Demping av kabinetter. Et sort mysterium, eller?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Utrolig nok er ulla på plass. Rett rundt og bak elementet er det doble lag og alle andre steder enkelt lag. Først la jeg Bitumen i hele kassa og limte med Cascoflex. Limte ulla med spraylim. Dette sitter supert. 44 tilpassede filtplater. 34 tilpassede bitumenplater. 😓

    Jeg har lest meg opp på at dette er den rette måten å dempe en bassreflekskasse på. Det er som er spesielt her, er at basselement skal spille noe oppover i frekvens og at lydsignaturen skal matche et 60cm trehorn. Jeg har forsøkt meg frem med midlertidig demping og kom frem til at dette skal gå bra.
    Har brukt sykt mye tid på dette. Bare med øra og uten måling. :unsure:

    Ull_1.jpg
    Ull_2.jpg
    Ull_3.jpg

    Ull_4.jpg
    Ull_5.jpg
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Endelig ferdig. 46kg pr kabinett uten elementet. Ikke ille for 140l. Eventyrlig forskjell med knock-test etter avstivninger, bitumen og ull. Nå skal dem transporters til nytt hjem. Der ligger et par JBL E145 og venter. Spennende å høre om denne behandlingen stemmer i nye omgivelser. Spesielt om jeg dempet nok. La meg litt under når jeg begynte å miste trommedefinisjonsfølelse og mellomtonematch oppover mot hornet.
    2763729E-79F8-48CF-B716-2E359A0A53D2.jpeg
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Alt dette med inspirasjon fra forummedlemmene. :)

    I starten hørtes denne kassa ut som en dårlig stemt gitar hvor enkelte strenger hadde mer energi en andre. Gud hjelpe meg for en forandring. Lyd bare oppstår ved og utenfor kassa nå. Får ingen følelse av at kassa er med lengre. Skal bli spennende å jobbe med alt rundt og ikke minst Audiolense.

    Box Story 1.jpg
    Box Story 2.jpg
    Box Story 3.jpg
    Box Story 4.jpg

    Box Story 4b.jpg
    Box Story 5.jpg
    Box Story 6.jpg
    Box Story 7.jpg

    Box Story 7b.jpg
    Box Story 8.jpg
    Box Story 9.jpg
    Box Story 10.jpg

    Box Story 11.jpg
    Box Story 12.jpg
    Box Story 13.jpg

    Box Story 14.jpg
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.205
    Antall liker
    101.694
    Torget vurderinger
    23
    Godt jobbet er fornavnet...
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.226
    Sted
    Østfold
    Det er mulig dette er altfor lite at for sent som det heter, og jeg har ikke lest hele tråden så jeg beklager om jeg overlapper litt, men jeg har drevet litt mer dette så jeg tenkte kanskje jeg kunne si et par ord om hvordan jeg tenker.

    Vi kan dele inn demping i hele 6 kategorier som jeg kan komme på i farten:
    1: Flow resistans
    2: Boundary loss
    3: Avstiving/spenning
    4: Panel loss
    5: Innvendig diffusjon
    6: Modal absorbsjon

    Alle fra 3 til 6 er enten litt kuriøse eller er trolig ikke i selve kjernen av trådens tema, så jeg tar dem først:

    3: Avstiving gir som kjent en stivere kasse med høyere resonansfrekvenser i selve panelene. Vi snakker da altså ikke om moder i selve luftrommet i kabinettet. Dette gir moder med mindre energi men høyere frekvens. Disse er enklere å dempe enn lavfrekvente energirike moder.

    4: Panel loss, altså indre tap i selve panelene er noe for eksempel aluminium er svært dårlig på. MDF er helt ok på dette, mens constrained layer er veldig bra på dette. Vi snakker da om hvordan vibrasjon i et panel dør raskest mulig ut på grunn av resistivt tap i et panel. Her kan for eksempel bitumen ha en effekt, men det er langt fra alltid man får særlig annen effekt enn å gjøre panelene tyngre.

