bambi
Æresmedlem
Du kan godt få late som at jeg kjører Nissan Leaf hvis det gjør dagen din bedre.
Les noen innlegg bakover i tråden, hvis du virkelig lurer.hva kjører du da
Ikke mobb en Subaru Forester.....skal ikke bilder, men du har en diesel pickup
Joda. Men den går på batteri så den bråker ikke SÅ mye.Men du har vel ikke naboer?
Muligens de samme som mener at midtdelere er mye farligere enn motgående trafikk, og derfor senker farten i 90- soner med slike- for deretter å gasse på og kjøre fortere straks 70 eller 80 sone uten midtdeler kommer. 67 i 90 sone, for deretter 90 i neste 80 sone.Å kjøre i tunnel kan til tider være både frustrerende og irriterende.
Om det er fordi mange er engstelige for dette, eller om de har dårlig mørkesyn, eller en kombo er ikke godt å si, men hastigheten går drastisk ned - helt til de er ute av tunnelen igjen. Da er det påny "full" gass.
Ofte når man kjører inn i iallfall noen tunneler, så begynner vinduene å dogge så man nesten ikke ser noe som helst. Kan jo være noen som blir tatt litt på senga av det, og setter ned farten til de får orientert seg litt.Å kjøre i tunnel kan til tider være både frustrerende og irriterende.
Om det er fordi mange er engstelige for dette, eller om de har dårlig mørkesyn, eller en kombo er ikke godt å si, men hastigheten går drastisk ned - helt til de er ute av tunnelen igjen. Da er det påny "full" gass.
I trafikken er utgangspunktet enkelt; ta utgongspunkt i at alle andre er idioter og køyr med det som grunnlag.I trafikken er det best å ikke irritere seg. Husk at man er gjerne omgitt av unge, gamle, uerfarne, erfarne, engstelige, uforsiktige, trege, utålmodige, ja nær sagt alle typer mennesker som har lov å kjøre bil. Skal man irritere seg over alt man opplever i trafikken blir man gjerne mer trafikkfarlig og en belastning for omgivelsene når humøret blir dårlig.
Apropos:Ofte når man kjører inn i iallfall noen tunneler, så begynner vinduene å dogge så man nesten ikke ser noe som helst. Kan jo være noen som blir tatt litt på senga av det, og setter ned farten til de får orientert seg litt.
Ja, det var spesielt den tunellen jeg tenkte på også, for det dugger skikkelig ofte når man kjører ned i den.Apropos:
Burde hatt det på Oslo også.Men å få samiske navn på Trondheim og Røros er i det minste en start.
Samisk namn på Røros og Trondheim - regjeringen.no
Det er ofte (for de aller fleste) store motsetninger mellom hva som er best, mest riktig, fornuftig osv - og hva man lar seg irritere over .I trafikken er det best å ikke irritere seg. Husk at man er gjerne omgitt av unge, gamle, uerfarne, erfarne, engstelige, uforsiktige, trege, utålmodige, ja nær sagt alle typer mennesker som har lov å kjøre bil. Skal man irritere seg over alt man opplever i trafikken blir man gjerne mer trafikkfarlig og en belastning for omgivelsene når humøret blir dårlig.
Off og off. På Røros er det to-tre familier som driver med rein, hvorfor skal da kommunen ha et samisk navn i tillegg?Men å få samiske navn på Trondheim og Røros er i det minste en start.
Samisk namn på Røros og Trondheim - regjeringen.no
Ja, dessuten klinger det finere med Bartebyen.Enda hyggeligere ville det vært om vi innfødte her også fikk ha det navnet vi helst ville hatt, i stedet for navnet vi har blitt påtvunget.
Jeg tror ikke de er det, jeg vet at de er idioter.I trafikken er utgangspunktet enkelt; ta utgongspunkt i at alle andre er idioter og køyr med det som grunnlag.
Tenkte eg skulle vera snillJeg tror ikke de er det, jeg vet at de er idioter.
Det kan også skyldes skorsteinseffekt, altså skikkelig motvind ene veien og medvind andre veien. Har erfart dette på Hadeland, E16 mor Gardermoen. Bratt tunnel. Det går nærmest på tomgang oppover, mens man må gasse på en del nedover for å holde fartsgrensen.Å kjøre i tunnel kan til tider være både frustrerende og irriterende.
Om det er fordi mange er engstelige for dette, eller om de har dårlig mørkesyn, eller en kombo er ikke godt å si, men hastigheten går drastisk ned - helt til de er ute av tunnelen igjen. Da er det påny "full" gass.
Sjelden jeg opplever det som årsak. Ferdes ofte på 2 hjul, og da registrerer man slikt bedre enn i bil.Det kan også skyldes skorsteinseffekt, altså skikkelig motvind ene veien og medvind andre veien.
Etter #metoo har det blitt vanskelig å sjekke slikt.Har hørt fra sikre kilder at også kvinnene der har bart, stemmer det?
Dessverre er nok dette heller normen i dag, og ikke unntaket... Menneskelig kontakt er blitt en styggedom i næringssamenheng...