Du vet at bilen er "noe spesiell" når brosjyren er en bok med stive permer!Ikke noen stor fan av merket, men kunne sikkert levd med denne.
http://www.bloomberg.com/news/artic...ful-bmw-that-s-best-enjoyed-from-the-backseat
Du vet at bilen er "noe spesiell" når brosjyren er en bok med stive permer!Ikke noen stor fan av merket, men kunne sikkert levd med denne.
http://www.bloomberg.com/news/artic...ful-bmw-that-s-best-enjoyed-from-the-backseat
Hvis du trenger å gjøre slike overlegninger kan du umulig være mye til mann?Spirre, nå skal du sette deg pent ned og si til deg selv "Jeg er en mann" Si dette til disse vrangforestillingene går over og du finner en bil som du kan være bekjent av å bli sett i.
Siste "mann" jeg så kjøre MX5 var i 50års alderen, hadde mohikanersveis, bleket hår, gullkjeder og hvit skjorte som var åpen ned til brysthulen. Han kastet sultne blikk etter småbertene på el-scooter der han sto parkert utenfor den lokale benstinstasjonen.
Min forrige bil var en tilårskommen Mercedes Geländewage. Verksmesteren på verkstedet jeg benyttet kom med brosjyre på siste modellen til meg. Det var en innbundet bok med stive permer. Helt innafor for en bil der billigste utgave koste en mill, og der en stor andel av bilen er håndbygd.Du vet at bilen er "noe spesiell" når brosjyren er en bok med stive permer!
Jeg har også en Mecedesbok i hylla. Der SL, hetter den og er fra 1999. Absolut en av de bedre bøker i huset! En bok som kan sette drømme i sving....Min forrige bil var en tilårskommen Mercedes Geländewage. Verksmesteren på verkstedet jeg benyttet kom med brosjyre på siste modellen til meg. Det var en innbundet bok med stive permer. Helt innafor for en bil der billigste utgave koste en mill, og der en stor andel av bilen er håndbygd.Du vet at bilen er "noe spesiell" når brosjyren er en bok med stive permer!
Johan-Kr
Nå skal vi ike være for hårde med Pinky. Han har jo selv en slik bil, med det lille unntak at hans er bygget i UK.Hvis du trenger å gjøre slike overlegninger kan du umulig være mye til mann?Spirre, nå skal du sette deg pent ned og si til deg selv "Jeg er en mann" Si dette til disse vrangforestillingene går over og du finner en bil som du kan være bekjent av å bli sett i.
Siste "mann" jeg så kjøre MX5 var i 50års alderen, hadde mohikanersveis, bleket hår, gullkjeder og hvit skjorte som var åpen ned til brysthulen. Han kastet sultne blikk etter småbertene på el-scooter der han sto parkert utenfor den lokale benstinstasjonen.
En mann driter vel tynt i hva andre mener om bilen han kjører?
Tilbragte nylig en snau time ventende på en av E-18s mer trafikkerte bensinstasjoner.
Der kunne jeg se diverse godt voksne menn kikke mer enn sunt var på jenter jeg ikke har kasta et skrått blikk siden konfirmasjonen. Disse herrene kjørte i et flertall av tilfellene biler jeg er sikker på er mer enn godkjent av macho-gutta: BMW, Audi, Porsche og Mercedeser for å nevne noen. Så jeg tror ikke at menn i det min mor pleide å kalle griskallalderen er kjennetegnet av "frisørbiler" mer enn andre menn.
Min konklusjon er klar: MX5 er helt innafor. Har du lyst på en morsom bil så er det helt klart et alternativ.
Enig i det, blir bare litt matt av det evige machokjøret rundt bil.Nå skal vi ike være for hårde med Pinky. Han har jo selv en slik bil, med det lille unntak at hans er bygget i UK.Hvis du trenger å gjøre slike overlegninger kan du umulig være mye til mann?Spirre, nå skal du sette deg pent ned og si til deg selv "Jeg er en mann" Si dette til disse vrangforestillingene går over og du finner en bil som du kan være bekjent av å bli sett i.
Siste "mann" jeg så kjøre MX5 var i 50års alderen, hadde mohikanersveis, bleket hår, gullkjeder og hvit skjorte som var åpen ned til brysthulen. Han kastet sultne blikk etter småbertene på el-scooter der han sto parkert utenfor den lokale benstinstasjonen.
En mann driter vel tynt i hva andre mener om bilen han kjører?
Tilbragte nylig en snau time ventende på en av E-18s mer trafikkerte bensinstasjoner.
Der kunne jeg se diverse godt voksne menn kikke mer enn sunt var på jenter jeg ikke har kasta et skrått blikk siden konfirmasjonen. Disse herrene kjørte i et flertall av tilfellene biler jeg er sikker på er mer enn godkjent av macho-gutta: BMW, Audi, Porsche og Mercedeser for å nevne noen. Så jeg tror ikke at menn i det min mor pleide å kalle griskallalderen er kjennetegnet av "frisørbiler" mer enn andre menn.
Min konklusjon er klar: MX5 er helt innafor. Har du lyst på en morsom bil så er det helt klart et alternativ.
Han er nok bare litt misunnelig på driftsikkerheten i en japansk frisørbil sammenlignet med hans Spitfire.
Sist jeg "la hånd på" en Jaguar E-type cab var i Stockholm. Eieren trengte litt hjelp med å dytte bilen inn på en parkeringsplass da motoren hadde stoppet!
Men jeg hadde selvsagt, som Pinky, gladelig pantsatt kone og barn for å få kjøpt den til den prisen han kanskje kunne være villig til å selge den for akkurat der og da!
Den er jo, som Spitfiren, en vakker bil!
Prøvesatt en slik på Classic Car Show i Trondheim i dag. Det hadde en demobil til salgs. En ulempe - jeg er for lang til å kjøre den med taket på, og ren kabriolet har man lite bruk for i TrondheimSiste døgn kjøre jeg en slik "frisørbil"!
Vis vedlegget 450515
Og når sant skal sies var det ikke mye "frisør" over den bilen!!
2,0 liter, 160 HK, og et lite tonn automobil!
Den har ikke turbo så gassesponsen er kontant. Den sitter som en klegg på veien og den er utrolig artig å kjøre!
Bitte liten så man trenger skohorn for å komme inn i den, men vel på plass sitter man veldig godt. Den er meget "stum" og "gynge/krenge faktoren" er negativ, veldig negativ! Det er som å kjøre gocart, bare mye artigere. Selv om den er fast i fisken er det meget behagelig å kjøre. Den "spiser opp" ujevnheter i veien. Jo de merkes men ikke på en ubehagelig måte. Følte meg 40 år yngre bak rattet i denne bilen. Ble rett og slett forelsket i doningen. Max utstyrt koster den 460K. Seriøse vurderinger pågår! Så akkurat nå er dette min drømmebil!
Forskjell på drømmebil og marerittbil, selv om bevisstheten i begge tilfelle er utenfor kontroll.Er en tur i London og fikk se en Bentley Bentayga Mansory. Rakk desverre ikke å knipse bilde, men fant et på nettet.
Småvulgær ja, men likevel.
Vis vedlegget 461394
Dessverre helt umulig å få tak i til en "vettig" pris.Drømmebil ? Tja... Luftmotstanden er i alle fall ekstremt lav. Saab 92 er ubercool !!
Vis vedlegget 461594
Jeg har sittet i den de hadde på Trollhättan. Noen foreslo at Saab burde lansert en elbil med denne fasongen. Den ble seende ut som den er fordi den ble designet av ingeniører som hadde lagd fly, men er kanskje også litt inspirert av Phantom Corsair 1938.Dessverre helt umulig å få tak i til en "vettig" pris.Drømmebil ? Tja... Luftmotstanden er i alle fall ekstremt lav. Saab 92 er ubercool !!
Vis vedlegget 461594
Den der hadde ikke hatt særlig bakkekontakt i 130 km/t på autobahn (men den hadde vel ikke klart den farten?)-Drømmebil ? Tja... Luftmotstanden er i alle fall ekstremt lav. Saab 92 er ubercool !!
Vis vedlegget 461594
Må bli en MB G-wagen
Har utviklet allergi mot biler hvor jeg må sette meg ned i og dra meg selv ut av for å komme løs.
Ikke ser du noe særlig heller.
Vis vedlegget 463226
Dette er flotte biler!En kompis har kjøpt veteranbil. MB 280 S - 1968. Kjørt 61000 km. Alt er originalt. Har aldri vært restaurert. Dette er en tidskapsel. Den er som ny.
Vis vedlegget 463421 Vis vedlegget 463425 Vis vedlegget 463424 Vis vedlegget 463423 Vis vedlegget 463422 Vis vedlegget 463426