    5: Innvendig diffusjon er noe som i teorien lar seg gjøre, men som dessverre har svært begrenset båndbredde. Det er også vanskelig å få plass til nok diffusjon til at det har noen effekt, samt å få stor nok avstand mellom diffusjon og driver til at dette blir riktig. Med andre ord, noe jeg ville unngått. De som lager kabinetter med skrå vegger forsøker ofte på litt av det samme men ender ofte i en kamp mot fysikkens lover fordi man ikke kan skrå veggene slik at det har en effekt i hele arbeidsområdet. Man kan tenke seg at Oslofjorden blir smalere og smalere, og at innerst er den ikke en gang kuttet rett av, men om man har en bølge som går inn gjennom Drøbak og inn til Oslo vil trykket bare samle seg, før det reflekteres tilbake og går ut i en liknende bølge som den som kom inn. Om vi tenker oss en 45 graders flate vil bølgen reflekteres via den, men den er nødt til å gå en plass, og før eller senere må vi få en returbøge som følger samme vei tilbake mer eller mindre.

    6: Modal absorbsjon er det KEF har holdt på med i det siste, men det er også det for eksempel PMC bruker for å kontrollere modene i sin TL-løsning. Dette handler altså om å bruke kanaler der moder og noder er plassert strategisk ift åpninger som dermed kan fungere som antiresonatorer. Når man setter sammen komplekse mønstre får vi det man gjerne refererer til som metamaterialer. Interesserte kan lese mer om prinsippene for dette her:

    Så til det jeg tror tråden virkelig var ment å handle om:
    1: Flow resistans er det mange høyttalerprodusenter støtter seg på. Vi kan tenke oss at alle moder er bygget opp av trykkmaksimum og nuller. Sistnevnte er det vi kaller noder, som altså er punkter i selve modene der trykket i prinsippet ikke endrer seg. I disse punktene har vi derimot den høyeste hastigheten for partikler da disse beveger seg mellom to motsatte trykkmaksimum som veksler mellom over og undertrykk. Når man fyller dette området med løst dempemateriale vil man få et tap i det luften skap bevege seg gjennom dempematerialet. Plasserer man dette dempematerialet i et trykkmaksimum, typisk langs en vegg, vil det ha veldig liten effekt da det nærmest er helt upåvirket av en trykkendring, og partikkelhastigheten i områdene med trykkmaksimum er svært lav.

    2: Boundary loss er det tapet vi klarer å legge tett på paneler i et kabinett.

    La meg først ta en kort gjennomgang av hvordan resonanser ser ut. Mange har sikkert hørt om kvartbølge og halvbølgeresonanser. Vi kan tenke oss et rør med 2 lukkede ender. Den laveste frekvensen vi kan få en resonans ved i et slikt rør er når vi har en halv bølgelengde med trykkmaksimum i hver ende. Da vil vi ha overtrykk i den ene enden når vi har undertrykk i den andre. I midten har vi da altså en node der trykket er nær uendret. Vi kan så tenke oss et rør med to åpne ender. Dersom vi plasserer en node i hver ende vil åpningene gjøre at flow går svært lett, både inn og ut av røret, og det stimulerer til opprettholdelse av flow i nodene. Vi har da plass til et trykkmaksimum eller et trykkminimum i midten, så også dette blir en halvbølgeresonator. Men om vi har en åpen ende og en lukket ende kan vi ha et trykkmaksimum i den lukkede enden, og en node i den åpne. Dette blir en kvartbølgeresonator. Det jeg vil frem til er at kabinettvegger og trykkmaksimum går godt sammen og bidrar til å terminere en såkalt transmisjonslinje der vi kan få stående bølger.

    Så, tilbake til boundary loss, det vi må dempe nær en kabinettvegg er altså selve trykket og ikke flow. Dette gjøres best med svært kompakt dempemateriale med høyt tap. Her er steinull, kompakt glassull, kompakt filt av ull eller bomull effektive hjelpemidler. Slike dempinger er svært effektive og bredbåndede. De lar seg kombinere med flow resistans men skal helst ikke plasseres altfor nær membranen.

    Kombinasjon og bredbåndethet:
    Det er spesielt gunstig å kombinere metode 1 og 2. Det er også viktig å merke seg at det som fungerer som flowresistans ved lavere frekvenser vil fungere som gradvis boundary loss for høye frekvenser. Dette gir i sum en vanvittig god demping over et svært stort frekvensområde.

