Nylig innhold av Valentino

  1. Valentino

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Jeg har beskrevet en En tonearmkabelopplevelse.
  2. Valentino

    Pickup til RB330 arm

    Jeg har hatt en Denon DL-301II i en SME 3009 Series II Improved (varianten med fast armhode). Det gikk nesten, den trivdes bedre og låt riktig godt i en SME 309 som har omtrent samme masse som en Regaarm, men armhodet er bedre. Er nok best å handle fra Japan fra Ebay.
  3. Valentino

    En tonearmkabelopplevelse

    @Rogerk og jeg har jaktet på best mulig gjengivelse fra en deilig Thorens TD 124 (Mk. I). Den har støyet, brummet, bråket ved motor start/stopp og vi vet ikke hva. Utgangspunktet var profesjonelt restaurert, med ferske kondensatorer, nytt hovedlager, nytt mellomhjul og ny kasse hos Riverside...
  4. Valentino

    Richard Wagner

    https://therestisnoise.com/ten-bars-of-the-ring-2/
  5. Valentino

    Valentinos drodleDipol(tm) & greier

    Solnedgangen i kveld vant, også over Frankrike.
  6. Valentino

    Pickup til RB330 arm

    Anbefaler å investere i en Korf aluminapakning mellom pickupen og armen. Regahodeskall ringer. Pakningen dreper ringingen og armen låter fredeligere. MC X er et godt forslag. Audio-Technica AT-OC9serien også. Regas egne MC-er kan jeg ikke si noe om.
  7. Valentino

    Klassisk; hva hører du på nå?

    Endelig en Missa Solemnis som det går an å høre på!
  8. Valentino

    Klassisk; hva hører du på nå?

    Her Mahler 4 med von Stade, Wienerfilharmonikerne og Claudio, også DG TOS. Digg innspilling musikalsk sett og orkesteret låter troverdig, men jeg synes det er for mye spotlighting både på vokalist og solofiolinist.
  9. Valentino

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Kanskje den har druknet i høyfrekvent SMPS-støy?
  10. Valentino

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Et veldig godt valg! Gratulerer.
  11. Valentino

    Valentinos drodleDipol(tm) & greier

    Ah! Rolf Lislevand på en Strad: https://www.instagram.com/reel/DZqxzEZqi68/?igsh=d3VueWxoenhyZHR4
  12. Valentino

    Hvilken vinylplate har vi kjøpt

    Landet endelig: Det var med sånn posch firebokstaversakronymsølvplate også som dere ser samt et par filmer som dere ikke ser: The Great Dictator og Dr. Strangelove. Jeg kjøper kun tidsaktuell filmkunst.
  13. Valentino

    Hvilken vinylplate har vi kjøpt

    https://therestisnoise.com/only-good-and-bad/
  14. Valentino

    Hvilken vinylplate har vi kjøpt

    ^Det banjoplata hadde jeg glemt at jeg skulle sjekke ut, @Irrgjenger. Takk for påminnelsen. Jeg glemte å rapportere om kjellerfangsten hos Vinyl og Kaffe i Hamar forrige lørdag: Isten, áldd meg a magyart Jó kedvvel, bőséggel, Nyújts feléje védő kart
Topp Bunn