Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevelse !

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Innlegg
107
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

trallala, styr unna egenimport fra Kina..

"just planting seeds folks" :)
 

Kenti

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
54
Antall liker
10
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

I dag fikk jeg min Cayin CDT-15A fra NYSound, etter 3 ukes venting uten lydkilde :p

Min erfaring er at NYSound har bra service, og svarer på de fleste mail. De ganger jeg ikke har fått svar innen et døgn/noen timer har jeg bare sendt en mail til og fått svar ganske raskt.

Grunnen til at ting tok tid var at spilleren ikke var på lager selv om det viste "in stock"... Fikk med en Xindak strømkabel på kjøpet som ser bra ut, og noen utrolig lekre overganger til europeisk stikk....

Førsteinntrykket av spilleren er veldig bra. Den spiller mye bedre enn Denon 2900 som jeg hadde før. Men én tin jeg synes er negativt er at den kan begynne å hakke, og til slutt henge seg på noen brente skiver om det er litt småriper og flekker på de.. (Noen jeg lånte av en kompis, mine plater er for det meste strøkne :) ).

Ellers er kvalitetsfølelsen meget bra. Den ser og føles absolutt "original" ut. Serienummeret på esken og bak på spilleren samsvarer også..

Noe annet jeg ble glad for på denne spilleren er at det er litt avstand mellom rca-utgangene bak. Da kan jeg feste Usher Rapport-kablene mine uten at de gnisser inntil hverandre (er ganske fete plugger som kan strammes) og begynner å dure slik de har gjort på andre kilder... Endelig en kvalitetsspiller :)

Bilder av spilleren kan sees på her.

Nå tror jeg nesten jeg må komme meg i seng. Har vært oppe hele natta og varmet opp rørene 8)
 

ballajazzhus

Medlem
Ble medlem
15.06.2005
Innlegg
23
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Noen som har handlet fra NYSOUND i det siste???
 

kjetilrosand

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.11.2003
Innlegg
177
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Fikk en pakke for 2 mnd siden. Ikke noe problem de.
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Har shoppet litt kabler fra NYSOUND - uten problemer - de leverer på en uke :)
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Har shoppet litt kabler fra NYSOUND - uten problemer - de leverer på en uke :)
Hva har du kjøpt nå da? :)
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Xindak PC-02 strømkabel til DAC'en :) Funker som fy ;D
 

ballajazzhus

Medlem
Ble medlem
15.06.2005
Innlegg
23
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Fikk en Shengya S10 cd spiller nå i jula.Den fungerte i 18 timer.Slutta å loade plater.Drivverket er helt dødt,så jeg mistenker motoren for å ha slutta å samarbeide......
Sendte mail i går,og fikk svar at han skulle kontakte folka sine for å løse dette problemet.Så nå er det bare å krysse fingrene og vente.
Det skrives så mye positivt om NYSOUND,at dette går nok bra.
Mvh
 

eliasen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Innlegg
261
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

bestilte både preamp og cd-spiller der i oktober, alt gikk smertefritt og varene lever i beste velgående med deilig resultat!
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Xindak PC-02 strømkabel til DAC'en :) Funker som fy ;D
Hmm.....Hva betyr det?
At det går strøm gjennom den?

;D ;D ;D ;D ;D
 

ballajazzhus

Medlem
Ble medlem
15.06.2005
Innlegg
23
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Løsningen blir å sende den tilbake til kina.NYsound dekker frakten,og det blir sendt en ny cd spiller til meg.Da gjenstår det å få utførselsdeklarasjon fra tollen,så slipper jeg å få moms en gang til når jeg får den nye.Skal bli spennede å se om dette fungerer.
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

bestilt en Cayin CDT 15A på mandag, venter på den nå:D:D
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Fikk nettopp mail fra Cayin, der de ikke går god for nettbutikker ala nysound, altså dette er usupporterte produkter, som ikke følger Cayin standarden. Katta i sekken :-[
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Fikk nettopp mail fra Cayin, der de ikke går god for nettbutikker ala nysound, altså dette er usupporterte produkter, som ikke følger Cayin standarden. Katta i sekken :-[
Legg ut mailen davel :)
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.597
Antall liker
570
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Fikk nettopp mail fra Cayin, der de ikke går god for nettbutikker ala nysound, altså dette er usupporterte produkter, som ikke følger Cayin standarden. Katta i sekken  :-[
Selvfølgelig kan ikke Cayin, eller andre firma for den slags skyld støtte butikker som nysound. Hvordan tror dere da importører ville reagert? Men å tro att en får bedre varer bare fordi en har betalt overpris, det er vel å tro på julenissen. ;D
 

ballajazzhus

Medlem
Ble medlem
15.06.2005
Innlegg
23
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Da er den nye cd spilleren på vei fra den fjerne østen.Ankommer Norge rett over helgen...
Skal bli spennende å få høre litt lenger på den denne gangen.

God helg. ::)
 

ballajazzhus

Medlem
Ble medlem
15.06.2005
Innlegg
23
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Da var den i hus,og den virker.
Er det noen som har modifisert noe på denne spilleren???
 

