Nylig innhold av Motorhome

  1. Motorhome

    Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2026

    Som Martin Schanke sa, så er det viktig å slå svenskene. Hvis ikke så kan de bli hovne :) Har sikkert vært greit at ''B-laget'' fikk prøvd seg. Så har selve elitelaget hvilt seg. Så får en håpe at elitelaget blir bedre mot Elfenbenkysten. De får reise kjerringa;) Er ikke noen fotball idiot. men...
  2. Motorhome

    JBL M2 (p) mini

    Jeg har brukt Blackhole 5 som dempe plater på alle flater innvendig (også baffel). 5 forskjellige egenskaper for demping.
  3. Motorhome

    Soulines U Base reduserer vibrasjoner og resonanser

    På Pure Fidelity brukes 6061 aircraft-grade aluminium. Noe som også grunder påpekte. På disse gamle Volvo støtfangerne (også felger) var det en spesiell legering som ble fremstilt på Hydro Lab her lokalt. En mer grålig farge. Produktene ble produsert på Raufoss. Tror navnet på felgene var Fulda.
  4. Motorhome

    Soulines U Base reduserer vibrasjoner og resonanser

    Minner meg litt om denne ''integrerte'' dempe plattformen som er på Pure Fidelty platespillere. Men de bruker dempeføtter på både plattformen og selve platespilleren. En helt spesiell ALU legering på disse.
  5. Motorhome

    Bil, båt og motorsykkel Elbiler

    De som er på en bensinstasjon i dag, veit ikke hva en bil lyspære er for noe. Var også innom ELKJØP en dag og spurte etter en ''vanlig'' høyttaler ledning. Hva er det for noe? , spurte denne ungdommen i kassa:)
  6. Motorhome

    Bil, båt og motorsykkel Elbiler

    Hører at TESLA er saksøkt for milliarder pga. av feil på varmepumper, som eiere må betale mye for selv. Da er det bedre m. radiator og varmt vann som holder i årevis. Også etter 50 år. Gammelt og enkelt. Gjelder også gammelt HIFI.
  7. Motorhome

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Det var denne Pioneer Streamer Receiver med både DAB og FM. Sånn rundt 8k. Pioneer faset ut hjemme elektronikken for å satse mer på bilstereo og Highend høyttalere som TAD. De sluttet også med Plasma TV pga. fosfor innholdet. Mitt holder etter 30 år :) Ellers så inneholder mere rimelige...
  8. Motorhome

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Har ikke noe god erfaring med innbygget RIAA i nyere forsterkere. Den som er i en Pioneer receiver(ICE) var ikke god. Noe som gjorde at en eldre Goldring Electro II mc 1mV ikke var noe. Etter at en 50 år gammel Marantz m oppgradert Riaa(re-cap), så ble det noe helt annet. Bedre på annen eldre...
  9. Motorhome

    Vakre platespillere

    Hadde en Beogram 1000 som min første spiller. Enkel og helt manuell🙂. Senere en Beogram 3000. Var Soundsmith som lager pickupene. Var også Tandberg importør og tar service på produktene nå.
  10. Motorhome

    High End Wien 2026

    Var ikke noe vakkert syn disse grå innhulte høyttalerne. Rettere sagt stygge..😉
  11. Motorhome

    Dab veddemål

    Jeg ingen DAB fan, men liker FM best. Dessverre så er det ikke FM sending lokalt lenger. Da må Jeg til Oppdal eller Kristiansund. Har et kraftig signal men ikke program på den gamle Marantz receiveren med bare en lednings ende som antenne. FM delen er ennå ikke oppgradert, men da skal den lyde...
  12. Motorhome

    Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

    MAGA på sitt eget Cruice skip i Norge..
  13. Motorhome

    Hans Beekhuyzen har funnet sin nye referanseforsterker, Mola Mola Ossetra

    Mola Mola skal være de som lager sine egne diskre OP amp's. Noe som er en svært stor lydforskjell i forhold til IC som mange bruker i dag. Byttet i pre amp på en gammel Marantz Receiver, og blir den jeg kommer til å bli sittende igjen med. Selv ved lave nivåer så blir alt tydligere.
  14. Motorhome

    DP menigheten

    Det er nok ikke DP RJ sikter til, det er nok Accuphase med diskrete OP amps som gjør at Dp A1 også spiller noe bedre enn DP C1 tilkoblet. Disse runde knottene minner oss om Mikke Mus ører :)
  15. Motorhome

    ICEpower

    Får i grunnen ikke vite hva som er blitt hørbart bedre etter oppgradering. Noe vanlig på Hifi sentralen. For meg så er det instrument klangen som er viktig, og hvordan vokalen står frem i lydbildet. Og ellers detaljene og hvordan lydbildet har blitt . Jeg har Ice power til Hifi(Pioneer) og til...
Topp Bunn