Ohoi! Her snakker vi kraftsalver. Satt nesten karsken i halsen.Elbil er som å spise avføring, snike i dokø og stjele fra mentalt begrensa.
-BB-
Ohoi! Her snakker vi kraftsalver. Satt nesten karsken i halsen.Elbil er som å spise avføring, snike i dokø og stjele fra mentalt begrensa.
Man må nesten lytte på de som vet hva de snakker om.Ohoi! Her snakker vi kraftsalver. Satt nesten karsken i halsen.Elbil er som å spise avføring, snike i dokø og stjele fra mentalt begrensa.
-BB-
Tja, for min del syns jeg det er greit å svinge innom byggevarehandelen etter jobb for å hente ei sponplate eller lignende. Ikke alt det er fryktelig praktisk å ha på taket.Småtteri går vel på taket på de fleste biler?I hvertfall når man skal hente noen få lekter man glemte i første bestillingKommer litt an på hvor langt unna butikken du bor! Frakta kan fort koste en smule penger.Behovet for hengerfeste er individuelt men mye av det man bruker henger til er det enkelt å kjøpe seg ut av. Langt mer behagelig å sende liste over byggevarer til butikken, få det levert og så stikke innom å betale ved anledning.
Frakt har butikkene gjerne fastpris på.
En ny elektrisk golf koster ferdig utstyrt 290 000 og helt verdiløs er den neppe etter 5-6 år.De som kjører elbil tar regninga på 40-50000,- i årlige avskrivninger. Vi som kjører fossilbilene som idag gis bort brukt, betaler halvparten.
Det har jeg ikke tatt stilling til all den tid jeg i liten grad benytter meg av den fordelen.Men rabatter på å bruke veien er helt greit?Det med rabatter på bil er en uting.
Markedet oversvømmes av E-golfer. 1157 stykker på finn.no akkurat nå mot 752 dieselgolfer. Lettsolgt er ingen av delene.En ny elektrisk golf koster ferdig utstyrt 290 000 og helt verdiløs er den neppe etter 5-6 år.De som kjører elbil tar regninga på 40-50000,- i årlige avskrivninger. Vi som kjører fossilbilene som idag gis bort brukt, betaler halvparten.
En brukt eGolf ligger på ca 120.000,- med ca 20.000km/årlig. Det er avskrivning på 57.000,- i året. Og man sparte 3500,- i fuel og bom? Men brukte 4000,- mer i fullkaskoforsikring?En ny elektrisk golf koster ferdig utstyrt 290 000 og helt verdiløs er den neppe etter 5-6 år.De som kjører elbil tar regninga på 40-50000,- i årlige avskrivninger. Vi som kjører fossilbilene som idag gis bort brukt, betaler halvparten.
For noen er det veldig god økonomi. Jeg kjenner ingen på Averøy uten elbil og det har noe med at besparelsen i bompenger er større enn avdragene på elbilen ved kjøp av bil i golf klassen.Nei, men argumentet til alle elbileierne er jo økonomi. Så noen fremskynder dermed innkjøp av ny bil, eller som Asbjørn her inne, har dieselbilen stående. Ingen bryr seg om miljøet.
Ingenting er som å låne en drøy halvmillion til 5% rente for økonomien til husholdningen.Men du forstår jo ikke verdien for de som vil ha en flott ny moderne bil, med eller uten elmotor.
Fordelen for miljøet er jo at det mest miljøvennlige valget er bra uansett motivasjon for dette. Jeg tror ikke så mange mener at man kjøper seg ny flott bil til 1 mill for å redde miljøet.Nei, men argumentet til alle elbileierne er jo økonomi. Så noen fremskynder dermed innkjøp av ny bil, eller som Asbjørn her inne, har dieselbilen stående. Ingen bryr seg om miljøet.
Ikke er det økonomisk, ikke mer trafikksikkert, ikke mindre verkstedopphold, så hva er verdien med flott ny moderne bil? Står vel igjen med den klassiske penisforlengeren?Men du forstår jo ikke verdien for de som vil ha en flott ny moderne bil, med eller uten elmotor.
Nei, selvsagt ikke. En Model S er større og tyngre og har i tillegg en stor fordel ved å ikke ha en diger motorblokk som blir trykt inn i kupeen ved en frontkollisjon. Nok en fordel som er forbeholdt elbiler.Hvis Tesla S om 7 år til får null stjerner, mens siste Fiat Punto nå har fått en vesentlig oppgradert citybrems og vinglevarsler, ville du da karakterisert Teslaen som rene dødsfellen i krasj mot denne Fiaten?
Motor kommer ikke inn i kupe; 5 stjerners fossilbil er lik 5 stjernes elbil. 2,5 tonn er ikke fett hvis det er en elg eller fjellvegg du prøver å bremse ned for å unngå.Nei, selvsagt ikke. En Model S er større og tyngre og har i tillegg en stor fordel ved å ikke ha en diger motorblokk som blir trykt inn i kupeen ved en frontkollisjon. Nok en fordel som er forbeholdt elbiler.Hvis Tesla S om 7 år til får null stjerner, mens siste Fiat Punto nå har fått en vesentlig oppgradert citybrems og vinglevarsler, ville du da karakterisert Teslaen som rene dødsfellen i krasj mot denne Fiaten?
Så du tror en VW Beetle er trygg fordi den har motoren bak?Nei, selvsagt ikke. En Model S er større og tyngre og har i tillegg en stor fordel ved å ikke ha en diger motorblokk som blir trykt inn i kupeen ved en frontkollisjon. Nok en fordel som er forbeholdt elbiler.Hvis Tesla S om 7 år til får null stjerner, mens siste Fiat Punto nå har fått en vesentlig oppgradert citybrems og vinglevarsler, ville du da karakterisert Teslaen som rene dødsfellen i krasj mot denne Fiaten?
Nei sikkert ikke. Jeg bare fulgte opp påstanden om at fossileierne er mentalt tilbakestående; noe majoriteten altså ikke er. Siden du ble brydd av innlegget så kan du jo komme med noe saklig istedetfor den uendelige lange mobbinga av Kjell og Otare som ikke engang har åpnet kjeften her.^^
Det er vel absolutt ingen som bryr seg om hva du mener om elbiler? Lag en tråd om 20 år gamle bruktbiler og ta det videre der. Der kan dere snakke om mekkerips og hvor kjøpe deler og skryte av hvor lite der har koster pr år og dets like. Er du heldig får du besøk av Kjell & co som skryter av hvor langt de har kjørt i en gammel bil uten å pisse og hvor kaldt der var den dagen. Er du heldig lærer du veien til Praha med varianter også.
Selvsagt ikke. Nok en gang blir jeg tillagt meninger som er helt på viddene bare fordi folk går tom for argumenter. For ordens skyld: en Model S har store kompresjonssoner foran, noe en VW Beetle i stor grad mangler.Så du tror en VW Beetle er trygg fordi den har motoren bak?Nei, selvsagt ikke. En Model S er større og tyngre og har i tillegg en stor fordel ved å ikke ha en diger motorblokk som blir trykt inn i kupeen ved en frontkollisjon. Nok en fordel som er forbeholdt elbiler.Hvis Tesla S om 7 år til får null stjerner, mens siste Fiat Punto nå har fått en vesentlig oppgradert citybrems og vinglevarsler, ville du da karakterisert Teslaen som rene dødsfellen i krasj mot denne Fiaten?
Nei, jeg spøkte med en kommentar om at elbileiere stjeler fra de mentalt begrensa. Hadde til og med en stor smiley bak.Nei sikkert ikke. Jeg bare fulgte opp påstanden om at fossileierne er mentalt tilbakestående; noe majoriteten altså ikke er. Siden du ble brydd av innlegget så kan du jo komme med noe saklig istedetfor den uendelige lange mobbinga av Kjell og Otare som ikke engang har åpnet kjeften her.^^
Det er vel absolutt ingen som bryr seg om hva du mener om elbiler? Lag en tråd om 20 år gamle bruktbiler og ta det videre der. Der kan dere snakke om mekkerips og hvor kjøpe deler og skryte av hvor lite der har koster pr år og dets like. Er du heldig får du besøk av Kjell & co som skryter av hvor langt de har kjørt i en gammel bil uten å pisse og hvor kaldt der var den dagen. Er du heldig lærer du veien til Praha med varianter også.
Tja, man får en større og mer effektiv kompresjonssone dersom det ikke er en motorblokk oppi.Da er vi enige da. Det avgjørende er hvordan bilen er bygd og ikke hvor motoren er.
Næmmen - jeg skryter slettes ikke av hvor langt jeg kan kjøre uten å pisse. Hvorfor skulle jeg det? Intet pissebehov - ingen pissing.....Kjell & co som skryter av hvor langt de har kjørt i en gammel bil uten å pisse og hvor kaldt der var den dagen...