Reagerte også på det navnet. Blir litt som om sjefen for Rega f.eks. skulle hete Roy Wanker.Når man ser det navnet så er det ikke fritt for at man blir barnslig. Tenk å handle forsterkere av Judas' sønn da.
*biter meg i tunga for å ikke komme med den åpenbare kommentaren*Reagerte også på det navnet. Blir litt som om sjefen for Rega f.eks. skulle hete Roy Wanker.Når man ser det navnet så er det ikke fritt for at man blir barnslig. Tenk å handle forsterkere av Judas' sønn da.
Sorry til trådstarter for mer fjas:*biter meg i tunga for å ikke komme med den åpenbare kommentaren*Reagerte også på det navnet. Blir litt som om sjefen for Rega f.eks. skulle hete Roy Wanker.Når man ser det navnet så er det ikke fritt for at man blir barnslig. Tenk å handle forsterkere av Judas' sønn da.
Auda, jeg har SD135. Har forøvrig satt inn nye vifter i denne da de originale var utslitt. Håper virkelig denne holder noen år til...Som trådstarter selv var inne på tidligere så er ikke dette noe nytt, dette har vært kjent lenge. Og de innrømmet et mislykket produkt da det ble trukket tilbake fra markedet for noen år siden.
Service and Policies
Owners of CDT1 transports, CD1 and CD2 compact disc players, D52, D60, D100, D110, D111, D120, and D350 solid state amplifiers, and SD135 and HD220 amplifiers, should email Customer Support at service@audioresearch.com before sending any of these models to Audio Research for repair. Certain repair parts are no longer available for these models. To avoid the expense of needlessly shipping a non-repairable unit, please be certain to contact Customer Support beforehand.
Det var en lang liste…Som trådstarter selv var inne på tidligere så er ikke dette noe nytt, dette har vært kjent lenge. Og de innrømmet et mislykket produkt da det ble trukket tilbake fra markedet for noen år siden.
Service and Policies
Owners of CDT1 transports, CD1 and CD2 compact disc players, D52, D60, D100, D110, D111, D120, and D350 solid state amplifiers, and SD135 and HD220 amplifiers, should email Customer Support at service@audioresearch.com before sending any of these models to Audio Research for repair. Certain repair parts are no longer available for these models. To avoid the expense of needlessly shipping a non-repairable unit, please be certain to contact Customer Support beforehand.
Neinei... Regagjengen hisser seg så lett opp.Sorry til trådstarter for mer fjas:*biter meg i tunga for å ikke komme med den åpenbare kommentaren*Reagerte også på det navnet. Blir litt som om sjefen for Rega f.eks. skulle hete Roy Wanker.Når man ser det navnet så er det ikke fritt for at man blir barnslig. Tenk å handle forsterkere av Judas' sønn da.
Men jeg er jo litt tjukk i huet, så det er ikke åpenbart for meg. Kommenter i vei.
Ja ja, hverken tvn, frysern eller komfyren blir reparert nå disse havarerer, så da gidder jeg ikke bry meg...Auda, jeg har SD135. Har forøvrig satt inn nye vifter i denne da de originale var utslitt. Håper virkelig denne holder noen år til...Som trådstarter selv var inne på tidligere så er ikke dette noe nytt, dette har vært kjent lenge. Og de innrømmet et mislykket produkt da det ble trukket tilbake fra markedet for noen år siden.
Service and Policies
Owners of CDT1 transports, CD1 and CD2 compact disc players, D52, D60, D100, D110, D111, D120, and D350 solid state amplifiers, and SD135 and HD220 amplifiers, should email Customer Support at service@audioresearch.com before sending any of these models to Audio Research for repair. Certain repair parts are no longer available for these models. To avoid the expense of needlessly shipping a non-repairable unit, please be certain to contact Customer Support beforehand.
Syns de virker ganske lugne og easygoing jeg, det er vel yppersteprestene i slike sekter som vanligvis er de mest framoverlente, sånn sett.Neinei... Regagjengen hisser seg så lett opp.Sorry til trådstarter for mer fjas:*biter meg i tunga for å ikke komme med den åpenbare kommentaren*
Men jeg er jo litt tjukk i huet, så det er ikke åpenbart for meg. Kommenter i vei.
ikke cd heller, for den sakens skyldden lista forteller at arc kan rør, ikke transistor.
Alt var bedre førden lista forteller at arc kan rør, ikke transistor.
I want to share my experience with Audio Research (is that ok Chris?). I purchased a used (like new) Audio Research HD220 hybrid power amplifier $5k under full warranty from my audio dealer a few years ago that has failed 3 times under my ownership. First, immediately upon taking home it was stuck in standby mode and had to go in for repair (and was repaired under warranty). After a few years of use it went back to standby mode and back to AR for repair (fall 2015). It was repaired and returned. It worked for A WEEK(!) then would "pop" and go into standby. I immediately let AR know (phone calls and voicemails not returned, emails not responded to until 1 year later by Kalvin Dahl their main tech, apparently he was on an extended vacation per his response email). Mr. Dahl agreed that since i reported the issues within the standard 90-day period of return from service that repairs would be honored under warranty (got it in writing). I sent back in September 2016, got a response December 14, 2016 from Dave in customer support that "our technician has confirmed that the unit has bad thermal trak transistors, causing it to go in and out of protection mode. We cannot reliably repair this unit, as such, we would like offer a pair of DS450M, in natural, and free shipping, for $4,000.00. Please advise if you would like to proceed with the new product." Sparing the gory details (i'll provide them if there's interest): (1) AR went back on their word that the unit would be fixed under warranty, (2) they went around working with a dealer, to buy me off with a replacement that they wanted to charge me $4k (f*ing insulting) and have offered me various other "deals" on Wadia products all at considerable cost to me, (3) Dave refused to replace with a working new/like new amplifier and/or offer a refund, (4) are about to consider my amp abandoned as of 5/14/17. AR knowingly passed a faulty design (lemon) off in their HD220 to the public, and have no interest in making right (there may be a few previous HD220 owners here at CA that cut their losses and took whatever deal AR offered). AR is not interested in retaining my business consumers spending ~$5-10k, which to me is big money. I did use it for a few good years and was reasonable happy with it, but now out $5k because i refuse to spend another dime with this company. Please learn from my mistake: if you're looking to spend ~$5-10k on an AR product, you are not their target consumer and you could end up in a situation like me.
Alle garantier er uansett gått ut, så ARC kunne sikkert bygget om forsterkeren om en var villig til å betale hva dette koster. Dette er nok slik alle leverandører ville ha gjort. Det som er trist i dette tilfellet er at Toshiba har levert et produkt som er ubrukelig og fører til store problemer for kundene og ARC.Jeg greier ikke helt å forstå at produsenten tør å fortelle kundene sine at sorry, du har dessverre et produkt som du bare kan kaste. Det er bare 8-9 år gammelt og kostet snaue hundretusen. Men sånn er det bare. Produsenten må jo greie å bygge om disse forsterkerne ev. Gi et godt tilbud på en ny forsterker. Alternativet er jo å pisse på kundene sine.
Sikkert noe lignende dette: http://www.onsemi.com/pub/Collateral/NJL3281D-D.PDFHva heter de Toshiba transistorene?
Jeg har hatt D-51, D-52, SP-6, SP-6b, SP-6c, SP-11, SP-9, SP-9 mk2, SP-14, PH-1, PH-3, VT-60 og LS-25 over de siste 40 årene. Det har ikke vært problemer med noen av dem unntatt LS-25, men den kjøpte jeg med feil som jeg var klar over.Nei ARC , har valgt at benytte et ubrukelig defekt produkt fra Toshibas i deres Produkt, og isteden for at tilbakekalle produktet og fikse det, velger de den løsning at la kunden ta kosten for Deres SORTEPER.
Det er fanme utrolig at det firma forsat eksistere, da de har haft en lang, lenger, og kansje bransjens lengste liste av u pålitelige produkter igennem de sidste 25 år.
Med hånden på hjertet, er der nogen av dere som har eget et ARC produkt i 5 til 6 år uten at måtte sende dette såkalte huk end produkt til service reperation.
Køb Prima luna eller for den sags skyld produkter fra alle andre end ARC, da det umulig kan bli dårligere med henblikk på pålidelihet end det Audio Repare Corparation har leverte i. Gennem 25 År.
Etter hva jeg forstår så tilbyr ikke ARC å bygge om de nevnte forsterkerne. Det er det som er poenget. En varmepumpe til 20.000,- har kanskje en forventet levetid på 5-10 år. Et kjøleskap til 7.000,- holder kanskje i 10-20 år. En forsterker til 80.000,- bør holde i mer enn 8 år. Og den bør i hvert fall kunne repareres. Selvfølgelig til en kostnad som kunden må betale.Alle garantier er uansett gått ut, så ARC kunne sikkert bygget om forsterkeren om en var villig til å betale hva dette koster. Dette er nok slik alle leverandører ville ha gjort. Det som er trist i dette tilfellet er at Toshiba har levert et produkt som er ubrukelig og fører til store problemer for kundene og ARC.Jeg greier ikke helt å forstå at produsenten tør å fortelle kundene sine at sorry, du har dessverre et produkt som du bare kan kaste. Det er bare 8-9 år gammelt og kostet snaue hundretusen. Men sånn er det bare. Produsenten må jo greie å bygge om disse forsterkerne ev. Gi et godt tilbud på en ny forsterker. Alternativet er jo å pisse på kundene sine.
Om motor eller gearkassen ryker på bilen din etter 6-7 år dekker ikke fabrikantene dette. Panasonic varmepumpen min røk etter 5 år og 2mnd. Fikk beskjed fra leverandør om å kjøpe ny. De giddet ikke engang å se på den gamle da de visste at alle pumpene hadde feil på kompressorene....
ARC hadde nok villet bygge om forsterkerne visst kundene hadde villet betale kostnaden. Men jeg forstår det slik at dette er en stor jobb som også vil føre til at forsterkeren muligens vil forandre lydsignatur, og at det blir så dyrt at det ikke er forsvarlig. Kan i disse sakene heller ikke se at det er noen betalingsvilje, men at en forventer å få heve kjøpet eller erstatning. ALT en kjøper vil være en risiko etter reklamasjonen går ut etter 5år.Etter hva jeg forstår så tilbyr ikke ARC å bygge om de nevnte forsterkerne. Det er det som er poenget. En varmepumpe til 20.000,- har kanskje en forventet levetid på 5-10 år. Et kjøleskap til 7.000,- holder kanskje i 10-20 år. En forsterker til 80.000,- bør holde i mer enn 8 år. Og den bør i hvert fall kunne repareres. Selvfølgelig til en kostnad som kunden må betale.Alle garantier er uansett gått ut, så ARC kunne sikkert bygget om forsterkeren om en var villig til å betale hva dette koster. Dette er nok slik alle leverandører ville ha gjort. Det som er trist i dette tilfellet er at Toshiba har levert et produkt som er ubrukelig og fører til store problemer for kundene og ARC.Jeg greier ikke helt å forstå at produsenten tør å fortelle kundene sine at sorry, du har dessverre et produkt som du bare kan kaste. Det er bare 8-9 år gammelt og kostet snaue hundretusen. Men sånn er det bare. Produsenten må jo greie å bygge om disse forsterkerne ev. Gi et godt tilbud på en ny forsterker. Alternativet er jo å pisse på kundene sine.
Om motor eller gearkassen ryker på bilen din etter 6-7 år dekker ikke fabrikantene dette. Panasonic varmepumpen min røk etter 5 år og 2mnd. Fikk beskjed fra leverandør om å kjøpe ny. De giddet ikke engang å se på den gamle da de visste at alle pumpene hadde feil på kompressorene....
Uten å diskutere dette, og saken er selvsagt svært kjip: Er det NOEN produkter i det hele tatt man kan reklamere på etter åtte år? Jeg tviler.Etter hva jeg forstår så tilbyr ikke ARC å bygge om de nevnte forsterkerne. Det er det som er poenget. En varmepumpe til 20.000,- har kanskje en forventet levetid på 5-10 år. Et kjøleskap til 7.000,- holder kanskje i 10-20 år. En forsterker til 80.000,- bør holde i mer enn 8 år. Og den bør i hvert fall kunne repareres. Selvfølgelig til en kostnad som kunden må betale.
De har SP 20 på programmet nuh....fantastisk preamp med en utrolig god riaa.Trolig noe av det aller beste de har laget, og uten totalt stratosfærisk prislapp. En kommende klassiker, spør du meg.joa, men at tyve år gamle cd-spillere tar kvelden kan tilgis, om enn ikke bejubles.
jeg hadde cd1, cd2 og de greiene der back in the days, de låt ålreit de.
den som kunne skru tiden tilbake til da arc lagde skikkelige saker som classic 60, sp 10, sp 8, etc, dere...
Det kan man mene, men det hjelper ikke. Sony, NAD, Microsoft, Apple og Samsung (etc...) hadde nok ikke hjulpet de heller.Er et produkt levert med en svakhet som dårlige transistorer fra Toshiba eller dårlig kompressor fra Panasonic varmepumpe bør produsent levere et nytt produkt til en redusert pris for kunden når produktet er gått ut over 5 år for å beholde omdømme sitt.
ARC og Panasonic har råd til det.
Ikke verre en det.
Sonicfrontiers
Uten å diskutere dette, og saken er selvsagt svært kjip: Er det NOEN produkter i det hele tatt man kan reklamere på etter åtte år? Jeg tviler.Etter hva jeg forstår så tilbyr ikke ARC å bygge om de nevnte forsterkerne. Det er det som er poenget. En varmepumpe til 20.000,- har kanskje en forventet levetid på 5-10 år. Et kjøleskap til 7.000,- holder kanskje i 10-20 år. En forsterker til 80.000,- bør holde i mer enn 8 år. Og den bør i hvert fall kunne repareres. Selvfølgelig til en kostnad som kunden må betale.
At enkelte produsenter gir lengre garanti er en annen sak, men det tror jeg ikke gjelder hifi.