisk.

    Jeg ser at det har en charme.. slik som VHS og telegrafen, blysetting av aviser og religion.

    Men det er avleggs nå.

    Ingenting slår en kraftig elmotor. Sorry. alt annet blir parkert for evig tid når kapasitet og leveringsmengde av strøm når et kritisk punkt.

    Vis vedlegget 354613

    Designmessig leder veteranbilene hands on.

    Elbiler stort sett ser ut som om de er designet av Disney eller LEGO.

    Det vil endres veldig snart.
    Gjestemedlem Gjestemedlem Gjestemedlem.. Hvorfor deltar du i en tråd som omhandler et tema som du overhodet ikke har noe erfaringsgrunnlag med, interesse av eller kunnskap om?
    Ditt forhold til bil strekker seg til transport fra a til b. Du har selv sagt det her inne på hfs at du ikke bryr deg om bil.

    Slutt med spissformuleringer og lite relevante sammenligninger! Det er kun folk som taper diskusjoner og ikke har sammenligningsgrunnlag pga manglende erfaring og kunnskap som lirer av seg slik tull.

    Jada, strøm og hydrogen er fremtiden, men det betyr ikke at biler vi andre kjører og er genuint opptatt av er dinosaurer. Det er vel sikkert noe sånt som 95-98% som ikke kjører el-bil.

    Når vi andre prater om støy så prater vi vindstøy, dekkstøy og hull i eksosanlegget. Ikke en sinna V8'er eller en turboladet bil på fullt øs. Mange her opplever det som musikk og balsam!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.943
    Antall liker
    10.453
    Det er mange som sverger til el- bil og mener at Tesla er det råeste som går på 4 hjul. Merkelig at ingen, enn så lenge, har lagt ut Tesla som drømmebil. Lyden har helt klart mye å si for dem som virkelig er autofile. Formel-1 f.eks. V8 ble til V12, så V10, så V8. Lyden i V10'erne som vervet 20000 omdr. var hinsides. Jeg har hørt 2 Ferrarier - helt tilfeldig - på en testbane i syd-Frankrike for noen år siden. Farten og lyden var ikke til å tro. Nå er det V6 med turbo. Høres ut som noen daffe pizzabiler. Råskapen er borte. Ender vel opp med El-F1 om noen år, som må inn i depot for lading og dekkskift etter hver 12. runde.
    Om noen år????

     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Om noen år vil batteribil kunne konkurere på total ytelse, foreløpig er de alt for tunge sammen med dårlig kapasitet på batteriene!
    Når du ser på vekt på for eks. Tesla blir det bare alt for tungt, de veier minst 400 kg mer enn sammenlignbare biler, dvs. at den er helt sjanseløs så fort du tenker på å bremse eller svinge, det er en øvelse som er høyst aktuell om du tar bilen ut av garasjen.....
    Autobahn og lignende veier er den helt ubrukelig på, tom for strøm før du har kommet opp i grei krusfart som er ca. toppfart på Tesla.
    meh...

    Var en tur i sommer ... Norge, Danmark, Tyskland, Østerrike, Slovenia ... og tilbake... Ladet én gang utenom teslas hurtiglader .. og kjørte mer enn fort nok på motorveiene. Cruisefart når det ikke var kø på rundt 160 ... med litt morokjøring 200+ når alle kyster var klar.



    Den dagen batteribilene kan konkurere hjelper det dessverre så lite, de har hverken kropp, sjel, historie osv, for å ikke snakke om LYD!
    Historisk bråkelyd blir nok en nostalgisk fulltreffer.

    Men hva er poenget med bråk?


    Ikke kan du se på motoren, ikke kan du starte den opp, det eneste du kan snakke om angående disse sjeleløse bilene er hvilken dekkstøy har du?
    Jeg vil gjerne leve i en støyfri tilværelse... det er en grunn til at jeg ikke sikler etter å bo nede i motorrommet på en bilferge.

    Jeg ser nostalgien i alt dette ...

