- Ble medlem
- 11.02.2002
- Innlegg
- 2.448
- Antall liker
- 940
Nei, og testen over feiler nok også når det regner for dem har vel som alle andre i bransjen problemer med få vindusviskere til å starte og stoppe ved behov.Kan den registrere noe i knehøyde rett foran bilen og fortelle meg om det er 28 eller 30 cm unna?
Med å fjerne alle andre sensorer enn kamera, stort sett har de allerede gjort den ubrukelig i flere situasjoner. Snødrev eller brått duggfall i tuneller f.eks. Bare på en tur fra Værnes til Trondheim ville det stått kø av disse utenfor første tunell. Alle kameraer dugger over når en kjører inn der på sekunder.Du misforstår poenget som er hva målsettingen til Tesla er. Dersom målsettingen er at autopiloten skal se hva mennesker ser, ikke en traktor gjemt bak tåke, maleri av en vei, intens sol, bak en bakketopp, sprinkleranlegg som intet menneske hadde sett uansett, så syns jeg Tesla har tatt et fornuftig valg.
Du måtte ha det med teskje?Når du spør så sinnsykt nedverdigende at du synes det er rart at folk kan stå uten ryggrad så må du regne med at noen tar igjen, og denne gang var det meg.
Jeg doblet pengene mine når jeg solgte på 347USD.Med så voldsom tillit Ole Martin har til Musk og Tesla på alle måter, og _spesielt_ de økonomiske utsiktene, håper jeg virkelig han har solgt absolutt alle verdiene sine og bolig og alt, og investert absolutt alt i aksjer i Tesla.
Det er jo slik Elon gjorde millioner til milliarder. Så jeg håper du henger deg på siden du sitter med svært god kjennskap til hvor bra det går for bedriften som ingen andre ser ut til å forstå.
Hva har det hvite hus å gjøre med kinaprodukter?Du måtte ha det med teskje?
For det første, alt er kjøpt FØR galskapen begynte i det hvite hus.
Alt er kjøpt brukt.
Jeg har ikke oppfordret og lagt ut linker for å spre misinfomasjon og oppfordringer til å kjøpe noe fra hverken Kina eller USA.
Ting har endret seg diametralt og oppvåkningen blandt de fleste (deg ikke inkludert, ser det ut til) har verdt brå, men nødvendig. Personlig blir valgene langt annerledes nå enn bare før jul. Jeg kommer nok definitivt til å vurdere ikke-kina og ikke-usa på alt jeg klarer. Det er derimot ikke alt man klarer eller har råd til å bytte ut på kort sikt. Legg merke til at det er NYBIL salget de fleste her er imot. Ingen forventer at noen skal selge en bil som er kjøpt inn lenge før galningen ble gal.
At du og andre tenker annerledes og at noen promoterer swasticars er jo greit, men da må uttrykk som ryggløs være godt innafor.
Hva har krigen i Ukraina med dette? Nå virker du litt desperat. Du er i en tråd om ELBILER og debatten var om TESLA, så hvorfor du blander inn Kina og Ukraina må nok stå på din regning. Det virker som du ikke leste eller skjønte forrige svar, så jeg avstår fra å debattere dette mere med deg. Ryggløs eller ikke...Hva har det hvite hus å gjøre med kinaprodukter?
Wiim Ultra ble lansert august 2024, krigen i Ukraina startet 24 februar 2022. Du kjøpte dette produktet mens krigen raste, det gjør deg like ryggløs som alle andre som handler ikke politisk korrekte produkter, rart du ikke ser dette selv.
Jeg har ikke problemer med hva du eller andre kjøper, jeg har kinaprodukter selv. Ser på det som en tapt kamp å leve uten ting made in kina, absolutt alt er laget i Kina eller har deler derfra. Derfor slenger jeg heller ikke drit til folk som kjøper derfra.
Tipper over 90% av norges befolkning er ryggløse og du er inkludert.
Heldigvis finnes det hjelp å få...
Vis vedlegget 1109483
En kollega gjorde det ganske bra ved å shorte ca der og innkassere rundt 250.Jeg doblet pengene mine når jeg solgte på 347USD.
Nåh, jeg har da ruslet rundt i en Tesla selv - grei å kjøre (som det meste annet nyere..). Men kvaliteten...@KjellR: Tja....Tesla er ikke dårlige biler. De jeg har kjørt er veldig gode å kjøre og de har en ladestruktur som overgår det meste.
Men det er vel ikke helt poenget her. Poenget er at Muskovitch må stanses! Ikke koste hva det koste vil, men med midler som vi forbrukere rår over.
Akkurat den øvelsen virker veldig vanskelig for mange. Selv så er jeg godt fornøyd med bilen, men kommer ikke til å putte mer penger i lomma på Musk. Planlagt innbytte til nye Model Y er skrinlagt for min del.Men må skille hvor bra bilene er fra Musks og Trumps tilfeldige utbrudd.
Du kan ha et poeng der og for ikke å snakke om servicen. Har ingen personlige referanser, men har flere venner som ikke har spesielt gode opplevelser med kundeservicen deres.Nåh, jeg har da ruslet rundt i en Tesla selv - grei å kjøre (som det meste annet nyere..). Men kvaliteten...![]()
Om nå Tesla gjorde det samme. Altså skille Musk fra Tesla. Enn så lenge det ikke skjer blir Tesla dessverre fortsatt den enkleste målet å ramme Musk. Og når jeg tenker etter muligens også det eneste målet den enkelte forbrukere kan demonstrere sin avsky for mannen.Ja hver sitt valg. Jeg skiller Tesla fra Musk. Og jeg tror (bil)verden er bedre med Tesla enn uten.
For 5-10 år siden var det Møller og SAS som fikk kjenne på vreden med tilsvarende MSM sjokkartikler med oppmerksomhetssøkere som markedslederen Tesla får kjenne på idag.Men Tesla selv uten Musk har flere saker som gjør at mange forbrukere ser andre steder.
Teslas motvilje til å sammarbeide meg fagorganisasjoner.
Teslas risikovilje på vegne av andre.
Teslas praksis med å gå til erstatningssøksmål mot enkeltkunder som vinner fram i klagesaker.
Testet nå i gården. Den hvite esken er knehøy. Bilen ser den to av to forsøk. Jeg har aktivert modellering av omgivelsene så den markerer gjenstanden med farge, ikke i cm. Gir stoppsignal ca 30cm før barriere.Kan den registrere noe i knehøyde rett foran bilen og fortelle meg om det er 28 eller 30 cm unna?
Ja, ryggløse ógRegistrerer den knehøner også?
Skjerp dere
Registrerer den knehøner også?
Ja, ryggløse óg
At andre aktører i bransjen har driti på seg taler vel ikke til Teslas fordel? Punktene jeg lister er stort sett kulturforskjeller hvor Tesla nekter tilpasse seg markedet dem opperer. Da er det mer påfallende om media ikke dekker slike saker. At det samtidig fungerer godt som klikkbate er jo bare vinn vinn når det fungerer opplysende for forbruker.For 5-10 år siden var det Møller og SAS som fikk kjenne på vreden med tilsvarende MSM sjokkartikler med oppmerksomhetssøkere som markedslederen Tesla får kjenne på idag.