GIzO

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.01.2006
Innlegg
140
Antall liker
72
Sted
Larkollen
Torget vurderinger
6
Hei

Tenkte selv å handle Xindak fra Nysound helt til jeg så dette :
Xindak is warning customers to be aware the offer on our products from the discount online website or any other unauthorized dealers. Goods from those companies are not purchased from Xindak. These units are dubious origin, which could be second-hand, older models, fake, defective, self-assemble in private?with improper voltage or could not meet the local safety requirements of your country.
Xindak products are sold through authorized distributors and dealers selected by Xindak only. They have been chosen for their professional products knowledge and service ability. Xindak provides a warranty on products sold only by our authorized distributors and dealers. In order to safeguard your warranty and assure the purchased product quality, please by our products from our authorized distributors and dealer only.
Please check the dealer authorization at our website or directly contact with us. In addition, please pay attention especially for the following website, which we confirmed IS NOT our authorized dealer at all:
www.nysound.com www.cattylink.com www.chinese-hifi.co.uk (The list is updating)


Er det noen som har vært i kontakt med nysound ang. dette utsagne fra xindak? Selv revurderer jeg planlagt kjøp fra nysound pga. dette...
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kan jo være en del interessante komponenter å finne i noen av de "utrolig" billige kinesiske produktene... her er en dissekert "Elko Master" kvalitetskondensator, angivelig funnet inni et slikt produkt :)



Mvh Vidar P
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Kreativt om ikke annet. :)

Man får noen ganger det man betaler for.
 
S

Stover

Gjest
Utrolig at noen handler her fremdeles....etter den historikken!
 
J

Jurassic

Gjest
Stover skrev:
Utrolig at noen handler her fremdeles....etter den historikken!
Utrolig at noen betaler i dyre dommer for Naim Fraim når en kan lese følgende i annonse for deres komponenter i lyd og bilde: "Naims unike metoder for å motvirke mekaniske såvel som som elektromagnetiske forstyrrelser" ;)

Skulle jo tro behovet for et high end rack skulle være eliminert ved å bruke deres unike metoder.

Forøvrig er det ikke sikkert det er noe som skiller produktene fra Nysound osv fra produkter hos autoriserte forhandlere annet enn de økonomiske interessene.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
24.683
Antall liker
41.585
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Utrolig at noen betaler i dyre dommer for Naim Fraim når en kan lese følgende i annonse for deres komponenter i lyd og bilde: "Naims unike metoder for å motvirke mekaniske såvel som som elektromagnetiske forstyrrelser"

;D ;D ;D

mvh
 
J

Jurassic

Gjest
Det må jo være svindel minst på linje med de kondensatorene lengre oppe på siden.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jurassic skrev:
Det må jo være svindel minst på linje med de kondensatorene lengre oppe på siden.
Det er ikke så vanskelig; mekanisk så fjærer de printene etter å ha satt de på egne plater, og elektrisk så bygger de psu'er i separate kabinetter samt at de bruker stjernejord med felles jord i DIN. Jeg tør påstå at dette er relativt unike metoder faktisk, eller kanskje er det andre som gjør disse tingene likedan?. Langt fra svindel, og kan vel neppe sammenliknes med å bygge inn billigkondiser i fake-hus.
Men dersom du har et behov for helt usaklig å rakke ned på Naim og eierne deres igjen, så gjør det f.eks i Naim-tråden eller en egen tråd. Her er temaet et annet.. Du kan iallefall glede deg over å slippe å belemres mer med mitt Naim-utstyr.
 
J

Jurassic

Gjest
Vidar P skrev:
Jurassic skrev:
Det må jo være svindel minst på linje med de kondensatorene lengre oppe på siden.
Det er ikke så vanskelig; mekanisk så fjærer de printene etter å ha satt de på egne plater, og elektrisk så bygger de psu'er i separate kabinetter samt at de bruker stjernejord med felles jord i DIN. Jeg tør påstå at dette er relativt unike metoder faktisk, eller kanskje er det andre som gjør disse tingene likedan?. Langt fra svindel. Men dersom du har et behov for å rakke ned på Naim og eierne deres igjen, så gjør det f.eks i Naim-tråden eller en egen tråd. Du kan iallefall glede deg over å slippe å belemres mer med mitt Naim-utstyr. Her er temaet et annet..
Her er temaet et annet ja, enig med deg i det. Tok det eksempelet fra Naim som et eksempel på markedsføring.

De bildene av kondensatorene er også et eksempel på markedsføring, hverken produsent eller forhandler er tjent med gråimport så de ønsker helt klart å sverte de firmaene som som driver med uatorisert eksport av produktene mens det er mye mulig at det er det samme produkt.

Min Bryston er kjøpt i Singapore av første eier, skulle den da være med falske kondensatorer og andre dårlige komponenter? Stello dac'en min har jeg importert selv fra Singapore og den er vel da produsert på kjøkkenbordet til en kineser med komponenter fra søppelfyllinga?

Personlig er jeg en stor tilhenger av gråimport så en kan få presset de europeiske forhandlere på pris og jeg oppfordrer trådstarter til å ikke la seg skremme.

Dollaren står hverken i 10 eller 12, det er ikke toll på elektronikk og momsen er 25% så jeg ser ingen grunn til å være ukritisk til mange norske forhandlere.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Det er jo ikke uvanlig at offisielle importører ikke liker paralellimport av produkter og gjør det de kan for å stoppe dette. Dette ser man i mange bransjer.

Hvorvidt eksempelet med kondesatorene er ekte eller representative er jo også en annen sak. Det er jo ikke umulig å tenke seg at slike rykter blir satt ut for å skremme folk tilbake til de offisielle salgskanalene.
 
Topp Bunn