    ... men


    Det er en teknologi for skraphaugen, selv om den bråker på en måte som vederkveger de fra landet.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    11.712
    Antall liker
    7.402
    Sted
    Holmestrand
    Sett den! Bra. Johnson gjør en god figur synes jeg - men hvorfor må engelskmenn ha disse dasslokka på hodet? Med lang hår ser det ikke bra ot, f.eks. motorsykkelmaniac Henry Cole... kul fyr som bare det helt til han tar på sixpenisen...
    Sixpence er topp. Ull/Kashmir til hverdags, denim til slengs.
    Helt enig Fosse!
    Her ser du unge Lindvall i sixpence på Goodwood, et must hver gang vi er der.
    Vis vedlegget 354562


    Mvh.
    SAL
    Sixpence er godkjent av min morfar. Bærer derfor min med den største selvfølgelighet (og stolthet for den saks skyld).
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    11.712
    Antall liker
    7.402
    Sted
    Holmestrand
    Om noen år vil batteribil kunne konkurere på total ytelse, foreløpig er de alt for tunge sammen med dårlig kapasitet på batteriene!
    Når du ser på vekt på for eks. Tesla blir det bare alt for tungt, de veier minst 400 kg mer enn sammenlignbare biler, dvs. at den er helt sjanseløs så fort du tenker på å bremse eller svinge, det er en øvelse som er høyst aktuell om du tar bilen ut av garasjen.....
    Autobahn og lignende veier er den helt ubrukelig på, tom for strøm før du har kommet opp i grei krusfart som er ca. toppfart på Tesla.
    meh...

    Var en tur i sommer ... Norge, Danmark, Tyskland, Østerrike, Slovenia ... og tilbake... Ladet én gang utenom teslas hurtiglader .. og kjørte mer enn fort nok på motorveiene. Cruisefart når det ikke var kø på rundt 160 ... med litt morokjøring 200+ når alle kyster var klar.



    Den dagen batteribilene kan konkurere hjelper det dessverre så lite, de har hverken kropp, sjel, historie osv, for å ikke snakke om LYD!
    Historisk bråkelyd blir nok en nostalgisk fulltreffer.

    Men hva er poenget med bråk?


    Ikke kan du se på motoren, ikke kan du starte den opp, det eneste du kan snakke om angående disse sjeleløse bilene er hvilken dekkstøy har du?
    Jeg vil gjerne leve i en støyfri tilværelse... det er en grunn til at jeg ikke sikler etter å bo nede i motorrommet på en bilferge.

    Jeg ser nostalgien i alt dette ...

    ... men


    Det er en teknologi for skraphaugen, selv om den bråker på en måte som vederkveger de fra landet.
    Enig med Deph her.

    Motorlyd er støy, derfor sier vel de aller, aller fleste motorstøy og ikke -lyd?
    Har vært på formel 1, og selv om det var moro, så var jeg sjeleglad når dagen var ferdig og jeg slapp spetakkelet.
    At en maskin er stillegående har da alltid vært et kvalitetstempel, ikke at den bråker?
    Personlig leter jeg etter dekk som har lavest mulig støy også.

    For øvrig kan du utmerket godt se en el-motor. Du kan også starte den når du vil.
    Den mangler bare ulempen at den må startes (og forurense og bråke) før du kan bruke den til noe som helst.
    El-motoren er umiddelbart klart til innsats.
    Her kan vi også nevne ting som strålende kaldstartegenskaper, noe det ofte skorter på med diesel-/bensinmaskiner.
    Noe jeg senest i morges erfarte med min dieselpurke.
    :)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.484
    Antall liker
    10.650
    Sted
    Trondheim
    Har du en Lola, Sluket? Det er vel derfor du har nicket Sluket - (bensin)Sluket. ;)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    4.635
    Torget vurderinger
    10
    meh...

    Var en tur i sommer ... Norge, Danmark, Tyskland, Østerrike, Slovenia ... og tilbake... Ladet én gang utenom teslas hurtiglader .. og kjørte mer enn fort nok på motorveiene. Cruisefart når det ikke var kø på rundt 160 ... med litt morokjøring 200+ når alle kyster var klar.





    Historisk bråkelyd blir nok en nostalgisk fulltreffer.

    Men hva er poenget med bråk?