    Materialer:
    Generelt er det ull, da i særdeleshet merinoull som er best. Jeg gjorde noen målinger på 10mm filt, hhv syntetisk og saueull, der jeg målte refleksjonen fra en flate som var dekket med filt. Jeg fikk betydelig absorbsjon fra 1kHz med ull, men nesten ingen absorbsjon med syntetisk ned til samme frekvens. Løs vasket ull er ikke vanskelig å få tak i. Det finnes også nyere materialer fra for eksempel Twaron som tilbyr liknende egenskaper. Men dette materiale som har vært solgt i 900 år under betegnelsen "Acoustilux" er fullstendig verdiløst. Det kan ha en viss effekt som flowresistans, men det er altfor reaktivt og har altfor lite tap til å gi noen god effekt.

    Bassrefleks vs lukket:
    Det er selvsagt viktig at man i en bassreflekskasse tillater at tilstrekkelig mengde luft kan strømme til og fra portåpningen. Det er også viktig at man ikke river med seg dempemateriale på veien så dette ender opp som en "dempematerial-kanon" om skyter små snøballer med dempemateriale ut gjennom porten. En lukket kasse på sin side kan godt fylles nær 100%. Her er det spesielt gunstig å kombinere 1 og 2, og man kan fylle løst dempemateriale relativt nær driveren uten at det gir en negativ hørbar effekt.

    Volum:
    Når vi regner på dempematerialets effekt på volumet kan vi se det på to måter. Den ene er der dempematerialet fungerer som ekstra masse for luftmassen og dermed senker lydhastigheten i kabinettet. Da vil lydbølgene bruke lenger tid frem og tilbake gjennom dempematerialet og man får en virtuell effekt av ekstra volum. Den andre er der vi ser på mengden fysisk materiale i luftrommet og i hvilken grad det lar seg komprimere. Her vil vi få en liten reduksjon av det effektive volumet. Effekten av de to er frekvensavhengig og ingen av dem har så stor effekt at vi i vesentlig grad trenger å regne med dem, men deres påvirkning på Q for alle typer resonanser utgjør en betydelig faktor.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.476
    Sted
    Sunndalsøra
    Jeg brukte Blackhole five på alle flater innvendig og hyller og vertikale avstivere var asymetrisk montert. Brukte premium bjørkelaminat på avstivning.Fikk tips fra Andre' Perrault da han levde!
    Neste gang vil også jeg bruke Baltisk Bjørk på neste prosjekt!
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Avstivningen og dempingen av basskassene er noe av det mest vellykkede jeg noen gang har gjort. Basskassene låter klart som dagen over hele sitt eget spekter og går mye dypere. Spesielt legger jeg merke til rominformasjonen i opptakene. Deler nå med flatere deling i AL XO uten de problemene jeg hadde. Så her er det virkelig håp i leieren. Nå står rommet for tur. Tipper jeg får til dette.

    EAD51BF1-F271-4BD9-9280-7C87DE08ED32.jpeg
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.205
    Antall liker
    101.694
    Torget vurderinger
    23
    Skal i gang med fryktløs konstruksjon av kabinetter for området 150 - 1.000 Hz. nå... stive som bukkekødder blir de mer eller mindre av seg selv så her er det fokus på å dempe helvete ut av akkurat det frekvensområdet!
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.965
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Skal i gang med fryktløs konstruksjon av kabinetter for området 150 - 1.000 Hz. nå... stive som bukkekødder blir de mer eller mindre av seg selv så her er det fokus på å dempe helvete ut av akkurat det frekvensområdet!
    ...det var jaggu på tide.
    Er vel fortsatt doble TAD TM-1201H som er planen?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.205
    Antall liker
    101.694
    Torget vurderinger
    23
    Joda.

    På tide sier du?? :unsure: :mad::mad: Jævla uheldig uttrykk!!!
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.226
    Sted
    Østfold
    Er det bare meg eller er dette en smule OT nå?

    @Zerostat
    Endte du med progressiv demping?

    Gjorde dette ting som du ellers ikke fikk til å fikse i DSP?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Er det bare meg eller er dette en smule OT nå?

    @Zerostat
    Endte du med progressiv demping?

    Gjorde dette ting som du ellers ikke fikk til å fikse i DSP?
    Jeg brukte bare øra og helvetes mange timer med inn og ut med demping. Stoppet når jeg begynte å miste ‘kant’ og når jeg syntes trommer ble ukult. Måtte i tillegg ‘aime’ samme lyssignatur i mellomtonen som hornet. Testet med saueull, glava og dempeskumplater. Uten tvil foretrakk jeg ull. Virker klarere. Den virker mer vidtspennende og mindre ‘lokal’ i tempestilen. Jeg syns DSP er nytting, men det mekaniske med kabinettet er minst like viktig.
    Det hele er et frustrerende kompromiss. Syns jeg til slutt fikk en utmerket signatur etter min smak.
     
    Sist redigert:

    kkj

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.04.2019
    Innlegg
    97
    Antall liker
    94
    Sted
    Arendal
    Jeg vil starte med noe som virker logisk å gjøre i mitt tilfelle.
    Vi en slik matte øke eller minske volumet elementet ser ifm kassen?
    Du har ganske rett. Ikke ulik.
    Vis vedlegget 649540
    Matta du har bilde av fungerer veldig bra, kanskje for bra. Alle lukka og bassreflekskasser er resonante system, og for effektiv dempning gjør at bassen vil rulle av for tidlig. Eg brukte matta du viser her som dempnng i ein 15liter bassreflekskasse, og det "kvelte" portressonansen slik at det blei lite bass. Måtte bytte mesteparten av den ut med anna dempemateriale (som ikkje hadde bitumen-lag). Eg beholdt den i topp og botn.
    I dempning av ein kasse vil ein gjerne dempa all lyd over ca 200Hz, mens under 200Hz så vil ein normalt dempa lite (litt avhengig av element/kasse tilpasning) for at kasse resonansen skal virka som utrekna. Dette er alså to motsetningar så det blir fort eit kompromiss mellom.
    Så går det an å gå for lite dempemateriale dersom utforming av kassen er slik at den i seg sjølv absorberer energi ved høgare frekvensar. Se feks KEF sin løsning på dempning av bakside på diskant i koaksialelement som baserer seg på multiple kvartbølgekanalar (dei kaller det META-material). Denne type teknikk går an å bruka også ved lågare frekvensar (200-600HZ), som ofte er vanskelig å dempa med dempemateriale.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Matta du har bilde av fungerer veldig bra, kanskje for bra. Alle lukka og bassreflekskasser er resonante system, og for effektiv dempning gjør at bassen vil rulle av for tidlig. Eg brukte matta du viser her som dempnng i ein 15liter bassreflekskasse, og det "kvelte" portressonansen slik at det blei lite bass. Måtte bytte mesteparten av den ut med anna dempemateriale (som ikkje hadde bitumen-lag). Eg beholdt den i topp og botn.
    I dempning av ein kasse vil ein gjerne dempa all lyd over ca 200Hz, mens under 200Hz så vil ein normalt dempa lite (litt avhengig av element/kasse tilpasning) for at kasse resonansen skal virka som utrekna. Dette er alså to motsetningar så det blir fort eit kompromiss mellom.
    Så går det an å gå for lite dempemateriale dersom utforming av kassen er slik at den i seg sjølv absorberer energi ved høgare frekvensar. Se feks KEF sin løsning på dempning av bakside på diskant i koaksialelement som baserer seg på multiple kvartbølgekanalar (dei kaller det META-material). Denne type teknikk går an å bruka også ved lågare frekvensar (200-600HZ), som ofte er vanskelig å dempa med dempemateriale.
    Etter at hele kassa innvendig ble dekket med bitumen, la jeg bare et enkelt lag (ca 2cm) med saueull-filt i hele kassa bortsett fra på baffelen. Dette funket bra, men etter litt frem og tilbake kom jeg frem til at dobbelt lag rett bak elementet skapte mer ro i mellomtonen. Der stoppet jeg til slutt. Testet også filt bak på selve magneten på elementet. Mulig dette var enda litt bedre. Litt "polering" i lyden da. Hadde jeg ikke brukt horn videre oppover, så hadde jeg kanskje valgt å la dette stå. Har god passasje fra elementet til porten. Saueull-filten bygger faktisk mindre en den gamle skumplasten som lå der og er milevis å foretrekke. Før denne dempingen savnet bass i kassene. Det gjør jeg ikke lengre. Jeg skal legge ut Audiolense-måling her etter hvert.

    Når jeg nå hører nivået på denne kassa, får jeg veldig lyst til å høre byrilliummembraner i horndriveren.
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Hmm mit norske rækker ikke til å forstå det.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    1622113107418.png

    Flott Frekvensgang

    1622113676345.png

    Impuls roter litt. På tide med litt romjobbing.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: kkj

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Tror bare jeg havde en dårlig dag. Det går fint nu.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.205
    Antall liker
    101.694
    Torget vurderinger
    23
    Er det noen ærverdige lesere av denne tråden som har sett/ vet om tabeller eller kalkyler på diverse dempematerialers effektivitet som funksjon av frekvens?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Er det noen ærverdige lesere av denne tråden som har sett/ vet om tabeller eller kalkyler på diverse dempematerialers effektivitet som funksjon av frekvens?
    Dette er et veldig interessant spørsmål. Etter det jeg forstår har du noe på gang angående et DIY-prosjekt. Det pleier jo å ta av litt når du setter i gang. Superspennende!

    Min oppfatning av dempemateriale, er at det vil gi til dels store utslag i lydsignatur. Når jeg ser meg tilbake til mitt eget bassboksprosjekt, ville jeg nå brukt enda mer tid på å lytte frem forskjellene på nettopp hva du forespør. Min oppfatning av dempemateriale er at et mer «kaos-lignende» eller da et «uneaven» oppbygget materiale demper mer bredspekteret og har klarere signatur. Syntetisk eller et «likt produsert materiale» har ikke de samme glatte egenskapene. IMO. Tipper også samtidig forskjellig materiale vil bli positivt.

    Hvis du har tid og vil forberede et litt langt prosjekt med å utforske demping, ville jeg lagt dette til rette med en gang. Det vi si å gjøre det enkelt å bytte ut forskjellig og mengde med dempemateriale. Tipper du kan og vil kunne «diale» inn en signatur som du ønsker. Etter at «knock»-faktoren sitter, er det «bare å» kjøre på.

    Kompromisspreget prosjekt, men du vil sitte igjen med en unik erfaring. Det er vel helt unødvendig å gi deg motivasjon som eks. «veien er målet» …

    Gleder meg til å følge med.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Mye demping gjør att elementet "ser" ett større volum i kassa.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg dempa mine trykk-kammer sparsommelig med slik bitumen-matte fra Biltema, i tillegg til litt "stoff" også fra Biltema. Det eneste aberet for min del er at de muligens ruller av litt tidlig, fordi det skjer forbausende lite under 15hz. Dette kan også være tuning, rom og/eller forsterker. Deler "det hele" på 80hz, er da snakk om fire 18". :)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg dempa mine trykk-kammer sparsommelig med slik bitumen-matte fra Biltema, i tillegg til litt "stoff" også fra Biltema. Det eneste aberet for min del er at de muligens ruller av litt tidlig, fordi det skjer forbausende lite under 15hz. Dette kan også være tuning, rom og/eller forsterker. Deler "det hele" på 80hz, er da snakk om fire 18". :)
    På dette nivået er rommet totalt dominerende.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Mye demping gjør att elementet "ser" ett større volum i kassa.
    Hiver meg på, fordi jeg med dette spør kloke hoder om man som følge av dette kan redusere størrelsen på kassa? Svært interessant spørsmål dette her.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hiver meg på, fordi jeg med dette spør kloke hoder om man som følge av dette kan redusere størrelsen på kassa? Svært interessant spørsmål dette her.
    Ja det er vel det de "kloke" hoder sier😁
    Men det er helt sikkert ett sted smertegrensen går.
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    617
    Antall liker
    2.626
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Det er mulig dette er altfor lite at for sent som det heter, og jeg har ikke lest hele tråden så jeg beklager om jeg overlapper litt, men jeg har drevet litt mer dette så jeg tenkte kanskje jeg kunne si et par ord om hvordan jeg tenker.

    Tusen takk for en glimrende, forståelig og kortfattet redegjørelse og forslag på tiltak inni kasser. Dette er et tema som er høyst aktuelt for meg og mine kunder, og på tross av en del lesning i mer eller mindre forståelige publikasjoner, er dette mange svar på hva jeg har lett etter! :love:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn