Intenundersøkelse i MDG kanskje?Hvilke undersøkelse er det Lan viser til når hun hevder at over 90% av Oslo`s innbyggere er for den sykkelveiutbyggingen som pågår?
Har lest undersøkelsen og besvarelsene, og om det kun er dette siste tvetydige spørsmålet de har lagt til grunn for å hevde at de har støtte fra 90% av byens innbyggere til den utbyggingen de holder på med, så...Her står det
85 prosent av Oslo-beboerne synes det er bra at kommunen arbeider med å få flere til å sykle
Vet ikke om det er noe slikt Lan sikter til, men den formuleringen er såpass diffus at man kan legge omtrent hvasomhelst i den.
Jeg er temmelig ivrig syklist og synes forsåvidt mye av det de driver med av utbygging i Oslo er tåpelig. Vi har sikkert vært innom det før, men i denne grandiose visjonen for sykling i Oslo så mener jeg de først og fremst ser ut til å ha glemt at folk flest stort sett er svært late og blir stadig latere, Oslo har noe krevende topografi og at det tross alt er vinter nesten halve året. Jeg har store problemer med å se hvordan litt rød asfalt skal bøte på dette. For min egen del er det noe nær fullstendig likegyldig om de bygger sykkelveier eller ikke, men derimot er det nær et must at jeg kan parkere sykkelen trygt, dusje og skifte på jobben. Det er mye viktigere for min del.- Folk er skikkelig forbannet
Fabian Stang er forbannet. Forbannet på at den omstridte sykkelveien på Frogner bygges, til fortrengsel for annen trafikk. Mandag lenket han seg fast i protest.www.tv2.no
Så denne saken på tv i dag. Det verste er at Lan Berg ikke gidder å bry seg om vedtak i bydelsutvalg osv, men også unnlater å svare på spørs ålene hun blir stilt. Journalisten giddet ikke følge opp
Enig i mye. Rett nedenfor meg, i General Birchs gate skal parkeringen forsvinne og erstattes av røde felt. Går der daglig og har til gode å se annet enn tilfeldige syklister. Sykkeltrafikk, det lille som går i strøket, går langs Ullevålsveien eller Geitmyrsveien. Så vidt jeg kan bedømme dette handler dett kun om å få fjernet bilerJeg er temmelig ivrig syklist og synes forsåvidt mye av det de driver med av utbygging i Oslo er tåpelig. Vi har sikkert vært innom det før, men i denne grandiose visjonen for sykling i Oslo så mener jeg de først og fremst ser ut til å ha glemt at folk flest stort sett er svært late og blir stadig latere, Oslo har noe krevende topografi og at det tross alt er vinter nesten halve året. Jeg har store problemer med å se hvordan litt rød asfalt skal bøte på dette. For min egen del er det noe nær fullstendig likegyldig om de bygger sykkelveier eller ikke, men derimot er det nær et must at jeg kan parkere sykkelen trygt, dusje og skifte på jobben. Det er mye viktigere for min del.
Så lenge sykkelveier ikke er helt separert fra biltrafikken tror jeg det er veldig, veldig vanskelig å få konvertert mange flere over på sykkel. Er man først redd for å sykle i trafikken så hjelper det neppe at det er et lite område ved siden av veien uten noe fysisk skille mot rushtrafikken.
Hadde de tatt den helt fullstendig ut og beslaglagt et helt kjørefelt på ringveien og bygget skikkelig tofelts sykkelvei elller noen i den duren ville jeg hatt større sans for opplegget. Nå hisser man på seg mangt og meget uten at jeg tror det egentlig oppnås spesielt mye.
Ja det hadde nok gjort stort utslagHvis det ikke er nok, gi folk muligheten til å ha 2 sykler slik at de slipper å skifte til vinterdekk også.
større utslag enn det vi gjør nå, subsidierer elbiler slik at de kan sitte tørre og varme i kø gjennom vintersesongen.Ja det hadde nok gjort stort utslag
20% av prisen på elsykler er avgifter....vi kunne f.eks bruke 5 % av pengene vi subsidierer elbiler med til å subsidiere elsykler, kanskje flere vil sykle. Hvis det ikke er nok, gi folk muligheten til å ha 2 sykler slik at de slipper å skifte til vinterdekk også.
På min kant av byen, i Langbølgen på Nordstrand der det har vært en del bråk grunnet trefelling er det knapt så jeg kan huske å ha sett en eneste syklist. Jeg har bodd i området i snart 10 år og kan knappest huske å ha syklet i den veien selv på noe tidspunkt. Ikke så godt å vite hva de egentlig ser for seg der - gaten ender forsåvidt ved Lambertseter Senter som er et lokalsentrum, men fortsetter man videre kommer man ingensteds. De, som jeg, som skal til eller fra sentrum velger andre traseer. Da de begynte å felle trær der lurte jeg virkelig på hva det var som foregikk. At det var et ledd i utbygging av sykkelvei tenkte jeg ikke på en gang før jeg las om det i avisa.Enig i mye. Rett nedenfor meg, i General Birchs gate skal parkeringen forsvinne og erstattes av røde felt. Går der daglig og har til gode å se annet enn tilfeldige syklister. Sykkeltrafikk, det lille som går i strøket, går langs Ullevålsveien eller Geitmyrsveien. Så vidt jeg kan bedømme dette handler dett kun om å få fjernet biler
De langt fleste som har bil - og både bor og jobber i Oslo har nok ikke bil primært kun for å forflytte seg til/fra jobb.større utslag enn det vi gjør nå, subsidierer elbiler slik at de kan sitte tørre og varme i kø gjennom vintersesongen.
Prislappen på den nye reservevannsløsningen til hovedstaden har steget fra 12,5 til 17,7 milliarder - og dét bare tre måneder etter byggestart.
Hvorfor gå?? Hun har da vel sykkel?Nok en gang viser man sin inkompetanse er det ikke snart på tide å ta sin hatt å gå.....
Varsler grilling etter milliardsmell: - Skandale
Ny reservevannforsyning i Oslo blir 5,2 milliarder dyrere. Høyre ante ingenting før dagens pressekonferanse, og kaller nå ansvarlig byråd Lan Marie Berg inn til høring.www.dagbladet.no
For å kunne fremstå som en god borgerlig borger så må man kritisere MDG/Lan så fort muligheten byr seg.^ Det er litt merkelig å gi en politiker skylda for at et kostnadsesimat var feil når det ikke er en politiker som har laget kostnadsestimatet og en politiker ikke har noensomhelst forutsetning for å mene om det er 50%, 100% eller 200% feil. Av og til, som ved byggingen av Stortingets postmottak, er det ganske åpebart at det faktisk er politikere som har rotet det til (i det tilfelle ved selv å være byggherre istedenfor å overlate det til en voksen, som f.eks Statsbygg).
Det er vel ingen som gir henne ansvaret for å estimere kostnadene, problemet er at hun selv etter gjentatte advarsler og påminnelser om en stor kostnadoverskridelse unnlot å informere? Nå ser jeg at til og med Raymond, som har vært hodestups forelsket i Lan lenge, går ut og sier at ting burde vært gjort annerledes. Og han vil danne nytt byråd med de samme folka. Om det blir en realitet og om Lan er med, da er jo alt bare en stor vits?^ Det er litt merkelig å gi en politiker skylda for at et kostnadsesimat var feil når det ikke er en politiker som har laget kostnadsestimatet og en politiker ikke har noensomhelst forutsetning for å mene om det er 50%, 100% eller 200% feil. Av og til, som ved byggingen av Stortingets postmottak, er det ganske åpebart at det faktisk er politikere som har rotet det til (i det tilfelle ved selv å være byggherre istedenfor å overlate det til en voksen, som f.eks Statsbygg).
Ja, det sa Oslo Høyre allerede i går (at det neppe kom til å bli noen endringer). Eneste usikkerhetsmomentet blir da i praksis om versjon 2 blir med eller uten Lan, og det har Lan selv akkurat avklart.blir vel nytt byråd med raymond og co, men uten lan. rødt støtter/oppfordrer til det.
Når byrådet går av så betyr det at HELE byrådet gjør det - ikke deler. Alt annet er feil.Ja, det sa Oslo Høyre allerede i går (at det neppe kom til å bli noen endringer). Eneste usikkerhetsmomentet blir da i praksis om versjon 2 blir med eller uten Lan, og det har Lan selv akkurat avklart.
Ja, men de kommer til å gå på igjen (uten Lan som nå er avklart). Det er det eneste det finnes parlamentarisk støtte for innenfor det som kan antas rimelig sannsnlig. Så Raymond Johansen trenger ikke å begynne å lese stillingsannonser i alle fall.Når byrådet går av så betyr det at HELE byrådet gjør det - ikke deler. Alt annet er feil.
I denne saken så er anbudene kommet inn godt over estimert, så her bommer du veldig på virkelighetsforståelsen.Er noe som er feil med anbudsreglene når det er det billigste anbudet som vinner. Det ender bare at de legger anbudet lavt for å vinne anbudet, så tar en krangelen om penger etter hvert. Burde heller tatt et mye dyrere anbud, så hadde kanskje ikke dette vært noe problem. Burde bli en forandring på dette. Olemic Thommesen måtte jo gå pga overskridelsene i Stortingsgarasjen
Man kan også spørre hva folk syns om at svingfelt i lyskryss fjernes selv om det både er bredt fortau og godt sykkelfelt fra før. Resultater er stående bilkø for beboere og fotgjengere , uoversiktlig kryss og farligere trafikk avvikling. Alf for å fremme syklisme og ødelegge for bilisme. Mens alle trafikanter får det farligere og være , framkommelighet reduseres kraftig og beboere får lange bilkøer utenfor vinduene…Intenundersøkelse i MDG kanskje?
Her er en undersøkelse kommunen har gjort, riktig nok fra 2018
Her står det
85 prosent av Oslo-beboerne synes det er bra at kommunen arbeider med å få flere til å sykle
Vet ikke om det er noe slikt Lan sikter til, men den formuleringen er såpass diffus at man kan legge omtrent hvasomhelst i den.
Her er MSGs omtale av undersøkelsen
85 prosent støtter sykkelsatsingen
Sykkelsatsing gir resultater! I en ny holdningsundersøkelse kommer det frem at 85% støtter byrådets sykkelsatsing.oslo.mdg.no
De har gjort dette forbi Lambertseter senter. Resultat: 100-vis av meter med kø inn mot rundkjøringen på de verste dagene og et tomt sykkelfelt med fortau ved siden av. Sabotering og fingern til bilister. Så jeg kjører andre veien nå, gjennom boligfelt og så ut på hovedveien da jeg skal hjem fra jobb.Man kan også spørre hva folk syns om at svingfelt i lyskryss fjernes selv om det både er bredt fortau og godt sykkelfelt fra før. Resultater er stående bilkø for beboere og fotgjengere , uoversiktlig kryss og farligere trafikk avvikling. Alf for å fremm sykliske og ødelegge for bilisme. Mens alle frafikanter får det farligere og være , framkommelighet reduseres kraftig og beboere får lange bilkøer utenfor vinduene…
Jeg har aldri skjønt hvorfor de er så ivrige på å bygge ut den strekningen der - det er jo nesten ingen som sykler der og om man vil sykle der så går det helt fint som det er.De har gjort dette forbi Lambertseter senter. Resultat: 100-vis av meter med kø inn mot rundkjøringen på de verste dagene og et tomt sykkelfelt med fortau ved siden av. Sabotering og fingern til bilister. Så jeg kjører andre veien nå, gjennom boligfelt og så ut på hovedveien da jeg skal hjem fra jobb.
Det samme er planlagt i krysset Ullevålsveien -Waldemars Thranes gate. Vil bli komplett kaOs, en ting er å stå i bilkø, det er ikke bedre for oss som nå må bo langs disse køene..De har gjort dette forbi Lambertseter senter. Resultat: 100-vis av meter med kø inn mot rundkjøringen på de verste dagene og et tomt sykkelfelt med fortau ved siden av. Sabotering og fingern til bilister. Så jeg kjører andre veien nå, gjennom boligfelt og så ut på hovedveien da jeg skal hjem fra jobb.
Det er en gatestubb få bruker.bred og oversiktlig fra før Passerte der i går og så hele 2 sparkesyklister midt i rushtidenI General Birchs gate fjernet de all parkering og anla sykkelfelt. Går forbi hver dag og har hittil stt tre syklister. Sykkeltrafikk går i andre gater og det eneste resultatet er at beboerne i området får det verre.
Køen står til skolene på Karlsrud på de verste dagene. Men det er sjeldent ja.Jeg har aldri skjønt hvorfor de er så ivrige på å bygge ut den strekningen der - det er jo nesten ingen som sykler der og om man vil sykle der så går det helt fint som det er.
100-vis av meter var kanskje å ta litt sterkt i for venner og kjente
Det er veldig kjekt om du bor i et fint og lite belastet/"beriket" strøk og om du jobber i gangavstand eller 10 min med t-bane. Alt annet krever at du er ganske urban og hardhudet. Bråk, krim, forurensning, jalla jalla etc. Men det er fint å bo litt sør for Oslo. Minst trafikk inn og ut, men man slipper ikke helt unna.Det er så utrolig godt å ikke bo i Oslo!
Politikken går vel på at man ønsker å legge til rette for syklister og håper på at flere vil la bilen stå. Jaja, 100-vis er veldig sjeldentJeg har aldri skjønt hvorfor de er så ivrige på å bygge ut den strekningen der - det er jo nesten ingen som sykler der og om man vil sykle der så går det helt fint som det er.
100-vis av meter var kanskje å ta litt sterkt i for venner og kjente