|
Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svarTilgi eit dumt spørsmål. Kva er skilnaden på denne kontra hybrid-sacd frå 2017?
Tilgi eit dumt spørsmål. Kva er skilnaden på denne kontra hybrid-sacd frå 2017?
Denne var så bra, så jeg spammer litt her
Enig med deg. Bulter.
Selv om du har 1982-utgaven på vinyl, så er det denne 40-årsutgaven du skal ha om du skal ha det lydmessig helt perfekt. Jeg har allerede bestilt den nye vinylen.
Roy
Ikke så rart lydsignaturen er varmere, siden 2015-versjonen gikk for fort.Ved direkte sammelingning med min 2015 - 24/192 flac versjon, låter Qobuz sin remaster 2022 - 24/192 flac bare fantastisk flott! Lydbilde er større med en litt varmere lydsignatur og hvor detaljene både fra selve rommet i Grieghallen, vokal og piano blir nydelig brette ut...
Takk for tipset ang. Bandcamp, fila er kjøptJeg har nettopp lyttet gjennom 2022-albumet i 24/192, og her er det skyhøy gåsehudfaktor!
Det virker som om alt endelig faller på plass for denne innspillingen. Det kunstneriske uttrykket er fantastisk, men de tekniske «utfordringene» har vært mange. Feil pitch og «snudd» piano (tror det var på CD-en), for å nevne noe. Her er alt på plass. Nærværet, etterklangen i rommet, Radkas stemme med alle små detaljer, tungebevegelser, pust, anslaget og overtonene i flygelet – dette er strålende. Folkene bak denne versjonen har gjort en formidabel jobb. Highres-utgaven i 24/192 for 87,50 på Bandcamp er gull på gata.
Jeg har en del versjoner fra før (LP 1982, LP 2015, CD 1986, 24/192 2015 og 24/48 MQA 2017) , men har ikke gjort noen sammenligning. Inntrykkene er basert på hukommelsen og det faktum at jeg for første gang opplever å ha utøverne til stede i lytterommet mitt. Et nylig bytte av høyttalere (til PMC twenty5.26i) kan selvfølgelig spille inn, men uansett, dette er bra!
Vet ikke. Jeg har kjøpt mye musikk der i ulik oppløsning, men aldri sett 24/192 så billig. Kan selvfølgelig være feilpriset?Bandcamp er nytt for meg. Hvorfor er de mye billigere på dette albumet i High res?
Det var den nyttigste posten her på lenge, for min del - takk for den!Jeg har nettopp lyttet gjennom 2022-albumet i 24/192, og her er det skyhøy gåsehudfaktor!
Det virker som om alt endelig faller på plass for denne innspillingen. Det kunstneriske uttrykket er fantastisk, men de tekniske «utfordringene» har vært mange. Feil pitch og «snudd» piano (tror det var på CD-en), for å nevne noe. Her er alt på plass. Nærværet, etterklangen i rommet, Radkas stemme med alle små detaljer, tungebevegelser, pust, anslaget og overtonene i flygelet – dette er strålende. Folkene bak denne versjonen har gjort en formidabel jobb. Highres-utgaven i 24/192 for 87,50 på Bandcamp er gull på gata.
Jeg har en del versjoner fra før (LP 1982, LP 2015, CD 1986, 24/192 2015 og 24/48 MQA 2017) , men har ikke gjort noen sammenligning. Inntrykkene er basert på hukommelsen og det faktum at jeg for første gang opplever å ha utøverne til stede i lytterommet mitt. Et nylig bytte av høyttalere (til PMC twenty5.26i) kan selvfølgelig spille inn, men uansett, dette er bra!
Tja, hva skjer når platespilleren imploderer og bikkja eter CDene dine? Da er eneste alternativet 192/24 flac og den har du glemt å kjøpe.Da har jeg cd -1999, lp-2015 og 2022 samt sacd -2017. Nå får det holde.
Når naborotta gnager over fiberen din? Trenger fortsatt 192/24.Har qobuz og tidal...
Har både sacd og rippa cdcn...Når naborotta gnager over fiberen din? Trenger fortsatt 192/24.
Argh! Jeg gir opp!Har både sacd og rippa cdcn...
Innlegg #253 i denne tråden finner du de riktige svarene mht type maskin og samplefrekvens som ble brukt i Grieghallen i Bergen. På platecoveretHåper alt jeg har skrevet er 100% korrekt,da jeg ikke lenger er noen ungfole og
husken ikke lenger er som før?![]()
Beklager,men da har jeg tatt feil.Innlegg #253 i denne tråden finner du de riktige svarene mht type maskin og samplefrekvens som ble brukt i Grieghallen i Bergen. På platecoveret![]()
Frå FlickrThe Telfunken MX-80 machine was one of the very first digital tape recorders; around 200 were made and sold under Mitsubishi or Telefunken brands. The Fairytales project actually used a pre-production machine in its then-imagined final form. This machine comes from the very earliest period of digital audio.
Tror den kostet rundt 1mill i 1982. En god slump med penger den gangen.
Det vil eg tru. Det er jo på linje med det "professional workstations" kosta i andre bransjar på den tida; Lisp-maskinene frå Symbolics kosta vel kring USD 70k. Så var også volumet ganske lite.Tror den kostet rundt 1mill i 1982. En god slump med penger den gangen.
Skuffende - postmannen leverte den nye vinylen i dag og så var det frem med CD fra 1986 og sammenligne...Endelig...
Uansett en flott plate som får nok en reissues.