Jeg opplever HFS som veldig inkluderende og i stor grad nysgjerrig på andres synspunkt og erfaringer/opplevelser. Når det ikke er din erfaring, kan det være en ide å ta en liten kikk i speilet. Du formulerer deg som en kjepphøy besserwisser (noe du kanskje ikke er «in real life»), og det gjør nå gjerne at piggene lett kommer ut hos mottaker.
Ja eg er helt sikkert en kjepphøy besserwisser, eg er no bergenser så da så. Men det eg mener og det eg sier er at på HFS så er den almenne mening at PA er drit. Det er mangnslags PA, EV, Alto,Yamaha, HK, TurboSound, SubZero osv som dere hører på live giger, de er ikke representative, det som folk flest ikke snakker om er disse PA produsentene som skal lage utstyr for live jazz, akustisk musikk av ulik art, kammer, fele, trekkspill, fløyte, blues, rock, prog, heavy, death, black metal, Da må det være på stell, nøytralitet, dynamikk, klarhet og de har erfaring med dette, og det bifalles også blant utøvende musikere, utøvende musikere kan vel kanskje lyd bedre enn oss for sitt eget instrument, ihvertfall. Det er ingen som får tak i eller tester disse høytalerns, det er ikke HaiFai. Men brukerne av disse har en erfaring og kunnskap blant de som hører reell lyd, som dere ikke aksepterer. Det får litt piggene ut for meg også så jeg uttrykker meg som en kjepphøy besserwisser. For jeg har vanskelig, veldig vanskelig for å akseptere at dere som sitter på andre enden av en veldig ukjent og/eller dårlig, komprimerende innspillings prosess, og så skal dere forklare hva som er god lyd eller ikke! Det er folk mye nærmere kilden som kan dette bedre enn oss. Gode, premium PA topper er testet inn og ut av utøvende kunstnere, og akseptert som å være nøytrale. Mine PA topper Meyer Sound UPA 1-P er regnet for å være "venerable" på engeelsk, altså anerkjent. De låter konge og koster 30 tusen brukt, litt farlig kanskje.