Karmana
Æresmedlem
Forsøker å roe ham med en Fernet, så vi slipper å ta frokosten hos RoaldHar Dag noen interesse av og høre de store SF regner med han måtte overtales.
Forsøker å roe ham med en Fernet, så vi slipper å ta frokosten hos RoaldHar Dag noen interesse av og høre de store SF regner med han måtte overtales.
Helt klart noe man kan lure kona med under frokostenSer hyggelig ut med besøk og medhørende lytterunder, vannhull og andre kulturelle innslag Er vel bare å starte dagen med en neipa så er verden i vater igjen og hode passe pakket inn i bomull Neipa er jo pr. def. som (humle) juice å regne og er bare sunt
Vis vedlegget 799722
Tidlig øltime i Drotningsvik med Innlendinger på besøk. Den går 25'o clock.Gjestene passer vel tiden til øltimen begynner
Har to av de tre platene, må nok dessverre innrømme at den eldste er best.Etter denne helgen føltes det ualminnelig riktig å ta pelsdotten med til et vannhull, og holde undertegnende borte fra slike etablissementer en stund
Vis vedlegget 800440
Jeg fikk tatt minimalt med bilder i helgen da jeg hadde mer enn nok med å holde meg fast på Innlandsguttas karusell av utsvevende galskap. Tøffe tak for en sart sjel som meg!
Vi fikk innimellom slagene lyttet litt til mitt eget oppsett. Bluesbreaker truer jo med å etter hvert skrive noen ord, samt det vi hørte på hos Roald på Renaissance Audio. Jeg lar ham få ordet først, jaffal når det gjelder mitt oppsett, men jeg føler meg sikker på at det er lite å frykte
Litt spennende var justering av subben min i en sen kveldstime. Bluesbreaker og Gismo har jo sine preferanser på electronica, rap og tung dubstep, så det er kanskje ikke så vanskelig å gjette hva det ble skrudd mot Delefrekvensen ble flyttet fra 45-60Hz, og etter lange diskusjoner i tung Fernet-rus ble gainen konkludert og justert fra 15 til 17, istedenfor 15 til 18 Foreløpig må jeg innrømme at det virker vellykket, men venter med å konkludere til jeg har testet litt selv fra lyttestolen
Vis vedlegget 800441
På fredagen var vi en tur innom Samleren som har flyttet inn i bedre lokaler. Det var kun meg som rasket med meg noen plater fra butikken. Bra sted, og på meg virker de å prise platene litt mer sympatisk enn mange andre som selger brukt vinyl.
Vis vedlegget 800442
Vi kan jo begynne så smått med responsen, og ta det litt stykkevis og delt.Etter denne helgen føltes det ualminnelig riktig å ta pelsdotten med til et vannhull, og holde undertegnende borte fra slike etablissementer en stund
Vis vedlegget 800440
Jeg fikk tatt minimalt med bilder i helgen da jeg hadde mer enn nok med å holde meg fast på Innlandsguttas karusell av utsvevende galskap. Tøffe tak for en sart sjel som meg!
Vi fikk innimellom slagene lyttet litt til mitt eget oppsett. Bluesbreaker truer jo med å etter hvert skrive noen ord, samt det vi hørte på hos Roald på Renaissance Audio. Jeg lar ham få ordet først, jaffal når det gjelder mitt oppsett, men jeg føler meg sikker på at det er lite å frykte
Litt spennende var justering av subben min i en sen kveldstime. Bluesbreaker og Gismo har jo sine preferanser på electronica, rap og tung dubstep, så det er kanskje ikke så vanskelig å gjette hva det ble skrudd mot Delefrekvensen ble flyttet fra 45-60Hz, og etter lange diskusjoner i tung Fernet-rus ble gainen konkludert og justert fra 15 til 17, istedenfor 15 til 18 Foreløpig må jeg innrømme at det virker vellykket, men venter med å konkludere til jeg har testet litt selv fra lyttestolen
Vis vedlegget 800441
På fredagen var vi en tur innom Samleren som har flyttet inn i bedre lokaler. Det var kun meg som rasket med meg noen plater fra butikken. Bra sted, og på meg virker de å prise platene litt mer sympatisk enn mange andre som selger brukt vinyl.
Vis vedlegget 800442
Ditto, men jeg vet at du har DummDumBoys skiva og Paul McCartney & Wings, mens jeg har Bjørn Riis sin skive og Paul McCartney & Wings.Har to av de tre platene, må nok dessverre innrømme at den eldste er best.
Mvh
JMK
Pøh, jeg er skap-progger, og har Airbag i hyllene og liker godt den Lullabies skivenDitto, men jeg vet at du har DummDumBoys skiva og Paul McCartney & Wings, mens jeg har Bjørn Riis sin skive og Paul McCartney & Wings.
Jeg tror Bjørn Riis - Lullabies in a car crash som jo er progrock, ryker raskt ut av sjøulkens heim
Dog tørr jeg vedde på at skiva til BR er ikke så rent få knepp bedre enn den siste skiva til DDB.
Meg om det!
JaUnnskyld min uvitenhet, men trenger man egentlig sub´er på noe som allerede har dimensjoner som basstårn? Slösing av kvalitet vs kvantitet tenker jeg da, bare i min enfoldighet, forøvrig hyggelig at Bergen (det står født men utflyttet i mitt pass) er til innlandets forlystelse
mvh
Det å nå bekjenne at du er skap-progger står dårlig i stil med din hundsing av oss som åpent erkjenner at vi liker progrock i tide og utidePøh, jeg er skap-progger, og har Airbag i hyllene og liker godt den Lullabies skiven
Da lytter vi ikke bare forskjellig, men også etter andre ting
Eieren sjøl bør vel helst svare, men i dette anlegget vil jeg si ja. Selv om Rosita ser voldsom ut med store elementer, så er det en fulltonehøyttaler med superdiskant.Unnskyld min uvitenhet, men trenger man egentlig sub´er på noe som allerede har dimensjoner som basstårn? Slösing av kvalitet vs kvantitet tenker jeg da, bare i min enfoldighet, forøvrig hyggelig at Bergen (det står født men utflyttet i mitt pass) er til innlandets forlystelse
mvh
Bluesbreaker gjør svar fra meg overflødigUnnskyld min uvitenhet, men trenger man egentlig sub´er på noe som allerede har dimensjoner som basstårn? Slösing av kvalitet vs kvantitet tenker jeg da, bare i min enfoldighet, forøvrig hyggelig at Bergen (det står født men utflyttet i mitt pass) er til innlandets forlystelse
mvh
Eieren sjøl bør vel helst svare, men i dette anlegget vil jeg si ja. Selv om Rosita ser voldsom ut med store elementer, så er det en fulltonehøyttaler med superdiskant.
Vanligvis vil denne høyttaleren ha godt av litt basshjelp fra frontvegg ved å plasseres nærmere veggen. Med denne suben kan høyttalerne stå mer ut på gulvet og de spiller friere med superbra 3D og pinpointing. Som hogd i sten når man sitter i Sweet Spot. (så er det sagt )
Her har vi et stort rom, som er større enn de stuer folk flest innehar. Det er mye å fylle opp. Dessuten vil de fleste også oppleve større klarhet oppover i frekvens v riktig bruk av sub. Hvis subwoofer er godt integrert så låter det ofte ryddigere uten at dette er noe problem i dette spesifikke anlegget.
Mange tror ofte at suber roter det til, - og det kan de også gjøre, men ikke her.
Jeg går inn og ut av skapet. Plutselig er jeg tilbake i skapet, og disser prog-huer uhemmetDet å nå bekjenne at du er skap-progger står dårlig i stil med din hundsing av oss som åpent erkjenner at vi liker progrock i tide og utide
Men en bergenser fornekter seg ikke hva størrelsen på kjeften angår
Det er notert.
Du er nå søt og gøyal også da vår alles kjære storsnuta cafteinJeg går inn og ut av skapet. Plutselig er jeg tilbake i skapet, og disser prog-huer uhemmet
Vil bare sette mitt navnetrekk på hva blues skriver herEieren sjøl bør vel helst svare, men i dette anlegget vil jeg si ja. Selv om Rosita ser voldsom ut med store elementer, så er det en fulltonehøyttaler med superdiskant.
Vanligvis vil denne høyttaleren ha godt av litt basshjelp fra frontvegg ved å plasseres nærmere veggen. Med denne suben kan høyttalerne stå mer ut på gulvet og de spiller friere med superbra 3D og pinpointing. Som hogd i sten når man sitter i Sweet Spot. (så er det sagt )
Her har vi et stort rom, som er større enn de stuer folk flest innehar. Det er mye å fylle opp. Dessuten vil de fleste også oppleve større klarhet oppover i frekvens v riktig bruk av sub. Hvis subwoofer er godt integrert så låter det ofte ryddigere uten at dette er noe problem i dette spesifikke anlegget.
Mange tror ofte at suber roter det til, - og det kan de også gjøre, men ikke her.
Historien om starten støttes herfra, korrekt husk blues og godt beskrevet, så jeg bare undertegner hervedVi kan jo begynne så smått med responsen, og ta det litt stykkevis og delt.
Altså, det første Inkvisisjonen måtte ta tak i i Drotningsvik var bassen.
Som du er inne på, så er det utvilsomt Fernet Branca som er tingen når bassen skal skrues på plass. Som alle med subwoofer-erfaring vet, så kan man holde på nærmest i det uendelige fordi innspillinger er så ulike.
Gismo og jeg var relativt raskt enige om når det låt ca. best ut fra ulike musikkvalg fra hver av oss. Vi endte på 60hz m noe mer gain enn anlegget var satt opp med først. Jeg synes etter det at bassen ble mer leken og spretten på f. eks Marleys "Rastaman Vibration" . Jeg opplevde også en bedre sammenheng oppover som fikk lydbilde til å vokse vesentlig på Dead Can Dance s "Opium" . Selv om det aldri ble låvedørslyd som hjemme låt det digert og fett.
Gismo plukket noen Brian Bromberg av ulike tapninger og jeg synes det ble enda morsommere hvordan det låt med mer påfyll i bånn. Bela Flecks dansende flodhest har nå fine betingelser hos Karmana.
Når man har en slik klasse-sub som REL Gibraltar er det ingen grunn til å være fegis.
Om man drar på litt er det likevel fjellstøtt uten skramling og unoter. Den bærer navnet med rette, - låter klippefast.
Slik jeg oppfatter det er det ikke vanskelig å få god lyd i rommet. Noe det også er.
Er spent om Karmana skrur tilbake på tidligere setting, men tviler på om han gidder...
Vi får se om det kommer flere drypp og inntrykk fra oss etter hvert. Hvis da ikke sensuren tar oss.
Vis vedlegget 800463
Det var Aida vi fikk demonstrert, altså ikke den 200K dyrere MK2. Jeg vil ikke si så mye om dem da vi bare hørte et par tre låter helt på slutten av demoen. Jeg var da også skikkelig satt ut av noen «billige» Von Schweikert høyttalere vi lyttet mest på dagen før og samme ettermiddagen. Men, Aida låt flott og uanstrengt. Det var i det hele tatt veldig lett å senke skuldrene og nyte musikken. I motsetningen til de to andre karene, tror jeg faktisk jeg ville ønsket meg Roald sine VS høyttalere med aktiv bass og modifisert delefilter hvis jeg hadde hørt høyttalerne opp mot hverandre i en blindtest. Det sier ikke så mye om kvalitetene til Aida, men mer om hvor nyforelsket jeg var av VS høyttalerne som spilte avsindig mye større enn hva den fysiske størrelsen på høyttalerne skulle tilsiFint at dere deler bilder og inntrykk fra besøket hos Bergens store sønn
Er også litt over snittet interessert i å høre hvordan dere synes Sf Aida spilte hos Renaissance Audio.
Var det Aida 1 eller mk 2 dere lyttet til ?
Gleder meg til videre lesing av alle inntrykkene
Mvh: Espen L
Edit: Nå rakk trådverten akkurat på tastetrykket å komme foran meg, så tilgi om det er noe repetisjon av felles observasjoner.Fint at dere deler bilder og inntrykk fra besøket hos Bergens store sønn
Er også litt over snittet interessert i å høre hvordan dere synes Sf Aida spilte hos Renaissance Audio.
Var det Aida 1 eller mk 2 dere lyttet til ?
Gleder meg til videre lesing av alle inntrykkene
Mvh: Espen L
Ja det var skummelt sammenfallende.Paralellskriving Helt tydelig av det ene bildet at Gismo nyter, mens Karmana leker blasert og ikke er like imponert
Det kan nok godt være du har et viktig poeng med Ayre ampen. VS med sin aktive bass er jo en betraktelig mer lettdrevet høyttaler enn Aida. Mener Roald nevnte 98dB følsomhet. Kanskje Aida hadde blomstret enda litt mer hvis de hadde blitt drevet med litt flere kvalitets-watt.Ja det var skummelt sammenfallende.
Er spent på hva mannen med stua full av SF sier. @gismo?
Nyter? Pøh, han har bare fått litt Hansakullsyre opp i nesa...Helt tydelig av det ene bildet at Gismo nyter, mens Karmana leker blasert og ikke er like imponert
Hehe, ble litt kullsyre fra både det ene og andre bryggerier denne helgenNyter? Pøh, han har bare fått litt Hansakullsyre opp i nesa
Da jeg og HiFiGirl var innom, pre-corona-lockdown med ørliten margin, satt vi hakket til høyre og hørte de 'hjemmelaga' høyttalerne med delefilter i egen boks på gulvet i bakkant.
De låt jævlig bra i mine ører. Riktignok på flinkismusikk ala Steely Dan og sånt som aldri seiler forbi øregangene her på heimertfronten, men likevel
Artig sted å besøke!
Ja byen er vakrere enn sangen på Ulriken.Får håpe det var nystemten han sang da , med verdens vakreste by i bak grunnen.
Jeg har ikke vært der siden, og ut fra det jeg hørte nå, er jeg helt sikker på at det er mye å hente på plassering av Babel-høyttalerne . På Odden er det topp komponenter hele veien så den saken bør være grei.En meget god gjennomgang og beskrivelse av skap-proggens foretrukkede lydsignatur i eget oppsett Bluesbreaker.
Jeg har kun lyttet til musikk hos herremannen via Zardoz amp, vinyl og streaming. Sistnevente vha hans tidligere edelsten fra Bricasti.
Kjenner meg igjen i din beskrivelse av anleggets lydformidling av spesielt herremenn med levd liv bak røsten.
Turen til Bregen for snart 2 år siden resulterte i flytting av de knalle røde Babellene til jamakr.
Jeg tror ikke du har hvert der siden?
Ypsilon forsterkeriet og ikke minst høyttalernes evne til å gjengi musikk har kommet mer til sin rett.
Takk for at du deler.
Vil gjette på Tomgodsets Dronning. Litt morsomt at jeg fortalte om kameraten som begynte frieriet til sin kone med å synge den sangen, og plutselig var det en som klappet meg på skulderen. Selvfølgelig var det ham, og jaggu hadde han ikke dronningen med seg ogsåJa byen er vakrere enn sangen på Ulriken.
Så vidt jeg husker var det nok ikke Nystemten, men heller Marianne (Tempo Corvette) eller Tomgodsets Dronning.