Proffen
Hi-Fi freak
Må bare starte en tråd rundt følgende vanvittige scenario:
En bekjent har bestilt og betalt for et par nye høyttalere, som det ser ut til at det kan bli problemer med å få både produsert og levert. I alle fall har det drøyd så lenge at min bekjente nå har bestemt seg for å kansellere ordren. Da får han beskjed fra produsent om at vedkommende ikke har midler til å refundere kjøpesummen.....
Høyttalerne er forhåndsbetalt, delvis via paypal, delvis via nettbank.
Totalsummen er betydelig.
På toppen av alt er dette en produsent min bekjente tidligere har handlet en god del hifistæsj fra....
Kjedelig hvis avstanden over Atlanteren skal være det som gjør at min bekjente taper et femsifret beløp pga en uhederlig produsent......
Så blir spørsmålet:
Hva bør min bekjente gjøre?
Kontakte paypal er innlysende.
Kontakte banken som ble brukt for bankoverføringen, jupp.
Gi produsent EN siste sjanse til å hoste opp og levere høyttalerne?
Svartmale produsenten på alle mulige sosiale media?
mvh
Proffen
En bekjent har bestilt og betalt for et par nye høyttalere, som det ser ut til at det kan bli problemer med å få både produsert og levert. I alle fall har det drøyd så lenge at min bekjente nå har bestemt seg for å kansellere ordren. Da får han beskjed fra produsent om at vedkommende ikke har midler til å refundere kjøpesummen.....
Høyttalerne er forhåndsbetalt, delvis via paypal, delvis via nettbank.
Totalsummen er betydelig.
På toppen av alt er dette en produsent min bekjente tidligere har handlet en god del hifistæsj fra....
Kjedelig hvis avstanden over Atlanteren skal være det som gjør at min bekjente taper et femsifret beløp pga en uhederlig produsent......
Så blir spørsmålet:
Hva bør min bekjente gjøre?
Kontakte paypal er innlysende.
Kontakte banken som ble brukt for bankoverføringen, jupp.
Gi produsent EN siste sjanse til å hoste opp og levere høyttalerne?
Svartmale produsenten på alle mulige sosiale media?
mvh
Proffen
Sist redigert: