Uheldigvis, for dere moroklumper, - er, - dette godt innenfor hva jeg sysler med til daglig samt at jeg har en direktelinje inn i de nye el.fergene... Har bilder fra fartøyene inn- og utvendig men de kommer ikke på trykk her...Oj.... Det gjorde vondt hva?........
Ut fra det faktum at jeg har svært god teknisk innsikt så er jeg dermed også nysgjerrig på teknologien vi snakker om her. Kan du gi meg litt info på hvordan de har tenkt dette systemet? Som i artikkelen jeg linket til viste, er altså alle ferjene egentlig hybridferjer, hvilket er svært naturlig, av sikkerhetsmessige årsaker. At aggregatene benyttes der det ikke er landstrøm, gir dermed god mening.
Men har de planlagt ut fra at ferjene skal drives som hybrider, og ikke som rene el-ferjer?
Er det ikke nok kapasitet på ladestasjonene, slik at de mangler batterikapasitet etter noen turer?
Er aggregatene store nok til å drive skipet kontinuerlig, eller har de kun kapasitet til å drive over en viss tid (så man kommer seg til land i en unntakssituasjon, f.eks.)?
Hvorfor starter de aggregatene dersom de har landstrøm tilgjengelig? (Hva vil de oppnå med det?)