Det er det som er så fint med Wagner og Ringen - musikken er kanskje viktigst. I hvert fall leder den mot handlingen i langt større grad i operaene hans enn forgjengerne. Det var jo Wagners store bidrag til operakunsten.
Man bør også sørge for å kjøpe billetter hvor man får plasser med innsyn...