Du henviser da selv til link.
Du henviser da selv til link.
Wow! Hva skal jeg si?Har ikke mislikt noe som helst ..men som regel er man litt syk i hue ( eller rimelig syk i hue) , så antar man hva som helst.For øvrig ser jeg at Moiz Audio mislikte målingene av Mytek Brooklyn; som ventet når de selger produktet.
Urban Dictionary: armchair scientist
Mitt inntrykk er at profesjonelle som jobber på produksjonssiden har kompetanse også på det rent tekniske med lyd, hvilket betyr at vi sitter og flirer av slike holdninger og mangel på kunnskap som du avslører her.Eller kanskje det er slik at real world ikke er perfekt, og at "uperfekte" komponenter kan låte mer riktig i våre uperfekte ører av den grunn? Igjen et bevis på at målemafiaen er på bærtur når de tror alt er kvantifiserbart på vanlig måte. Hvem skal vi høre på, teoretikere/guruer hvis erfaring med produksjon av musikk er den samme som bikkja til Jon Michelet har eller faktiske musikkprodusenter?
Jeg har sluttet å poste på dette forumet, og slike innlegg som jeg ser i denne tråden blir en påminnelse om hvorfor tiden bør brukes på noe mere konstruktivt. Men nå kom jeg da innom her, og nå skal dere få svar.Wow! Hva skal jeg si?Har ikke mislikt noe som helst ..men som regel er man litt syk i hue ( eller rimelig syk i hue) , så antar man hva som helst.For øvrig ser jeg at Moiz Audio mislikte målingene av Mytek Brooklyn; som ventet når de selger produktet.
Urban Dictionary: armchair scientist
Jeg viste til målinger av et produkt fra en objektiv tredjepart og får vitsetegninger og sarkasme i retur fra selgeren av produktet.
Det hadde vært mer interessant om du kom med konstruktiv kritikk av de nevnte målingene i stedet for å redusere debattnivået.
Kan vi overføre "lies damned lies and statistics" til audio?The Mytek Brooklyn's measured performance is superb, and not least when you consider how much functionality and versatility are packed into its small case. Color me impressed.
Ja, jeg tror vi kan overføre "lies damned lies and statistics" til audio.Stereophile har også gjort en del målinger av denne:
https://www.stereophile.com/content...da-processorheadphone-amplifier-measurements
John Atkinson bruker også APx ( https://www.ap.com/analyzers-accessories/apx-overview ), men kom til et helt annet resultat:
Kan vi overføre "lies damned lies and statistics" til audio?The Mytek Brooklyn's measured performance is superb, and not least when you consider how much functionality and versatility are packed into its small case. Color me impressed.
Som jeg skrev i innlegget over er det vesentlig informasjon som mangler i Amirs (Amir Majidimehr) test:Har Amirm (den kritiske testeren), som har en meget sterk digitalbakgrunn, avkledd Myteks kompetansesvakhet, nemlig kompetanse innenfor det digitale området? Han reiser som sagt spørsmålet om de har gjort en matematisk bommert i håndteringen av headroom.
Uptone ISO Regen Review and Measurements | Audio Science Review (ASR) ForumMuch like folks who do this kind of thing for a living, I am going to brag about my listening system which in this case included the Stax SRM-007t differential tube amplifier driving the Stax "Pro" headphones. These I think retailed for $6,000 when I bought them. They were connected to the the unbalanced output of the Mytek Brooklyn.
For music, I selected an AIX well recorded track that was put out by Mark for test of high-resolution audio against CD. And a track from Reference Recording.
I started to play these tracks and moved the red switch up and down. I detected absolutely no audible difference. These tracks sounded fantastic with the switch in either position.
Summary
Despite so many defenders of this class of products, measurements and objective analysis of the devices lends to no useable benefits. High performance DACs are designed to sound and measure excellently without such tweaks (after all, if there was something to these devices, they would include them in the DACs themselves at the prices they are charging us).
My opinion of hearing improvements from users is simple: when you test things you tend to focus more and with that, you hear details that were always there but you did not note them. Such difference can be quite convincing but unfortunately is not real. The soundwaves out of the box do not need to change to hear such differences.
My suggestion would be to save your money and put it toward purchasing music.
La oss snu på dette: er Amirs test profesjonell? Ville du kjøpt denne? Det er lett å la seg blende av en flashy tittel, men dette var tynt. Som jeg har påpekt over så vet vi ikke hva han har testet.En uoppmerksom leser av innlegget ditt kan fort ledes til å tro at Amirs test er amatørmessig, men det tror jeg ikke var din hensikt?
Hva tenkte du? Nei, jeg jobber ikke pt med musikkproduksjon, men har vært studiotekniker på selv internasjonale hits den tiden jeg eide et av de halvstore studioene i Bergen. Flere av mine venner er blant de mest anerkjente studioteknikerne og studiomusikerne i Bergen. Selv har jeg levert råopptak til Elton Johns studio i Liverpool som ble omtalt som de reneste gitaropptakene de hadde mottatt av resident engineers.Mitt inntrykk er at profesjonelle som jobber på produksjonssiden har kompetanse også på det rent tekniske med lyd, hvilket betyr at vi sitter og flirer av slike holdninger og mangel på kunnskap som du avslører her.Eller kanskje det er slik at real world ikke er perfekt, og at "uperfekte" komponenter kan låte mer riktig i våre uperfekte ører av den grunn? Igjen et bevis på at målemafiaen er på bærtur når de tror alt er kvantifiserbart på vanlig måte. Hvem skal vi høre på, teoretikere/guruer hvis erfaring med produksjon av musikk er den samme som bikkja til Jon Michelet har eller faktiske musikkprodusenter?
For du jobber vel ikke med lydproduksjon?
Tenkte meg det.
Ja, du har valget mellom analog, digital eller bypass via menyvalg.Har Brooklyn analog HT bypass?
Choice of Transparent Analog or Digital stepped volume control with "Bypass" option for the
purest signal path.
selvfølgelig vet du jo ingenting, akkurat som meg..selv om mentoren min het Lars Klokkerhaug.Hva tenkte du? Nei, jeg jobber ikke pt med musikkproduksjon, men har vært studiotekniker på selv internasjonale hits den tiden jeg eide et av de halvstore studioene i Bergen. Flere av mine venner er blant de mest anerkjente studioteknikerne og studiomusikerne i Bergen. Selv har jeg levert råopptak til Elton Johns studio i Liverpool som ble omtalt som de reneste gitaropptakene de hadde mottatt av resident engineers.Mitt inntrykk er at profesjonelle som jobber på produksjonssiden har kompetanse også på det rent tekniske med lyd, hvilket betyr at vi sitter og flirer av slike holdninger og mangel på kunnskap som du avslører her.Eller kanskje det er slik at real world ikke er perfekt, og at "uperfekte" komponenter kan låte mer riktig i våre uperfekte ører av den grunn? Igjen et bevis på at målemafiaen er på bærtur når de tror alt er kvantifiserbart på vanlig måte. Hvem skal vi høre på, teoretikere/guruer hvis erfaring med produksjon av musikk er den samme som bikkja til Jon Michelet har eller faktiske musikkprodusenter?
For du jobber vel ikke med lydproduksjon?
Tenkte meg det.
Å forsøke å drite meg ut med såpass dårlig research om meg er pinlig for en bransjeaktør, virkelig pinlig adferd. Fy skam på deg!
Edit: Opptakene var gjort med vintage Beyerdynamic MC840, ART rørpre/kompressor digitalt i en Yamaha DSP Factory DAW som kjørte Sonar.
Det skal selvfølgelig legges til at studioteknikere gjerne vil ha det mest støysvake, men det finnes så mange andre parametre at de ikke er helt besatt av tekniske data. Det er nok formler å forholde seg til, og i de fleste tilfeller vil både mikrofoner, mikrofonforsterkere og miksere være en betydelig større del av bildet enn den DAC-en det mastres med når støy er et tema.selvfølgelig vet du jo ingenting, akkurat som meg..selv om mentoren min het Lars Klokkerhaug.Hva tenkte du? Nei, jeg jobber ikke pt med musikkproduksjon, men har vært studiotekniker på selv internasjonale hits den tiden jeg eide et av de halvstore studioene i Bergen. Flere av mine venner er blant de mest anerkjente studioteknikerne og studiomusikerne i Bergen. Selv har jeg levert råopptak til Elton Johns studio i Liverpool som ble omtalt som de reneste gitaropptakene de hadde mottatt av resident engineers.Mitt inntrykk er at profesjonelle som jobber på produksjonssiden har kompetanse også på det rent tekniske med lyd, hvilket betyr at vi sitter og flirer av slike holdninger og mangel på kunnskap som du avslører her.Eller kanskje det er slik at real world ikke er perfekt, og at "uperfekte" komponenter kan låte mer riktig i våre uperfekte ører av den grunn? Igjen et bevis på at målemafiaen er på bærtur når de tror alt er kvantifiserbart på vanlig måte. Hvem skal vi høre på, teoretikere/guruer hvis erfaring med produksjon av musikk er den samme som bikkja til Jon Michelet har eller faktiske musikkprodusenter?
For du jobber vel ikke med lydproduksjon?
Tenkte meg det.
Å forsøke å drite meg ut med såpass dårlig research om meg er pinlig for en bransjeaktør, virkelig pinlig adferd. Fy skam på deg!
Edit: Opptakene var gjort med vintage Beyerdynamic MC840, ART rørpre/kompressor digitalt i en Yamaha DSP Factory DAW som kjørte Sonar.
han visste jo heller ingenting.
men..who da fook er Kvålsvoll?
I og for seg ingen dumme funderinger her, så det var ikke et motsvar, bare et forsøk på å forklare det du grubler over. Vi du foretrekke at jeg slutter å bruke mine personlige erfaringer i studio når jeg skriver her inne?UAVHENGIG TESTMÅLING OG OMTALE AV BROOKLYN:
Review and Measurements of Mytek Brooklyn DAC | Audio Science Review (ASR) Forum
Sitat: "This seems like a well implemented DAC from physical point of view. The box, display, copious inputs, etc. are all nice. Alas, when it comes to analog performance out of the DAC, it shows the level of maturity that exists out there where a $70 DAC from Behringer outperforms it in distortion product. The clipping at 0 db FS is also disappointing".
Jeg er litt overrasket. Mytek brukes av en del erfarne lydfolk, både entusiaster og proffer. Og så måler den dårligere enn en DAC til 700 kroner.
Kanskje en påminner om at ørenes kapasitet er begrenset og at vi til og med kan like forvrengninger og feil?
Det er kanskje også en påminner om at digitalteknologien har kommet så langt at det i dag primært dreier seg om å gi produkter en liten egenlyd utover det "riktige" (dvs. lyd som skårer høyt på målinger)?
Liten kommentar til dette:Sitat: "This seems like a well implemented DAC from physical point of view. The box, display, copious inputs, etc. are all nice. Alas, when it comes to analog performance out of the DAC, it shows the level of maturity that exists out there where a $70 DAC from Behringer outperforms it in distortion product. The clipping at 0 db FS is also disappointing".
- Analog attenuator can be relay bypassed. This is particularly required for bench measurements as the presence of additional noise floor and pleasant 2nd harmonic distortion from analog attenuator will skew DAC Dynamic Range measurements by as much as 20dB. Analog attenuator is very musical but it does slightly color the sound, albeit less than most preamps.
Dette har du mye rett i.Kanskje en påminner om at ørenes kapasitet er begrenset og at vi til og med kan like forvrengninger og feil?
Det er kanskje også en påminner om at digitalteknologien har kommet så langt at det i dag primært dreier seg om å gi produkter en liten egenlyd utover det "riktige" (dvs. lyd som skårer høyt på målinger)?
Men et annet sted skriver Michal:Liten kommentar til dette:Sitat: "This seems like a well implemented DAC from physical point of view. The box, display, copious inputs, etc. are all nice. Alas, when it comes to analog performance out of the DAC, it shows the level of maturity that exists out there where a $70 DAC from Behringer outperforms it in distortion product. The clipping at 0 db FS is also disappointing".
I Mytek Brooklyn DAC Design Philosophy, by Michal Jurewicz, Mytek nevnes dette med farging - og dette er et bevisst valg fra Myteks side:
- Analog attenuator can be relay bypassed. This is particularly required for bench measurements as the presence of additional noise floor and pleasant 2nd harmonic distortion from analog attenuator will skew DAC Dynamic Range measurements by as much as 20dB. Analog attenuator is very musical but it does slightly color the sound, albeit less than most preamps.Dette har du mye rett i.Kanskje en påminner om at ørenes kapasitet er begrenset og at vi til og med kan like forvrengninger og feil?
Det er kanskje også en påminner om at digitalteknologien har kommet så langt at det i dag primært dreier seg om å gi produkter en liten egenlyd utover det "riktige" (dvs. lyd som skårer høyt på målinger)?
Presis slik er det studiofolk tenker. De lider ikke av hifinevroser fordi de er ikke hififreaks.Så hvorfor uroe seg hvis man selv er fornøyd?
Men eiere av et par ører har ofte ulik preferanser....Mange gode ører mener Brooklyn låter bra.....
Og det skal matches også. En dårlig match er uansett et steg i feil retning.Men eiere av et par ører har ofte ulik preferanser....Mange gode ører mener Brooklyn låter bra.....
For undertegne var brooklyn et markant steg, bare i feil rettning.
Mvh
Hva sammenlikner du Brooklyn med? Hvorfor synes du Brooklyn er dårligere enn de andre DA-konverterne?Men eiere av et par ører har ofte ulik preferanser....Mange gode ører mener Brooklyn låter bra.....
For undertegne var brooklyn et markant steg, bare i feil rettning.
Mvh
Overraskende. Det indikerer nok at NAD og DP er mer farget? Brooklyn er etter sigende tunet for å være noenlunde nøytral.Har hatt dp dac i 13 år, og NAD M51 i ca 3år. Kjenner begge godt.
Når eg tok ut nad'n og satte inn brooklyn(slt forran og bak likt), var det som storslegga i bassn ble bytta ut med en liten snekkerhammer. All morro var borte.
Ellers ble det for analytisk.... ble for uengasjerende for min smak... musikken skal gi glede, ikke grå og trist depresjon.
Kort versjon...
Etter alt jeg hadde lest om den i forkant, trodde jeg brooklyn var en fremtidig vei å gå.. dengang ei..
Mvh
Jepp. Less is more. Eller KISS, som de sa i det amerikanske luftvåpenet.Vel, det er en forklaring. MQA er jo ikke så viktig, og det kan jo softwaredekodes i Tidal med lavere klokkefrekvens uansett. Siden MQA foreløpig er ganske marginalt så vil jeg tro det er mange som gir blaffen og disabler den.
og her https://www.stereophile.com/content/mytek-hifi-manhattan-ii-da-preamplifier-headphone-amplifierKjenner at tysken er litt rusten, men Manhattan II får en lengre omtale her:
https://www.hifistatement.net/tests/item/2080-mytek-manhattan-ii
Ble det dag og natt?Så, den interne volumkontrollen tilfører altså farging av signalet - og - fra manualen:
Choice of Transparent Analog or Digital stepped volume control with "Bypass" option for the purest signal path.
Da prøver vi følgende:
Volumkontrollen bypasses, inn med gode gamle CI Audio VPC 3 Passive Controller, så kjører vi litt på dette for å se om vi her snakker om natt og dag.
Hva skal den koste på norsk?Mytek Introduces New Brooklyn DAC+ With Upgraded Performance
*
2017 RMAF, October 6, 2017 — Mytek, manufacturer of professional ADC/DACs and consumer DACs, unveiled at RMAF 2017 a brand new model of the highly-acclaimed Brooklyn DSD/MQA DAC, the Brooklyn DAC+.
Brooklyn DAC+, priced at $2,195, features redesigned and enhanced conversion, analog and power supply circuits, resulting in*overall improved sound quality. Improvements include the new Sabre 9028PRO DAC chipset for enhanced resolution and better digital filter options, upgraded headphone amplifier,*better L/R separation, larger capacity power supply and new, very transparent analog attenuator circuit.
*
All these quality improvements result in even more convincing digital PCM, DSD and MQA playback and streaming as well as state of the art M/C, M/M Phono musical experience. The Brooklyn DAC+’s new headphone circuitry performance challenges many dedicated headphone amplifiers.
A lot of praises were*written about the Brooklyn DAC, which has sold many thousands of units since the launch of MQA. The new Brooklyn DAC+ provides users with benefits of the newest conversion technologies, while retaining the amazing versatility and affordability that the original Brooklyn DAC has been praised for.*
*
Shipments of the Brooklyn DAC+ start*Oct. 16th, 2017.
*
21995 NOKHva skal den koste på norsk?Mytek Introduces New Brooklyn DAC+ With Upgraded Performance
*
2017 RMAF, October 6, 2017 — Mytek, manufacturer of professional ADC/DACs and consumer DACs, unveiled at RMAF 2017 a brand new model of the highly-acclaimed Brooklyn DSD/MQA DAC, the Brooklyn DAC+.
Brooklyn DAC+, priced at $2,195, features redesigned and enhanced conversion, analog and power supply circuits, resulting in*overall improved sound quality. Improvements include the new Sabre 9028PRO DAC chipset for enhanced resolution and better digital filter options, upgraded headphone amplifier,*better L/R separation, larger capacity power supply and new, very transparent analog attenuator circuit.
*
All these quality improvements result in even more convincing digital PCM, DSD and MQA playback and streaming as well as state of the art M/C, M/M Phono musical experience. The Brooklyn DAC+’s new headphone circuitry performance challenges many dedicated headphone amplifiers.
A lot of praises were*written about the Brooklyn DAC, which has sold many thousands of units since the launch of MQA. The new Brooklyn DAC+ provides users with benefits of the newest conversion technologies, while retaining the amazing versatility and affordability that the original Brooklyn DAC has been praised for.*
*
Shipments of the Brooklyn DAC+ start*Oct. 16th, 2017.
*
Vel, det vil jeg nok ikke si. Jeg klarer meg helt fint med volumkontrollen i Myteken.Ble det dag og natt?Så, den interne volumkontrollen tilfører altså farging av signalet - og - fra manualen:
Choice of Transparent Analog or Digital stepped volume control with "Bypass" option for the purest signal path.
Da prøver vi følgende:
Volumkontrollen bypasses, inn med gode gamle CI Audio VPC 3 Passive Controller, så kjører vi litt på dette for å se om vi her snakker om natt og dag.
Får seriøst Alien assosiasjoner med denne ;D