Hønndjevelen
Hi-Fi freak
Men bru skarem ha!Et hus på 200m2 koster ca 3mill på Haramsøy.
I Oslo koster et hus på 200m2 ca 16mill.
Man får kjørt noen ganger i bommen for 13mill..
Men bru skarem ha!Et hus på 200m2 koster ca 3mill på Haramsøy.
I Oslo koster et hus på 200m2 ca 16mill.
Man får kjørt noen ganger i bommen for 13mill..
Man gir penger til menigheten.MDG innfører piggdekkstøtte i Oslo.
Ja, du leste riktig, men det gjelder selvfølgelig for syklister. 4 mill er avsatt til de som kjøper piggdekk til sin sykkel maksimalt begrenset oppdal til 1000,- pr person.
Er dere ikke glade for at mange sykler om vinteren også fremfor å forlenge bilkøene eller sørge for at folk står ennå tettere stuet sammen på offentlig transport?MDG innfører piggdekkstøtte i Oslo.
Ja, du leste riktig, men det gjelder selvfølgelig for syklister. 4 mill er avsatt til de som kjøper piggdekk til sin sykkel maksimalt begrenset oppdal til 1000,- pr person.
Er dette en test du bruker på alt av kommunale utgifter eller er det eder og galle som er forbeholdt noe MDG kunne finne på? Kanskje man skulle økte satsene i bomringen for å finansiere mat til folk i matkø? Fiffen som har råd til ikke bare å eie bil men også kjøre den gjennom bomringen kan sikkert fint avse noen kroner til sårt trengende.Klart man er fornøyd med at kommunen bruker penger på fiffen som sykler til kontoret er ikke noe annet å bruke pengene på…
Er dette en test du bruker på alt av kommunale utgifter eller er det eder og galle som er forbeholdt noe MDG kunne finne på? Kanskje man skulle økte satsene i bomringen for å finansiere mat til folk i matkø? Fiffen som har råd til ikke bare å eie bil men også kjøre den gjennom bomringen kan sikkert fint avse noen kroner til sårt trengende.
Budsjettet til Oslo kommune er på 565 sider og beskriver hva ca 85 milliarder kroner brukes til. Nå har vi lært at kommunen ikke burde bruke 4 mill på å rekruttere helårssyklister men heller burde bruke midlene på matkøer. Hva mener du om de resterende 84.996 milliardene på budsjettet?
Det er liten vits i å late som om en kommunes første og eneste oppgave er å drive nødhjelp for trengende. En kommune, og spesielt Oslo, har et tårn av hensyn som skal balanseres og prioriteringer som må gjøres. Det er alltid noe annet å bruke pengene på, avhengig av hvem man spør.
disclaimer: jeg søkte ordningen i sin tid, men brukte den aldri da det ble hjemmekontor fremfor vintersykling pga corona. Nå har jeg for egne penger uten kommunal støtte kjøpt vinterdekk til sykkelen. De er ikke montert og jeg tviler på at jeg kommer til å sykle særlig i vinter. Da jeg allerede har vinterdekk kommer jeg ikke til å søke denne gangen. Jeg er ikke så lat at jeg tar bilen så om det er kø er det ikke min feil.
Det er ikke meningen man skal ha bil i Oslo med mindre man har egen parkeringsplass, det vil bare ta litt tid før folk innser det siden gamle vaner er vonde å vende. Nå er det også et forslag (vet ikke om det er vedtatt) å fjerne kravet til antall parkeringsplasser i nybygg men beholde en maksimumsgrense for antall parkeringsplasser. Intensjonen er, rimelig nok, å bruke arealet til noe mer vettugt enn å parkere biler på.Beboer parkering som det blitt her i Groruddalen en skikkelig suksess nå vinterstid med masse snø Enveiskjørte veier er det parkering på samme side som fortau så det går ikke og brøyte/strø veier Jada.
Har null tro på at noe av dette kommer til å bli reversert om/når sammensetningen av byrådet endrer seg.Ja, vettug og vettug fru Blom. Det kommer vel an på øyet som ser - og den enkeltes behov.
Men, det er jo ikke annet å forvente når det er en miljøorganisasjon som styrer Oslo, utfra ideologi.
Reversert er nok tvilsomt, men retningsendring er jo å håpe på.Har null tro på at noe av dette kommer til å bli reversert om/når sammensetningen av byrådet endrer seg.
Kan du utdype den der? Slik den er skrevet nå minner det mest om en strofe fra Øystein Sundes "Det året det var så bratt"Etter min meninog det er kortere avstand til Storting og rådhus i Kirkenes enn der er fra Furuset.
Nei, ikke tullete byråkrater, de gjør bare det de blir bedt om. Her har man politikere som har vrangforestillinger om alt som handler om bil.Et flott eksempel på sykdommen "Byråkratitis Vulgaris".....
Neida, det vil gå så greit. Det er bare å forby privatbiler for alle andre enn kommunepolitikere!Det artigeste med sykkelveiutbyggingen i Oslo er at det virker som at de tror at litt rød asfalt på siden av veien skal få folk som i utgnagspunktet ikke er komfortable med å sykle i trafikk til å begynne å sykle. Utover en og annen person på elsykkel fremstår det for meg som veldig åpenbart, basert på materiell brukt, at de som sykkelpender til jobben har gjort det lenge og ville gjort det uansett. For å nå målene må man vel et sted rundt doble antall syklister i Oslo, det kommer til å bli veldig, veldig tungt.
15 min hva??
Ja,det er heilt for jævlig. Rein ondskap om me gjer det slik at alle kan koma seg til ein teneste eller kollektivtransport på mindre enn eit kvarter utan bil. Til å spy av...Stemmer det er våt drøm for en grønn politiker
https://www.weforum.org/agenda/2022/03/15-minute-city-stickiness/
15-Minute City
Cities tend to be designed so that amenities and most services are within a 15-minute walking or cycling distance, creating a new neighbourhood approach.www.deloitte.com
Begynner så smått i flere europeiske byer
Ja,det er heilt for jævlig. Rein ondskap om me gjer det slik at alle kan koma seg til ein teneste eller kollektivtransport på mindre enn eit kvarter utan bil. Til å spy av...