Ser forøvrig ut som om prisen blir omkring 170 000kr (med forbehold)...
Hehe, ikke æ heller....neida ikke så himla dyrt, heldigvis har foreløpig bra med reserve rør liggendeTør ikke tenke på kostnadene for et komplett rørbytte på de der....
Audio Research Reference 80S ny modell fra Arc. Vis vedlegget 691287
Stygg som faen, ser ut som en mikrobølgeovnAudio Research Reference 80S ny modell fra Arc. Vis vedlegget 691287
Hehe litt koster det jo seff og levetid kan vel kun økes hvis enn henter ut mindre effekt uavhengig antall, men godt det ikke er 300B rør!Ikke så himla dyrt?
Kanskje ikke sett i forhold til forsterkerens pris?
Se også i forhold til at 20 rør ikke holder lenger enn to.
Heller en Ref 80S enn 10 mikro ovner.Stygg som faen, ser ut som en mikrobølgeovn
Plukker fram dette innlegget igjen. Svar jeg fikk tilbake i 2014 mente at dette var helt naturlig. Det er derfor interessant nå, at jeg har kjørt med Cadenza nlack og Audio Technica AT33sa med henholdsvis 0,44 mV og 0,4 mV og det har ikke vært forskjell i lyden på de fem innstillingene for last på PH6 (47 kOhm 1000, 500. 200 og 100 Ohm). På PH3 brukte jeg i mange år Ortofon MC30 Supreme med 0,5 mV og der var det heller ikke forskjell på 47 kOhm og 100 Ohm.Hei!
har en PH6 phono. Jeg lurer på om det er noen som kjenner til den og evt innstillinger. Jeg kan stille last ved hjelp av fjernkontroll, men det er ingen forskjell på de ulike innstillingene. I bruksanvisningen står det at lydnivået blir lavere desto lavere last man har. Men altså ingen forskjell.
Noen som vet hva dette skyldes?
Plukker fram dette innlegget igjen. Svar jeg fikk tilbake i 2014 mente at dette var helt naturlig. Det er derfor interessant nå, at jeg har kjørt med Cadenza nlack og Audio Technica AT33sa med henholdsvis 0,44 mV og 0,4 mV og det har ikke vært forskjell i lyden på de fem innstillingene for last på PH6 (47 kOhm 1000, 500. 200 og 100 Ohm). På PH3 brukte jeg i mange år Ortofon MC30 Supreme med 0,5 mV og der var det heller ikke forskjell på 47 kOhm og 100 Ohm.
Nå har jeg en Kiseki Purpleheart og nå er det enorme forskjeller på de ulike lastinnstillingene på PH6. Hva er det med Ortofon og/eller Audio Technica som ikke gir forskjellig lyd på riaaene til Audio Research?
Kan det ha noe med den interne impedansen i pickupene? Ortofon har ca 5 ohm og Lyra har litt under det igjen. Kiseki har 42 Ohm intern impedanse og lasten på riaa gir veldig forskjellige uttrykk.
Bruker du lav output du bruker ? Arc sier at en ikke bør gå lavere en 0,5mV output når det gjelder disse riaa trinnene, kan jo bruke stepup. Har selv en arc ph8 . Testet litt forskjellige pu, nå bruker jeg en på 0,65mV da blei det mye mere dynamisk.Jeg har ph5 og zyx pu. Minimal forskjell, men foretrekker 47, mer kropp.
Svaret jeg fikk fra Arc
Dear Bjorn
Summary: That cartridge should work just fine with the PH8. The 2mV output is adequate to allow for proper gain and the 47K load will fit the loading inside of the PH8 without any changes. You don't need to worry about any cartridges except ones that have extremely low outputs, like less than .5mV.
Thank you,
Greg Christensen
Audio Research Customer Service
De gjør jo det. Har nok gain på Cadenza black på 0,33 mV eller AT33sa på 0,4 mV.Rart ikke disse RIAA-trinnene ikke fikser mer enn PUer med mindre spenning ut enn 0.5mV. Bruker en Benz LP med 0.35mV rett inn i SP-11. Mer enn nok gain i massevis.
Bra, men da er det jo litt snodig det ARC customer service sier. Men det kommer selvsagt an på hvor mye gain linjetrinnet og effektforsterkeren har.De gjør jo det. Har nok gain på Cadenza black på 0,33 mV eller AT33sa på 0,4 mV.
Ja, det er helt på grensen, men ikke noe problem å få de pickupene jeg nevnte til å spille godt. Men en Windfeldt Ti med 0,2 mV og andre med lav output vil nok ikke passe. Kiseki med 0,48 mV funker veldig bra.Bra, men da er det jo litt snodig det ARC customer service sier. Men det kommer selvsagt an på hvor mye gain linjetrinnet og effektforsterkeren har.
De har skjerpet seg voldsomt etter at AR tok i bruk disse.Ser at flere av de store rørforsterker produsentene bruker Tung-Sol KT150 utgangsrør. Kommer det andre enn Tung-Sol sine rør etterhvert som kan brukes tro?
Er ikke mange i verden som produserer rør i verden lenger. Stort sett Russiske og Kinesiske produsenter igjen. Etter hva jeg kjenner til er det bare Russiske New Sensor med merket Tung Sol som produserer KT150. De lager også KT120, men der har Kineserne prøvd seg med noe spesielt resultat etter hva denne tråden viser. Now we have three types of KT120 tubes (really two) - photo .. (forumotion.com) Har ikke prøvd disse Kinarørene selv, og kan ikke tenke meg KT150 vil bli noe bedre....Ser at flere av de store rørforsterker produsentene bruker Tung-Sol KT150 utgangsrør. Kommer det andre enn Tung-Sol sine rør etterhvert som kan brukes tro?
En må vel ha skjema for å klargjøre hvilket rør som er hva, men det er vel bare å rulle rundt på rørene for å finne ut hvilket som støyer? Det sikreste å få rørene testet. Skal ikke være nødvendig å få preamp rør "matchet", men jeg gjør det alikevelNytt "idiotspørsmål" fra Cato G.: Jeg har en REF 5SE preamp som jeg vil teste litt forskjellige rør i: Kan noen forklare meg hvilke rør som står i venstre og høyre kanal (V5 og V6 er i strømforsyningen), og hvilke av rørene i hver kanal som "står først" i forsterkningskjeden (m.a.o. får det svakeste signalet)? Årsaken til at jeg spør, er at jeg har bitte litt forskjell i kvalitet i støynivå på noen av rørene. Kyndige råd mottas med takk. Vis vedlegget 803245