    Ikke kan du se på motoren, ikke kan du starte den opp, det eneste du kan snakke om angående disse sjeleløse bilene er hvilken dekkstøy har du?
    Jeg vil gjerne leve i en støyfri tilværelse... det er en grunn til at jeg ikke sikler etter å bo nede i motorrommet på en bilferge.

    Jeg ser nostalgien i alt dette ...

    ... men


    Det er en teknologi for skraphaugen, selv om den bråker på en måte som vederkveger de fra landet.
    Enig med Deph her.

    Motorlyd er støy, derfor sier vel de aller, aller fleste motorstøy og ikke -lyd?
    Har vært på formel 1, og selv om det var moro, så var jeg sjeleglad når dagen var ferdig og jeg slapp spetakkelet.
    At en maskin er stillegående har da alltid vært et kvalitetstempel, ikke at den bråker?
    Personlig leter jeg etter dekk som har lavest mulig støy også.

    For øvrig kan du utmerket godt se en el-motor. Du kan også starte den når du vil.
    Den mangler bare ulempen at den må startes (og forurense og bråke) før du kan bruke den til noe som helst.
    El-motoren er umiddelbart klart til innsats.
    Her kan vi også nevne ting som strålende kaldstartegenskaper, noe det ofte skorter på med diesel-/bensinmaskiner.
    Noe jeg senest i morges erfarte med min dieselpurke.
    :)
    Det er jo bare støy sa mora mi om musikken også!
    Skjerp dere gutter, skikkelig motorlyd er MUSIKK!
    Hold dere til telefonen deres.........:cool:


    Mvh.
    SAL
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.020
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    meh...

    Var en tur i sommer ... Norge, Danmark, Tyskland, Østerrike, Slovenia ... og tilbake... Ladet én gang utenom teslas hurtiglader .. og kjørte mer enn fort nok på motorveiene. Cruisefart når det ikke var kø på rundt 160 ... med litt morokjøring 200+ når alle kyster var klar.





    Historisk bråkelyd blir nok en nostalgisk fulltreffer.

    Men hva er poenget med bråk?


    Ikke kan du se på motoren, ikke kan du starte den opp, det eneste du kan snakke om angående disse sjeleløse bilene er hvilken dekkstøy har du?
    Jeg vil gjerne leve i en støyfri tilværelse... det er en grunn til at jeg ikke sikler etter å bo nede i motorrommet på en bilferge.

    Jeg ser nostalgien i alt dette ...

    ... men


    Det er en teknologi for skraphaugen, selv om den bråker på en måte som vederkveger de fra landet.
    Enig med Deph her.

    Motorlyd er støy, derfor sier vel de aller, aller fleste motorstøy og ikke -lyd?
    Har vært på formel 1, og selv om det var moro, så var jeg sjeleglad når dagen var ferdig og jeg slapp spetakkelet.
    At en maskin er stillegående har da alltid vært et kvalitetstempel, ikke at den bråker?
    Personlig leter jeg etter dekk som har lavest mulig støy også.

    For øvrig kan du utmerket godt se en el-motor. Du kan også starte den når du vil.
    Den mangler bare ulempen at den må startes (og forurense og bråke) før du kan bruke den til noe som helst.
    El-motoren er umiddelbart klart til innsats.
    Her kan vi også nevne ting som strålende kaldstartegenskaper, noe det ofte skorter på med diesel-/bensinmaskiner.
    Noe jeg senest i morges erfarte med min dieselpurke.
    :)
    Så iflg deg så er det mer kvalitet i en 3 sylindret 1 liters motor i en Citroen C1 som fruen min kjører enn en W12 motor bare fordi den lager mindre lyd?
    Dekkstøy kan ikke sammenlignes med lyden fra en motor/eksosanlegg? Eller mener du det siden du nevner motor og dekk i samme innlegg?
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.470
    Antall liker
    3.478
    Skulle gjerne kjørt elektrisk bil, jeg. Men den måtte være like behagelig og praktisk som en hvilken som helst mellomklasse stasjonsvogn. Og ikke for dyr.

    Når det er sagt, så har vel ikke dagens elektriske biler noe i en tråd om drømmebiler å gjøre?

    edit:

    Jeg bør vel vise et bilde av en drømmebil. Den er ikke elektrisk.

    1Napier-Railton_at_Brooklands.jpg
     
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.943
    Antall liker
    10.453
    ^Bilen er grei, den, hadde det ikke vært for den amerikanske traktormotoren de har puttet i den. :D

    Porsche-917-K.jpg


    Da har jeg mer sansen for denne, flat, luftkjølt tolver med 6 stående dobbelforgassere, evt. innsprøytning. Noen ganger med turbo(er)

    NB. Legg merke til føreren i bilen. Da skjønner man hvor liten bilen er.

    tumblr_lw5q0rKnBh1qk65n6o3_1280.jpg

    ( Finere enn Sjevan, ikke sant, SAL? )
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    4.635
    Torget vurderinger
    10
    ^Bilen er grei, den, hadde det ikke vært for den amerikanske traktormotoren de har puttet i den. :D

    Vis vedlegget 354737


    Da har jeg mer sansen for denne, flat, luftkjølt tolver med 6 stående dobbelforgassere, evt. innsprøytning. Noen ganger med turbo(er)

    NB. Legg merke til føreren i bilen. Da skjønner man hvor liten bilen er.

    Vis vedlegget 354739

    ( Finere enn Sjevan, ikke sant, SAL? )
    Dette er også helt værst, det samme gjelder prisen på 917 eller eventuelt bare motoren!
    Den hadde forøvrig 4 triple Webere vil jeg tro når det var forgassere......
    Cheva`n kostet nok en brøkdel, derfor var nok den mer "populær":cool:

    Mvh.
    SAL
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    57.444
    Antall liker
    110.200
    Torget vurderinger
    23
    Til dere ignorante dilletanter som kverulerer og fabler om støyfritt og slikt; skal dere drite, gå på dass eller kom dere ut! Dette er en ENTUSIASTTRÅD med nulltoleranse for intoleranse! :mad: :D ;)

    Bilen er ikke min - tilhører en god venn, og den er faktisk "street legal" dersom noen lurer - det ble et par hundre km. på telleren før høsten kom.

    Greia med julenissen er at vi tradisjonen tro, hver jul ved disse tider (eller senere) har julelunsj i garasjen! Hva er vel mer urnorsk enn sylte, julepølse, setesdalsmør og mandelpotetlefse ledsaget av ubegrenset mengde iskald bokscola mens en sitter på en dekkstabel og lar hendene stryke over litt eksotisk automobilhistorie?

    Ja - jeg kommer inn i den, men det tar fem minutter, du må trå på spesielle steder etc. , holde deg slik og slik osv. og åle deg ned i bucket'en før du sælar på og setter på plass rattet... Så innser du at psykoene som feis rundt LeMans i 330-340 knuter i dette monsteret var hinsides psyko... klaustrofobifølelsen er til tider større enn alle andre tanker, og enda de er det mange av! Tankene sitter under armene på deg på hver side av cockpiten - og de fleste av de som strøyk med i slike biler brant opp!!

    NB - bilen er lavere, breiere og lengre enn du tror... 97 cm. er en hel tomme lavere enn den legendariske Ford GT40 (40" eller en drøy meter høy)

    Fyra opp i garasjen i går, sanseløst hvordan det rakler og smeller, du tror motoren skal komme gjennom seteryggen og ete deg opp... Castrol RS lukta er som den skjønneste parfyme, og vibrasjonene i betonggulvet kunne tilfredsstilt et dusin krevende kvinnfolk selv av det mest romfitta slaget :D

    Vi tåler vel litt mer photoporn...

    lo6.jpg

    lo7.jpg
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    4.775
    Sted
    Bartistan
    Apropos lyd... Jeg måtte kjøpe filmen Siderhusreglene bare pga flat8erlyden av den Fordcaben de kjører rundt i. Bone stock 46-48 (husker ikke eksakt argang) - låter nyyyyydelig. Balsam for øret :)

    Buicken til Aerik litt oppi her hadde trengt mindre felg og mer gummi. Hva er det der? 22 tommer? Mer?
    Kræsjer totalt med de runde, myke linjene forøvrig og gi meg snerk på øyet.
    Trendy? Jajamen. Fint? Næææ...
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.676
    Antall liker
    8.077
    Torget vurderinger
    0
    Til dere ignorante dilletanter som kverulerer og fabler om støyfritt og slikt; skal dere drite, gå på dass eller kom dere ut! Dette er en ENTUSIASTTRÅD med nulltoleranse for intoleranse! :mad: :D ;)

    Bilen er ikke min - tilhører en god venn, og den er faktisk "street legal" dersom noen lurer - det ble et par hundre km. på telleren før høsten kom.

    Greia med julenissen er at vi tradisjonen tro, hver jul ved disse tider (eller senere) har julelunsj i garasjen! Hva er vel mer urnorsk enn sylte, julepølse, setesdalsmør og mandelpotetlefse ledsaget av ubegrenset mengde iskald bokscola mens en sitter på en dekkstabel og lar hendene stryke over litt eksotisk automobilhistorie?

    Ja - jeg kommer inn i den, men det tar fem minutter, du må trå på spesielle steder etc. , holde deg slik og slik osv. og åle deg ned i bucket'en før du sælar på og setter på plass rattet... Så innser du at psykoene som feis rundt LeMans i 330-340 knuter i dette monsteret var hinsides psyko... klaustrofobifølelsen er til tider større enn alle andre tanker, og enda de er det mange av! Tankene sitter under armene på deg på hver side av cockpiten - og de fleste av de som strøyk med i slike biler brant opp!!

    NB - bilen er lavere, breiere og lengre enn du tror... 97 cm. er en hel tomme lavere enn den legendariske Ford GT40 (40" eller en drøy meter høy)

    Fyra opp i garasjen i går, sanseløst hvordan det rakler og smeller, du tror motoren skal komme gjennom seteryggen og ete deg opp... Castrol RS lukta er som den skjønneste parfyme, og vibrasjonene i betonggulvet kunne tilfredsstilt et dusin krevende kvinnfolk selv av det mest romfitta slaget :D

    Slike kamerater skulle man hatt ja!!

    For mange lange år siden drev jeg med "slot racing" i skala 1:32 REVELL RACEWAY het morroa, men det fine var jo at man kunne bruke biler fra alle produsentene. De bilene som fulgte med "begynner kitet" var en Chevrolet Corvette og en Ferrari 250GTO, verdens vakreste bil! Men selvsagt siklet man etter andre biler også og i årenes løp ble det jo en del godsaker. Airfix laget en F1 bil med ordentlig firehjulstrekk. Mon tro om ikke det var en Vanwall?? Uansett var den så hinsides kostbar at "lille meg" aldri fikk råd til å kjøpe den. Derimot husker jeg fortsatt den stormende gleden da jeg ruslet hjem etter besøket hos Hobby Shop i Trondheim den dagen jeg hadde kjøpt en Lola T70. Å hvilken lykke!! Og der sitter altså Sluket og koser seg i en ordentlig og ekte Lola!!!! Misunnelig.....? Ja veldig!!! Men jeg unner deg det av hele mitt hjerte. Den julelunchen er jo noe vi "vanlig dødelige" kun kan drømme om!!

    Bilbanen har jeg for øvrig fortsatt.;) Den har dog ikke vært montert på mange år for fruen kategoriserer slikt på stuegulvet som "rot"!:mad: Pr i dag har jeg vel nærmere 30 meter "skinnegang" så det tar litt plass. Bilene er nok også i ulikt behov av service og reparasjoner. Men det er masse fine biler som gjennom årene har vært det nærmeste en stakkar har kunnet komme "drømmebilen". Ferrari 250GTO, Lola T70, Porshe 906, Cortina GT ( Trond Schea kjørte en slik en! ) for å nevne noen.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    20.036
    Antall liker
    10.690
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Derimot husker jeg fortsatt den stormende gleden da jeg ruslet hjem etter besøket hos Hobby Shop i Trondheim den dagen jeg hadde kjøpt en Lola T70.
    Jeg hadde også en blå Lola T70 kjøpt på hobbyshop på Ila. Kjørte du på hobbyklubben i kjelleren på Kalvskinnet?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn