Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Det er klart at alle stemmer ut fra hva som gagner dm selv. Problemet er bare at noen er interessert i å komme til byen uten bompenger, mens andre ser at det har virkninger som ikke gagner dem selv i et noe videre perspektiv og på lenger sikt (selv om de også synes bompenger er noe herk). Så kan man jo fundere på hvilken overvekt av personligheter det finnes i de ulike partienes velgergrupper, og hva som definerer en idiot.
    Problemet for dem som bare skal til byen en gang i blant er ikke stort. Men passerer man ringen i Bergen to ganger om dagen i rushet og i tillegg må i gjennom nok en bom, så snakker vi om ekstra utgifter på over 30.000 kr i året, og det er nettopenger før skatt. Så mange opplever å måtte arbeide 1,5 - 2 måneder gratis bare for å komme seg til å fra jobben. Hvis man ikke er i stand til å se at dette er en enorm belastning for mange og helt urimelig så har man ikke forstått hva det handler om.

    Som et absolutt minimum burde det vedtas et nasjonale bompengetak slik at man fikk refundert alt utover et vedtatt beløp årlig, men aller helst burde ordningene forbys med lov.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.657
    Antall liker
    11.666
    Nei, det har det ikke!
    Det er ikke så mange år siden lensmenn og politi eksisterte i kommunene. Det er den siste reformen som har gjort dette til en by reform, ikke bygde reform. Om du ikke tror meg må du gjerne snakke med poltiet selv og lese litt hva de skriver.
    Jeg forsvarer ikke politireformen, men det har alltid vært lite med politi i Norge. Altfor lite! Lang reaksjonstid og få på vakt har vi da hørt om i evigheter. I et land har politikerne noen viktige primæroppgaver; innbyggernes sikkerhet er en av de.
    Ser man det i det perspektiv at vi har en av de laveste kriminalratene i verden, og at den som % av capita ikke har steget de siste 30 år, heller, så har vi vel ikke akkurat hatt for lite politi.

    Disqutabel
    Det skal jeg hsuke på å si til mine foreldre neste gang de ringer og politiet ikke rekker frem... :rolleyes:
    På enkeltpersonnivå er det enkelt å si det sånn. Da vil konsekvensen være at vi må ha politi på hvert gatehjørne. Samtidig må vi ha en ambulanse der. Og vi må sikre våre barn med påmontert airbag. Og sånn kan vi holde på.

    Det finnes alltid en grense mellom økonomi og fantasi, diskusjonen går alltid på hvor vi skal sette grensen. Ettersom Norge rent faktisk er et særdeles lite kriminelt land, er det ikke sikkert at det er mer politi som er den mest presserende saken for samfunnet akkurat nå. Av og til betyr det at noe går galt som helst ikke burde gå galt. I Finnmark, eller ute på øyene i havgapet, har de i praksis små sjanser for å få hjelp om katastrofen rammer. Det er grenser for hva samfunnet kan få til.

    Disqutabel
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.657
    Antall liker
    11.666
    Det er klart at alle stemmer ut fra hva som gagner dm selv. Problemet er bare at noen er interessert i å komme til byen uten bompenger, mens andre ser at det har virkninger som ikke gagner dem selv i et noe videre perspektiv og på lenger sikt (selv om de også synes bompenger er noe herk). Så kan man jo fundere på hvilken overvekt av personligheter det finnes i de ulike partienes velgergrupper, og hva som definerer en idiot.
    Problemet for dem som bare skal til byen en gang i blant er ikke stort. Men passerer man ringen i Bergen to ganger om dagen i rushet og i tillegg må i gjennom nok en bom, så snakker vi om ekstra utgifter på over 30.000 kr i året, og det er nettopenger før skatt. Så mange opplever å måtte arbeide 1,5 - 2 måneder gratis bare for å komme seg til å fra jobben. Hvis man ikke er i stand til å se at dette er en enorm belastning for mange og helt urimelig så har man ikke forstått hva det handler om.

