Hva syntes herremannen?Fikk omsider prøvekjørt denne saken idag
-BB-
Hva syntes herremannen?Fikk omsider prøvekjørt denne saken idag
Mener du at staten ikke får sitt nå med alle avgiftene på strøm?e-tron er sikker en fin bil men en stor og tung slea som trenger et stor batteri. Med dagen 50 kW stasjoner kan det ta 1.5 time å lade opp på en 50 kW hurtiglader og det nye nettverket med 150 kW (80 i Norge) ligger forsatt frem i tid og kan kanskje ta 5 år å få det på plass....Og bare vent å se hva slags ladepriser vi får når staten skal ha sitt.
Når det finnes et godt utbygd, ikke proprietært høyhastighets ladenettverk over mesteparten av Europa, og bilprodusenter med lang erfaring i å bygge biler (dette dreier seg om logistikkjeder og leverandør infrastruktur) med en størrelse og komfortnivå som passer meg har fått erfaring med å bygge elbiler og har gjort unna nybegynnertabbene med sine første og andregenerasjonsbiler, er jeg 100% klar for elbil.e-tron er sikker en fin bil men en stor og tung slea som trenger et stor batteri. Med dagen 50 kW stasjoner kan det ta 1.5 time å lade opp på en 50 kW hurtiglader og det nye nettverket med 150 kW (80 i Norge) ligger forsatt frem i tid og kan kanskje ta 5 år å få det på plass....Og bare vent å se hva slags ladepriser vi får når staten skal ha sitt.
I mitt hode er det bare å tømme is i årene. 810 tusen er vel minstepris for Audien hvis man faktisk skal ha bil levert og ikke bare stå på liste. Og kjøper man bil til kloss på en million er vel driftsutgiftene ikke noen stor post i budsjettet relativt sett.e-tron er sikker en fin bil men en stor og tung slea som trenger et stor batteri. Med dagen 50 kW stasjoner kan det ta 1.5 time å lade opp på en 50 kW hurtiglader og det nye nettverket med 150 kW (80 i Norge) ligger forsatt frem i tid og kan kanskje ta 5 år å få det på plass....Og bare vent å se hva slags ladepriser vi får når staten skal ha sitt.
Tja. Men det illustrerer at det er et stykke vei å gå. Tesla har gjort mye innovativt arbeid som eksisterende billeverandører har forsømt seg på av en rekke årsaker (investeringer i fossil teknologi, logistikkjeder og kompetanse, investeringer i arbeidsplasser osv - det er ikke gjort i en håndvending å snu dette verken mentalt, strategisk eller praktisk), men Tesla har ikke det jeg ser etter i en billeverandør.Skal du ha ny bil om 20 år da?
Helt enig med deg, og i den bilsituasjonen var jeg i mange år. Men der er jeg ikke lengerMisforstå meg rett: Jeg skjønner at mange kjøper flotte biler og jeg er små-autofil selv, men frakter man stadig rundt på egne og naboens unger med skitne dresser og sko så er jeg sjeleglad for å ha en bil til under 1/4 av kostnaden - som i tillegg er større og mer praktisk.
Nei, og mange på forumet er nok i situasjoner med komfortabel økonomi (ser det ut til på flere bilder) og færre sølesko tassende rundt. Var på skitur forrige helg i 6 plussgrader. Parkeringsplassen fløt med sand og vannpytter på 5 cm dybde. Alt var vann og sand selv om man var omtenksom under innlastingen. Ved siden av meg stod en TMX 100D - var glad jeg hadde min gode gamle doning da minstemann skled litt ved innlasting og skoen skrapte nedover innerskjerm.Helt enig med deg, og i den bilsituasjonen var jeg i mange år. Men der er jeg ikke lengerMisforstå meg rett: Jeg skjønner at mange kjøper flotte biler og jeg er små-autofil selv, men frakter man stadig rundt på egne og naboens unger med skitne dresser og sko så er jeg sjeleglad for å ha en bil til under 1/4 av kostnaden - som i tillegg er større og mer praktisk.
For mannen i gata er det nok en helt super bil, pen(este)? El bilen, god plass, "Premium følelse", typisk Audi på godt og vondt osv osv. Jeg er dessverre ikke mannen i gata og svært kresen/vanskelig også når det gjelder bil. Så jeg vil si at 90% med bilen er supert, men "morrofølelsen" var mindre enn for eksempel Jaguar I-pace, den går for all del bra men ikke hysterisk morsom som enkelte andre, B&O anlegget var en skuffelse (noe helt annet og laaaangt dårligere enn for eksempel Audi Q7) og så blir den relativt dyr, bikker fort 900 for min del.Hva syntes herremannen?
-BB-
Skal du ha ny bil om 20 år da?
Har aldri skjønt at folk gidder være betalende Guinea Pigs for teknologi som er på krabbestadiet men ser at "mange" likevel drar økonomiske fordeler av den elbil-skjevdelingpolitikken vedtatt av vår styrende forsamling av kunnskapsløse taburettfjotter - og som gir en enkelte betydelige særnorske fordeler... likevel...e-tron er sikker en fin bil men en stor og tung slea som trenger et stor batteri. Med dagen 50 kW stasjoner kan det ta 1.5 time å lade opp på en 50 kW hurtiglader og det nye nettverket med 150 kW (80 i Norge) ligger forsatt frem i tid og kan kanskje ta 5 år å få det på plass....Og bare vent å se hva slags ladepriser vi får når staten skal ha sitt.
Mannen i gata kjøper Toyota, eller en liten/mellomstor SUV fra Korea el. Og ellers; både iPace og denne har ting som må fikses før de blir aktuelle.For mannen i gata er det nok en helt super bil, pen(este)? El bilen, god plass, "Premium følelse", typisk Audi på godt og vondt osv osv. Jeg er dessverre ikke mannen i gata og svært kresen/vanskelig også når det gjelder bil. Så jeg vil si at 90% med bilen er supert, men "morrofølelsen" var mindre enn for eksempel Jaguar I-pace, den går for all del bra men ikke hysterisk morsom som enkelte andre, B&O anlegget var en skuffelse (noe helt annet og laaaangt dårligere enn for eksempel Audi Q7) og så blir den relativt dyr, bikker fort 900 for min del.Hva syntes herremannen?
-BB-
De forbrukstallene, uten superladernettverk: Glem det. Jeg behøver fortsatt en erstatning for den gamle Subaruen med tilhengerkrok og firehjulstrekk, men så langt er det bare Tesla Model X som er aktuell, og den er litt for stor til behovet (og jeg liker virkelig ikke de bakdørene). Får se når Model 3 kommer med tilhengerfeste.Det som er synd er at de ikke har fått til lavere forbruk på Audi og Jaguar. Med tanke på denne artikkelen
https://www.tv2.no/a/10102444/ vil det være langt mer tidkrevende med Audi eller Jaguar.
https://www.tek.no/artikler/tesla-knuser-jaguar-og-audi-i-rekkeviddetest/458690
Vent til 2021, slik som meg.Den elbilen jeg kunne ha som eneste bil, finnes fortsatt ikke. Dessverre.
Forbrukstallene til de andre modellene i Tesla porteføljen er langt mer fordelaktige så en Jagur mot Model 3 er rått parti i Teslas favør.De forbrukstallene, uten superladernettverk: Glem det. Jeg behøver fortsatt en erstatning for den gamle Subaruen med tilhengerkrok og firehjulstrekk, men så langt er det bare Tesla Model X som er aktuell, og den er litt for stor til behovet (og jeg liker virkelig ikke de bakdørene). Får se når Model 3 kommer med tilhengerfeste.Det som er synd er at de ikke har fått til lavere forbruk på Audi og Jaguar. Med tanke på denne artikkelen
https://www.tv2.no/a/10102444/ vil det være langt mer tidkrevende med Audi eller Jaguar.
https://www.tek.no/artikler/tesla-knuser-jaguar-og-audi-i-rekkeviddetest/458690
https://electrek.co/2018/07/31/tesla-model-3-towing-capacity/
Kjørte hjem fra Trysil-traktene i dag til Oslo. Temperatur på 3-7 grader. Netto ~650 høydemeter nedoverbakke. Stappfull bil med 4 pers og skiboks. 220Wh/km på hele turen på 230 km. En forvarming fra stikkontakt + en oppvarming etter stoppet i alpinbakken.De forbrukstallene, uten superladernettverk: Glem det. Jeg behøver fortsatt en erstatning for den gamle Subaruen med tilhengerkrok og firehjulstrekk, men så langt er det bare Tesla Model X som er aktuell, og den er litt for stor til behovet (og jeg liker virkelig ikke de bakdørene). Får se når Model 3 kommer med tilhengerfeste.Det som er synd er at de ikke har fått til lavere forbruk på Audi og Jaguar. Med tanke på denne artikkelen
https://www.tv2.no/a/10102444/ vil det være langt mer tidkrevende med Audi eller Jaguar.
https://www.tek.no/artikler/tesla-knuser-jaguar-og-audi-i-rekkeviddetest/458690
https://electrek.co/2018/07/31/tesla-model-3-towing-capacity/
Turbo på en el-bil? Jeg ser at mine eksempler på åpenbart idiotisk markedsføring fra kabeltråder her inne, som å prakke på folk rustfritt sportseksosanlegg til en Tesla, dessverre blir realitet. Det virker som selv Porsche-kundene har mistet bakkekontakten med teknikken de kjører rundt i.Fikk Tesla Model S bedre rekkevidde da de gikk vekk ifra grill?
Jeg synes Model S så bedre ut med grill, men den fungerer også greit uten og det samme gjør Model 3. Model X ser derimot veldig rar ut i front IMO.
Ellers ingen bombe at e-Tron ikke er veldig spennende å kjøre. Bakkeklaringen er for høy og store Audier synes jeg generelt er ganske trauste og kjøre. Støydempingen er derimot imponerende. Selv fossilbilene til større Audier er ekstremt stille i høy fart. Leide en A6 i 12 dager tidligere i år i Spania. Fin komfort på lengre turer.
i-Pace har lavere bakkeklaring enn e-Tron og Model X, som jeg tror jeg hovedårsaken til at den er morsommere å kjøre. Ser frem til sedan utgaver av BMW, som sikkert kan bli artige biler. Fra 2021 virker det å komme en del spennende modeller. Porsche Taycan ligger nok godt over det jeg er villig til å bruke på bil. Billigste modellen starter på $90.000.
Vis vedlegget 531497
Husker den der, men har faktisk ikke lest om grunnen til at den fantes før nå:Jeg hadde turboknapp på pcen min en gang i tida.
Jeg tror ikke det var noen tvil om at det faktisk var en reell turbo inni kabinettet eller ikke den gang heller.