Jeg har vært i tvil om jeg skulle skrive dette, men når Niels og Slemmo har hatt dårlige/merkelige opplevelser ang. Service så føler jeg at dette er greit å skrive om;
Jeg har også hatt en pussig opplevelse ang. Service i år. Jeg sendte en mail til verkstedet og spurte om han kunne ta en sjekk på min Sony TC-K970ES, og jeg ba han om å bytte begge reimene når den først var inne på service. Fikk til svar at han var lei av å skru på ihjelmekkede kassettspillere og kunder som sutrer på prisen, men ja han kunne ta en service, men han bytter ikke deler etter hva kunden har for ønsker, han bytter det han mener er fornuftig å bytte ut.
Jeg svarte at spilleren har vært hos han for 3-4 år siden og at jeg ikke har rørt den spilleren overhodet, og prisen har jeg aldri sutret over snarere tvert i mot. Fikk da til svar at han kunne at service men at han bestemte hva som skulle byttes.
--
Dette fikk meg til å gå i tenkeboksen, makan til kundebehandling av en kunde som har levert flere spillere over flere år, har betalt kontant ved henting hver gang. Og jeg synes jo det er greit å skifte ut slitedeler når man først koster på flere tusen kroner på en spiller.
Men det er selvfølgelig en mulighet for at serviceverkstedet ønsker kunder som leverer spillere jevnlig. En reim i år og en reim neste år, og deretter tar vi en capstanroller året etter.
De som har fulgt tråden lenge vet hvilket serviceverksted jeg skriver om her. Jeg ønsker ikke å henge ut noen, men jeg synes likevel at det er på sin plass å nevne dette. Noen burde kanskje pensjonere seg.
Kanskje Re Elektro har en bedre kundeservice og mer respekt for kundene og produktene vi er så glade i.