Høy E og B er ikke spunne, men det er G-D-A-E. Merker ikke noe mangel i toppen. Thomastik er kostbare, men de varer nesten for lenge før man merker noe. Med helt nytt sett så lyder de veldig bra, og merker forskjellen. Var ei kvinnelig jazzgitarist som mente at flatwound var best egnet til rytme/jazzswing og roundwound var bedre til bebop. Er ikke enig til det, for de fleste jazzgitarister foretrekker slipa(roundwound) strenger. Mindre knisselyd. Men til blues/rock så vil de ha mere sustain. Jeg bruker George L's Bright Nickelwound til telecasteren. De lager utstyr for steelgitarer også. Kjøpte en pakke av produsent. Samme med akustiske gitarer. Så forsjellen på innfestinga av forankringskula.Thomastik har gode produkter, JS112 har jeg aldri prøvd.
Savner du noengang litt ekstra i toppen når du bruker flatwounds, eller er det OK? Har fortsatt et par basser satt opp med flats og er veldig fornøyd, men innbiller meg at jeg ville savnet noe på kassegitar. Kanskje det må testes litt.
Høres ut som det kunne være Carol Kaye, hun har klare meninger om så mangt.Var ei kvinnelig jazzgitarist som mente at flatwound var best egnet til rytme/jazzswing og roundwound var bedre til bebop
Hun er på Youtube og skal være fra Østerike! Hun heter Sandra Sherman!Høres ut som det kunne være Carol Kaye, hun har klare meninger om så mangt.
Det der er et musikalsk område jeg ikke er i nærheten av å mestre så skal ikke ha bastante meninger.
Ser mange skryter av de strengene. Har såvidt prøvd coatede d'addario og elixir, og har ikke hatt noe å utsette på hvordan det låter. Sliter imidlertid med den glatte følelsen, den klarer jeg ikke helt å venne meg til.Har nå testet og gått over til de nye D'Addario XS coated strenger både på mine elektriske gitarer og XS Phosphor Bronse på akustiske gitarer. Har aldri før brukt coated (Elixir) strenger men synes XS strengene føltes bra og låt meget bra og skal vare 5 ganger lengre..
Kan ikke skje mye galt ved å bytte ut noen folk der i gården tror jeg. Mistet den siste lille trua når de (Fender CS) kvittet seg med Mike Eldred og John Cruz (selv om sistnevnte tilsynelatende var et lavpannet r**høl på visse plan, med noe av sin SoMe posting).Der skjer ting hos Fender om dagen:
https://guitar.com/news/industry-news/fender-reportedly-lays-off-hundreds-california-employees/
Da er det greit å selv kunne snekre sammen sin egen Stratocaster.. Ser skikkelig flott ut den.Kan ikke skje mye galt ved å bytte ut noen folk der i gården tror jeg. Mistet den siste lille trua når de (Fender CS) kvittet seg med Mike Eldred og John Cruz (selv om sistnevnte tilsynelatende var et lavpannet r**høl på visse plan, med noe av sin SoMe posting).
Jeg er glad du tar godt vare på den - det har den (og du) fortjentDa er det greit å selv kunne snekre sammen sin egen Stratocaster.. Ser skikkelig flott ut den.
Jeg har hatt en 6-7 gitarer fra Fender USA, også CS, siden jeg kjøpte min første i nye Fender Stratocaster 1978. Har egentlig vært fornøyd med kvaliteten på nesten alle av disse gitarene . Har nå kun en Fender igjen, en lett modifisert Eric Johnsen signatur modell fra 2008. Etter (alt for ) mange år med nesten bare gitarer med 25,5" hals er det nå en utrolig flott 2014 mod. Gibson Les Paul CS 1958, som du kjenner godt, som får mye spilletid..
Har du fått kjørt en A/B test, og hvordan låter Alnico Cream vs. Alnico Gold. Jeg har selv en Alnico Gold 12" i et lignede kabinett. Hvilken forsterker bruker du på disse? Jeg har brukt både Mesa Boogie Lone star special og Marshall Silver Jubile på min Gold. Har også vurdert å teste Cream.Rett etter ferien fikk jeg kjøpt et element jeg i lengre tid har hatt lyst til å teste, og i går fikk jeg rota meg til å montere det.
Vis vedlegget 848783
Gold elementet, som jeg har brukt i lengre tid, har sine utpregede kvaliteter - og tilhørende "svakheter". Cream elementet skal ha en karakteristikk nærmere V30, som jeg etterhvert skal sammenlikne det mot. Har 2 tilnærmet like kabinett, så en grei A/B-sammenlikning bør være enkel å gjennomføre.
Første test av Cream var ihvertfall positiv.
Må finne meg et 9 volts batteri så jeg får testet pre-amp. Koblet den til en gammel Marshall B65 via "passiv" inngang. Og bra lyd fra den ene strengen som er okLitt pleie og omsorg og nye strenger så er den god som ny, eller er det noe feil på den? Hva er det for slags forresten?