    Som et absolutt minimum burde det vedtas et nasjonale bompengetak slik at man fikk refundert alt utover et vedtatt beløp årlig, men aller helst burde ordningene forbys med lov.
    Det er å anse som en ekstrabeskatning for de som bruker veinettet lokalt. Kort sagt beskatning av forbruk, omtrent som mva. Barnefamilier bruker også veldig mye på grunn av denne mva.-greia. Burde det ikke være et tak på den også?

    Disqutabel
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Litt motsomt at de som er milevis unna FrP er opptatt av at FrP-velgerne ble lurt, samtidig som de som faktisk har stemt FrP klager lite eller ingenting på dette. De fleste er kanskje mer opptatt av innvandring enn av bompenger, og er fornøyd med hvilke saker de har fått gjennomslag på.
    Det handler nok mye om posering. Enten det er godhetsposering, klimaposering, politisk posering...trangen til selvhevdelse er sterk hos mange.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Liten by
    Ikke ofte jeg er uenig med deg Disq, men nå er jeg rykende uenig.
    Har det fungert før, så kan det fungere igjen! Politi og lensmenn som kjenner folk og historikken i en bygd eller liten by er uvurderlig. Det er ingen fantasi å si at det har fungert og det er heller ikke en fantasi at det nå er borte! Dette handler om nærhet og det vil ende opp med vigilante virksomhet fra de det gjelder etterhvert. Sann mine ord.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Det er klart at alle stemmer ut fra hva som gagner dm selv. Problemet er bare at noen er interessert i å komme til byen uten bompenger, mens andre ser at det har virkninger som ikke gagner dem selv i et noe videre perspektiv og på lenger sikt (selv om de også synes bompenger er noe herk). Så kan man jo fundere på hvilken overvekt av personligheter det finnes i de ulike partienes velgergrupper, og hva som definerer en idiot.
    Problemet for dem som bare skal til byen en gang i blant er ikke stort. Men passerer man ringen i Bergen to ganger om dagen i rushet og i tillegg må i gjennom nok en bom, så snakker vi om ekstra utgifter på over 30.000 kr i året, og det er nettopenger før skatt. Så mange opplever å måtte arbeide 1,5 - 2 måneder gratis bare for å komme seg til å fra jobben. Hvis man ikke er i stand til å se at dette er en enorm belastning for mange og helt urimelig så har man ikke forstått hva det handler om.

    Som et absolutt minimum burde det vedtas et nasjonale bompengetak slik at man fikk refundert alt utover et vedtatt beløp årlig, men aller helst burde ordningene forbys med lov.
    Det er å anse som en ekstrabeskatning for de som bruker veinettet lokalt. Kort sagt beskatning av forbruk, omtrent som mva. Barnefamilier bruker også veldig mye på grunn av denne mva.-greia. Burde det ikke være et tak på den også?

    Disqutabel
    Hva med ekstrabedkatning for dem som bruker politet, helsevesenet, brannvesenet mest da? Og burde det ikke være kraftige ekstraskatter på dem som har barn i skolen fremfor de som er barnløse og ikke belaster systemet, eller alle andre som benytter seg av et eller annet fellesgode.

    Det er alt for mange røde og grønne politikere som tror at det er helt greit å stjele mest mulig penger fra folk for selv å ødsle dem bord på unødvendigheter og "gode tiltak" av ymse slag. Kleptokratenes magemål er stundom manglende.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.785
    Antall liker
    9.699
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Nei, det har det ikke!
    Det er ikke så mange år siden lensmenn og politi eksisterte i kommunene. Det er den siste reformen som har gjort dette til en by reform, ikke bygde reform. Om du ikke tror meg må du gjerne snakke med poltiet selv og lese litt hva de skriver.
    Jeg forsvarer ikke politireformen, men det har alltid vært lite med politi i Norge. Altfor lite! Lang reaksjonstid og få på vakt har vi da hørt om i evigheter. I et land har politikerne noen viktige primæroppgaver; innbyggernes sikkerhet er en av de.
    Ser man det i det perspektiv at vi har en av de laveste kriminalratene i verden, og at den som % av capita ikke har steget de siste 30 år, heller, så har vi vel ikke akkurat hatt for lite politi.

    Disqutabel
    Det der skal man ta med et lite klype salt, alvorlige lovbrudd blir etterforsket, men hvor mange lovbrudd er det som ikke blir anmeldt fordi man vet at det blir henlagt i løpet av en måned eller to. Jeg skulle gjerne kjøpt meg elsykkel men jeg vet at den blir stjålet i løpet av et par måneder. Kjeltringer løper minimal risiko for å bli tatt og blir han tatt så blir det minimalt med straff. Kanskje en bot som aldri blir betalt.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.557
    Antall liker
    10.807
    Sted
    Trondheim
    Det er klart at alle stemmer ut fra hva som gagner dm selv. Problemet er bare at noen er interessert i å komme til byen uten bompenger, mens andre ser at det har virkninger som ikke gagner dem selv i et noe videre perspektiv og på lenger sikt (selv om de også synes bompenger er noe herk). Så kan man jo fundere på hvilken overvekt av personligheter det finnes i de ulike partienes velgergrupper, og hva som definerer en idiot.
    Problemet for dem som bare skal til byen en gang i blant er ikke stort. Men passerer man ringen i Bergen to ganger om dagen i rushet og i tillegg må i gjennom nok en bom, så snakker vi om ekstra utgifter på over 30.000 kr i året, og det er nettopenger før skatt. Så mange opplever å måtte arbeide 1,5 - 2 måneder gratis bare for å komme seg til å fra jobben. Hvis man ikke er i stand til å se at dette er en enorm belastning for mange og helt urimelig så har man ikke forstått hva det handler om.

    Som et absolutt minimum burde det vedtas et nasjonale bompengetak slik at man fikk refundert alt utover et vedtatt beløp årlig, men aller helst burde ordningene forbys med lov.
    Det er å anse som en ekstrabeskatning for de som bruker veinettet lokalt. Kort sagt beskatning av forbruk, omtrent som mva. Barnefamilier bruker også veldig mye på grunn av denne mva.-greia. Burde det ikke være et tak på den også?

    Disqutabel
    'Ekstrabeskatning for de som bruker veinettet lokalt'. Nettopp. Da bør vel også elbilistene betale? La alle betale så kan satsene reduseres med 30% (eller mer).
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    22.029
    Antall liker
    14.596
    ^ tror ikke mørketallene for vinningskriminalitet nødvendigvis er så enorme. Dersom det blir forikringssak så stiller vel selskapene stort sett krav om at forholdet skal være anmeldt. Jeg ble frastjålet to sykler fra garasjen for et par år siden og måtte anmelde selv om jeg selvsagt skjønte at det i seg selv var helt meningsløst.

    For min del var det snakk om to sykler - en til 5000 (fancy, men gammel så et anslag på bruktverdi) og en nesten helt ny sykkel med listepris på 13000 eller hva det nå var.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.657
    Antall liker
    11.666
    Ikke ofte jeg er uenig med deg Disq, men nå er jeg rykende uenig.
    Har det fungert før, så kan det fungere igjen! Politi og lensmenn som kjenner folk og historikken i en bygd eller liten by er uvurderlig. Det er ingen fantasi å si at det har fungert og det er heller ikke en fantasi at det nå er borte! Dette handler om nærhet og det vil ende opp med vigilante virksomhet fra de det gjelder etterhvert. Sann mine ord.
    Akkurat dette er vi helt enige om, skjønner du! :)
    Sånn det ser ut for meg, er hele politireformen en gedigen tabbe. Men jeg vet ikke nok om det til å kunne si noe sikkert. Det jeg mente med mitt forrige innlegg, var at det ikke er sikkert det er flere politifolk vi behøver, men de som finnes må brukes litt smartere enn det ser ut til at de brukes i disse dager.

    Disqutabel
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.657
    Antall liker
    11.666
    Det er klart at alle stemmer ut fra hva som gagner dm selv. Problemet er bare at noen er interessert i å komme til byen uten bompenger, mens andre ser at det har virkninger som ikke gagner dem selv i et noe videre perspektiv og på lenger sikt (selv om de også synes bompenger er noe herk). Så kan man jo fundere på hvilken overvekt av personligheter det finnes i de ulike partienes velgergrupper, og hva som definerer en idiot.
    Problemet for dem som bare skal til byen en gang i blant er ikke stort. Men passerer man ringen i Bergen to ganger om dagen i rushet og i tillegg må i gjennom nok en bom, så snakker vi om ekstra utgifter på over 30.000 kr i året, og det er nettopenger før skatt. Så mange opplever å måtte arbeide 1,5 - 2 måneder gratis bare for å komme seg til å fra jobben. Hvis man ikke er i stand til å se at dette er en enorm belastning for mange og helt urimelig så har man ikke forstått hva det handler om.

    Som et absolutt minimum burde det vedtas et nasjonale bompengetak slik at man fikk refundert alt utover et vedtatt beløp årlig, men aller helst burde ordningene forbys med lov.
    Det er å anse som en ekstrabeskatning for de som bruker veinettet lokalt. Kort sagt beskatning av forbruk, omtrent som mva. Barnefamilier bruker også veldig mye på grunn av denne mva.-greia. Burde det ikke være et tak på den også?

    Disqutabel
    'Ekstrabeskatning for de som bruker veinettet lokalt'. Nettopp. Da bør vel også elbilistene betale? La alle betale så kan satsene reduseres med 30% (eller mer).
    Det kommer allerede til neste år i Oslo. Foreløpig tester politikerne ut et system for å få biltrafikken over fra fossilt til "vannkraft", og det må jo sies å ha vært en gedigen suksess. Alt til sin tid.

    Disqutabel
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.657
    Antall liker
    11.666
    Nei, det har det ikke!
    Det er ikke så mange år siden lensmenn og politi eksisterte i kommunene. Det er den siste reformen som har gjort dette til en by reform, ikke bygde reform. Om du ikke tror meg må du gjerne snakke med poltiet selv og lese litt hva de skriver.
    Jeg forsvarer ikke politireformen, men det har alltid vært lite med politi i Norge. Altfor lite! Lang reaksjonstid og få på vakt har vi da hørt om i evigheter. I et land har politikerne noen viktige primæroppgaver; innbyggernes sikkerhet er en av de.
    Ser man det i det perspektiv at vi har en av de laveste kriminalratene i verden, og at den som % av capita ikke har steget de siste 30 år, heller, så har vi vel ikke akkurat hatt for lite politi.

    Disqutabel
    Det der skal man ta med et lite klype salt, alvorlige lovbrudd blir etterforsket, men hvor mange lovbrudd er det som ikke blir anmeldt fordi man vet at det blir henlagt i løpet av en måned eller to. Jeg skulle gjerne kjøpt meg elsykkel men jeg vet at den blir stjålet i løpet av et par måneder. Kjeltringer løper minimal risiko for å bli tatt og blir han tatt så blir det minimalt med straff. Kanskje en bot som aldri blir betalt.
    For å få noe tilbake på forsikringen, er man pliktig å politianmelde. Så tallene er nok ikke så gale. Dessuten er ikke vinning i nedgang, snarere tvert i mot, her har man sett en oppgang de senere år, mye grunnet omreisende bander.

    Disqutabel
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Det aller meste av landet har ikke noen "ekstrabetaling" for å kunne kjøre på det lokale veinettet. Dette heldigvis kun noen få stedet at dette tyveriet får lov til å foregå, alt ellers av veier er jo fiensiert av det offentlig gjennom ordinære budgetter og ikke ved å stjele penger fra tilfeldig forbipasserende. Slip burde det absolutt være over alt.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.455
    Antall liker
    6.873
    Vanskelig å innfri den når hun ikke satt i regjering før 2013.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Vanskelig å innfri den når hun ikke satt i regjering før 2013.
    Sant nok, men det tar ikke det løgnaktige ut av det som sies…
    Dere vet forhåpentligvis like godt som alle andre at FrP ikke har flertall for å fjerne bommene.
    So what?

    Hvorfor tar de ikke høyde for det når de kommer med fjaseriet? Intet i det som loves gjøres under forutsetninger, det sies absolutt. Men det er klart, norsk er ikke for alle, aller minst nordmenn.

    En garanterer og lover og lyver.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.455
    Antall liker
    6.873
    Vanskelig å innfri den når hun ikke satt i regjering før 2013.
    Sant nok, men det tar ikke det løgnaktige ut av det som sies…
    Dere vet forhåpentligvis like godt som alle andre at FrP ikke har flertall for å fjerne bommene.
    So what?

    Hvorfor tar de ikke høyde for det når de kommer med fjaseriet? Intet i det som loves gjøres under forutsetninger, det sies absolutt. Men det er klart, norsk er ikke for alle, aller minst nordmenn.

    En garanterer og lover og lyver.
    Har du eksempler på politike partier son ikke gjør det?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Herregud! Er det det vi snakker om?

    Nå er ting greit fordi andre gjør det. Og fordi andre gjør det, må vi også gjøre det.

    Å gjøre noe fordi det er rett er ikke noe vi skal kunne diskutere.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.455
    Antall liker
    6.873
    Hvilken diskusjon? Jeg ser bare en svertekampanje.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.455
    Antall liker
    6.873
    Whatever floats your boat.

    Men jeg er redd det virker mot sin hensikt.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.455
    Antall liker
    6.873
    Var ikke det litt tidlig å ta mannen heller enn ballen allerede?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    22.029
    Antall liker
    14.596
    Å love slutt på bompenger er selvsagt stupdumt. Men ikke så stupdumt som å ville "avskaffe fattigdom", spesielt siden definisjonen av fattigdom er utfra medianinntekt. Og samtidig som det skal innvandres, som er den sterkeste pådriveren for fattigdom og barn som vokser opp i fattigdom. Men denslags kan man ikke si høyt og man ender opp med nok en sak som diskuteres som et generelt begrep men som egentlig er temmelig konkret.. Som økt sykefravær. Det eneste som er verdt å diskutere er spesifikt kvinners økte sykefravær. Menns sykefravær er lavere enn på 70-tallet og har stort sett vært stabilt veldig lavt hele tiden. Sykefravær følger for øvrig kjønn og ikke yrke, er uavhengig av om man har barn/familie eller ikke osvosv. Ingen av de tilsynelatende opplagte forklaringene forklarer fenomenet.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.455
    Antall liker
    6.873
    40 % av forskjellen i sykefraværet mellom kvinner og menn skyldes svangerskapsrelatert sykefravær.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    22.029
    Antall liker
    14.596
    En stor del avkvinners sykefravær er vel også fra typiske kvinneyrker med stor arbeidsbelastning.
    Følger kjønn og ikke jobb.

    Som sagt: alle opplagte forklaringer forklarer det ikke. Kvinner er veldig mye mer bort fra jobben enn menn pga sykdom. Ingen vet hvorfor.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    20.126
    Antall liker
    10.791
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje fordi de er mer ansvarsfulle enn menn? Feks tar mer ansvar for den nære familie mens pappa bare MÅ på den viktige jobben sin?
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Liten by
    https://www.nrk.no/norge/pst-tror-iran-og-kina-fikk-informasjon-fra-sandbergs-mobil-1.14200174
    – Alt er sannsynlig
    Per Sandberg beklaget først at han tok med seg jobbtelefonen til Iran, men nylig slo han fast at politikere burde slutte å beklage.
    PST mener sjansen for at utenlandsk etterretning får tilgang på mobiltelefoner i Norge er mindre enn i utlandet. I en SMS-utveksling med NRK hevder Sandberg at det er feil.


    Sandberg.PNG

    Akkurat nå kjenner jeg at jeg ikke er det minste trist for at vi etter all sansynelighet aldri vil se Sanberg i en viktig rolle i regjering igjen.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.557
    Antall liker
    10.807
    Sted
    Trondheim
    'Ekstrabeskatning for de som bruker veinettet lokalt'. Nettopp. Da bør vel også elbilistene betale? La alle betale så kan satsene reduseres med 30% (eller mer).
    Det kommer allerede til neste år i Oslo. Foreløpig tester politikerne ut et system for å få biltrafikken over fra fossilt til "vannkraft", og det må jo sies å ha vært en gedigen suksess. Alt til sin tid.

    Disqutabel
    Jeg så at avisene gjorde et stort poeng ut av at elbilistene skulle få 2 pompengeøkninger (innføring i 2019 og økning i 2020) mens de som kjører bil med fossilmotor skal bare få en. Antall økninger spiller vel liten rolle - det er beløpet det er snakk om som betyr noe. Hva spiller det for noen rolle om man i løpet av 2 år må gå fra 0 til 15 kr gjennom to økninger hvis de andre bilistene må betale f.eks. 59 kr (NB: jeg vet ikke hva satsene er her).

    Når jeg nevnte dette med at elbilistene burde betale bompenger for å bruke veinettet mener jeg primært bomveier utenfor de store byene. Oslo og Bergen er spesielle fordi de har et stort forurensningsproblem som delvis kommer fra biltrafikken. At man der beskatter bensin- og dieselbiler mer enn elbiler for å redusere den lokale forurensningen synes jeg for så vidt er greit, men arealproblematikken løser man jo ikke på den måten. I disse byene bør man fokusere på å få ned biltrafikken så mye som mulig, uansett om det er elbiler eller andre biler. Når jeg besøker Oslo bruker jeg aldri bil (eller rettere sagt - jeg kjører bil dit - det er billigere enn både fly og tog når man likevel har bil (tog eller fly t/r Trondheim - Oslo koster minst 1200 kr når man tar med alle kostnadene, bensinkostnad med min bil er ca 700 kr), men så står bilen parkert hele tiden jeg er der). Med så bra utbygd kollektivtilbud man har der er det jo ikke veldig nødvendig (småbarnsfamilier vil jo sikkert mene noe annet).
    Med en gang man kommer utenfor Oslo og Bergen (og muligens Trondheim og Stavanger) burde elbilene også betale bompenger. De brukes til å bygge en infrastruktur som også elbilistene nyter godt av.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.455
    Antall liker
    6.873
    En stor del avkvinners sykefravær er vel også fra typiske kvinneyrker med stor arbeidsbelastning.
    Følger kjønn og ikke jobb.

    Som sagt: alle opplagte forklaringer forklarer det ikke. Kvinner er veldig mye mer bort fra jobben enn menn pga sykdom. Ingen vet hvorfor.
    De fleste vet at svangerskapsrelatert sykefravær i hovedsak treffer kvinner.

    Det er for øvrig spesielt høyt sykefravær i helsesektoren, som er kvinnedominert, hvor man skal holde seg hjemme selv med beskjedne symptomer, som ikke i samme grad gir sykefravær i andre deler av arbeidslivet.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.455
    Antall liker
    6.873
    Fint, du skyter bare de som du synes fortjener det.

    Bedre å være moving target enn easy target, i så fall...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn