S
Syncrolux
Gjest
Denne låt veldig fint i 5.1
Uff og Uff og atter UFF! Jeg må nok en gang poengtere det jeg har skrevet flere ganger, og det er følgende: I Japan trykkes veldig mye av CD'er generelt nå som SHM-CD'er. Og mye av dette er moderne masteringer med dynamikk komprimering og limiting. Men dette må for alt i verden ikke sammenlignes med SHM-SACD!!
Nesten alt av SHM-SACD er audiofile flat transfer (ingen IQ) fra analoge masterbånd uten noen dynamikk komprimering. Et par unntak finnes, et av dem er Queen, fordi alt dem fikk å jobbe med var Ludwig sine 24/96 Pcm masters fra 2011 some er en del komprimering limiting på. Men dette er unntaket!
SHM pressinger låter bedre en vanlige polyvarbonat pressinger (CD/SACD), alt annet likt. Låter litt nærmere den digitale masteren som discene presses etter.
Hvor fra og hvor mye? Knakende godt album med et stilig og for meg i alle fall uforglemmelig cover!Fikk denne i posten i går. Den beste versjonen jeg har hørt av denne.
Har hatt første CD-utgivelse og har den på vinyl.
Vis vedlegget 698568
Dette er av de virkelig gode i 5.1.Mikset av Scheiner.Fikk denne i posten i går. Den beste versjonen jeg har hørt av denne.
Har hatt første CD-utgivelse og har den på vinyl.
Mao anbefales...
Vis vedlegget 698568
Stereo vet jeg ingenting om.Har den jeg også, bra stereo & multikanal
Ja, den er en veldig bra hybrid SACD.Fikk denne i posten i går. Den beste versjonen jeg har hørt av denne.
Har hatt første CD-utgivelse og har den på vinyl.
Mao anbefales...
Vis vedlegget 698568
Hva ligger prisen på disse på bruktmarkedet?Kan tenke meg å selge mine.Ja, den er en veldig bra hybrid SACD.
En god 24/96 eller 24/192 til DSD transfer. Også utgitt på DVD Audio.
Kjennere skriver at SACD versjonen låter hakket bedre enn DVD Audio. Det er litt «mystisk», men mange mener å høre at high-rez PCM låter best når signalet går gjennom en DSD converter, fravær av brickwall filtret ved avspilling?
Vedrørende SHM-CD. Der er det både og. Samme tittler finnes i mange utgaver, både flat transfer uten digital limiting, men også motsatt. Du må vite hva du kjøper.
Når det gjelder SHM-SACD er alt flat transfer uten komprimering.Unntatt Queen, fordi dem måtte ta til takke med 2011 Ludwig-remasters som er noe tuklet med.
Har vel rundt 90 SHM-SACD’er, og alle bare stiger i verdi. Men det bryr meg ikke, har ikke tenkt å selge
Hva ligger prisen på disse på bruktmarkedet?Kan tenke meg å selge mine.
Skal sjekke og komme tilbake.Har en del MoFi også,er det interessant?Hva er det du har? Kan tenkes jeg er interessert i noen av dem......
Skal sjekke og komme tilbake.Har en del MoFi også,er det interessant?
Ebay. 298 kr. + frakt og moms. Kjøpte fra en som heter neco_kick i Japan.
Jeg fikk rundt 70,- for mine da jeg dumpet dem. Men mulig samlerverdi på ekte high-res øker om MQA for får større utbredelse?Hva ligger prisen på disse på bruktmarkedet?Kan tenke meg å selge mine.
Jeg selger ikke for 70.-,det er sikkert. Selger ikke for at jeg må,men evt. for å få plass i hyllene til flere multikanals utgivelser.Jeg fikk rundt 70,- for mine da jeg dumpet dem. Men mulig samlerverdi på ekte high-res øker om MQA for får større utbredelse?
Problemet med MQA er jo samme som SACD, — at man ikke får digital utgang med full utpakking til å nyttegjøre nye DAC enehter i fremtiden. Men i motsetning til SACD som i dag kan rippes for tilgang til high-res får man fortsatt bare 17 bit kvazi-rez med MQA om man en dag knekker kodek.
Kommer liste på PM senere.Var bl.a 2 med Who,2 med Dire Straits og Aja med Steely Dan.På MoFi var det flere av bl.a SRV,Doobie B. og The Band.Er nok villig til å betale mer enn 70kr for å si det sånn.....
Veldig ulikt. De som ble re-presset og utgitt i standard plastcover som «nice price» ligger lavere i pris, grunnet større opplag.Hva ligger prisen på disse på bruktmarkedet?Kan tenke meg å selge mine.
Mener godeste Ed Meitner nevnte MQA i det intervjuet som jeg nevnte, nyeste EMM Labs dac’er dekoder MQA.Jeg fikk rundt 70,- for mine da jeg dumpet dem. Men mulig samlerverdi på ekte high-res øker om MQA for får større utbredelse?
Problemet med MQA er jo samme som SACD, — at man ikke får digital utgang med full utpakking til å nyttegjøre nye DAC enehter i fremtiden. Men i motsetning til SACD som i dag kan rippes for tilgang til high-res får man fortsatt bare 17 bit kvazi-rez med MQA om man en dag knekker kodek.
Uff da. Når det gjelder Aja på SACD, så deler folk seg i to grupper, liker eller ikke liker. Jeg liker den. Ikke fordi den er perfekt, fordi det er den ikke. Men det er sannsynligvis det beste den kan låte, Imo.Da har jeg fått Steely Dans Aja på japansk SHM-SACD og må si at dette er min første SACD skuffelse så langt.
Den låter ikke bra. Perspektivmessig er den en nedtur. Det låter heller ikke særlig stort - kommer ikke akkurat hoppende ut av høytalerkassa. Mellomtonen synes å være fremhevet og honky - tildels ubehagelig. Rytmegitarene, som på alle andre utgaver er godt begravd i miksen, står nokså umusikalsk frem her. Det er definitivt en annen miks enn "normalt". Dette kan da ikke stemme tenkte jeg når jeg lyttet på denne. Dro frem CD-boksen fra 1993. Det var noe helt annet ja. Låter langt bedre.
Ser nå i ettertid på diverse fora at mange er misfornøyde med denne, og det ryktes at mastertapen som ble brukt ikke var optimal. Gaucho skal være bedre. Heldigvis, siden jeg har en på vei i posten....
Det er to Gaucho SACD’er. Den du sikter til som er noe komprimert på 2.0 sporet, låter litt frempå i mellomtonen og slett ikke verst. Og en SHM versjon fra japan som er mer «smooth» i lyden, særlig i høyfrekvensen, men er også svakt «distansert» i lyden grunnet bruk av copy tape.Stereosporet på min Gaucho sacd er labert - surroundsporet derimot er fantasisk - skal nok lage en 5.1 -> 2.0 tenker jeg.
Countdown to Ecstasy låter bra i alle formater jeg har hørt den. Har original britisk LP pressing (og hatt amerikansk) og denne CD-boksen (Citizen Steely Dan) og det låter fabelaktig.«Countdown to Ecstasy» og «Pretzel Logic» er de to beste på SHM-SACD, Imo. Det er aldri oppgitt hva kildematerialet er, men jeg tror det er brukt en US Lp produksjonsmaster som er konvertert til DSD. «Countdown» låter skikkelig juicy på SACD. Deilig å skru masse opp på volumknotten.
Har den. Og enig med deg, den låter absolutt bra, uten at jeg har noen referanse å sammenligne med.Skulle høre litt nettopp nå på Fairport Convention "Liege & Lief" på SHM-SACD - bare får å høre hvordan den låt (ja denne kom også inn døra i dag). Hørte likså godt gjennom hele plata. Denne hadde jeg lave forventninger til; det er ikke akkurat noen audiofil innspilling. Men synes denne låt bra. Uten å foreta noen a/b test tror jeg dette er den beste utgaven av denne jeg har hørt. Definitivt ingen fiasko - den er løftet (delvis) ut av tåkeheimen....
Fan også! Fikk 2010 utgaven av Argus i dag også, men har ikke hørt på den ennå.....Fikk den nye SHM-SACD av Wishbone Ash «Argus» for et par uker siden. Denne 2016 utgaven i standard jewel cover er en replacement for 2010 utgaven fra japan. Den nye er en flat DSD transfer fra Uk master taper, den gamle en flat transfer fra Jpn dub taper.
Hvis du liker musikken vil den nye utgaven gi deg alt det du ønsker. Tviler på at selv den beste Lp utgaven kan matche.
Det er overveiende sannsynlig at det er samme tape som er benyttet på både din jpn Lp og SHM-SACD.Countdown to Ecstasy låter bra i alle formater jeg har hørt den. Har original britisk LP pressing (og hatt amerikansk) og denne CD-boksen (Citizen Steely Dan) og det låter fabelaktig.
Har ikke funnet en eneste LP pressing av Pretzel logic som låter bra (har UK førstepress. Hatt tysk og US pressing), men det låter bra på CD boksen. Katy Lied låter også bra på CD-boksen (denne boksen er bra), men den eneste pressingen på vinyl som jeg har hørt (har hatt fire pressinger av denne) er den japanske originalpressingen.
Gaucho låter vanvittig bra på original Japan vinylpressing.
Helt riktig. Og det er litt av moroa.Det er blitt en ren vitenskap å vite hvilke SACD og CD utgaver man bør ha.....
Selv holder jeg meg foreløpig til fysiske discer, liker opplevelsen av å se i hylla og dra frem ei skiveHvordan holde oversikten? Over de beste utgavene?
Tror jeg må lage meg en "best of" mappe på pcen hvor de beste utgavene er. Nå som jeg digitaliserer vinyl så kan de komme med også.
Er så mange formater og mange varianter av samme album, glemmer til tider hva jeg har
Har den jeg også - ikke spesielt imponerende.Har Aja på vanlig CD fra 1999, Digitally Remastered (Cat# 811 745-2). Ganske skuffende lyd på denne. Anbefales ikke.
Se ovenfor. Pretzel Logic og Katy lied er vanskelig i finne vellydende på vinyl. Citizen Steely Dan boksen låter veldig bra på CD.Har den jeg også - ikke spesielt imponerende.
Synes en del Steely Dan låter litt tamt digitalt, unntatt surround. Lurer på om det er litt mer drag i vinylene hvis det finnes gode utgaver. Ofte er det jo slik.
Har nå sammenlignet 2010 SHM-SACD Argus med Original UK MCA vinylpressing presset av Decca. Den er OK men vinylen er hakket bedre. Ikke natt og dag, men vinylen låter mer luftig. Synes også at denne SACD, i likhet med Aja, har et løft i mellomtonen - litt mindre enn på Aja.Fikk den nye SHM-SACD av Wishbone Ash «Argus» for et par uker siden. Denne 2016 utgaven i standard jewel cover er en replacement for 2010 utgaven fra japan. Den nye er en flat DSD transfer fra Uk master taper, den gamle en flat transfer fra Jpn dub taper.
Hvis du liker musikken vil den nye utgaven gi deg alt det du ønsker. Tviler på at selv den beste Lp utgaven kan matche.
Syns det er utrolig interessant at du gir en feedback på hva du hører. Fortsett med detHar nå sammenlignet 2010 SHM-SACD Argus med Original UK MCA vinylpressing presset av Decca. Den er OK men vinylen er hakket bedre. Ikke natt og dag, men vinylen låter mer luftig. Synes også at denne SACD, i likhet med Aja, har et løft i mellomtonen - litt mindre enn på Aja.
Er det stor forskjell på denne 2010 SHM-SACD og 2016 utgaven?