For noen dager siden fikk jeg audiens hos slartibartfast. En trivelig kar med et fint oppsett.
Spendor A9 drevet av karan ka180i mk2, og to Martin logan subber. Delefrekvens tenkte jeg ikke på å spørre om, men her kan sikkert kveldens vert fylle inn informasjon.
Akustiske tiltak i form av en hel haug fete lp'er bak høyttalerne.
Dessverre stod verten uten pu til sin avid med pass labs xono riaa, så denne fikk jeg ikke lyttet til. Håper på en snarlig mulighet.
Kildene for kvelden var en Metrum nos mini DAC. Jeg fikk ikke helt med meg hvilken modell.
I tillegg hadde jeg med meg en YBA wd202 dac jeg har på hjemlån for tiden.
Testen ble ikke av det høytidelige slaget. Det endte opp med mer prat om musikk, og forskjellig rask.
Dac'ene var svært forskjellige. Med min begrensede lytteerfaring (jeg har holdt på med hifi i to tre år nå) var dette en fin overraskelse, som ga meg trua på at det er vits å leke mye mer med digitale kilder enn det jeg hadde tenkt meg.
Metrum var langt varmere, og fyldigere i mellomtonen,og mer ørevennlig avrullet i toppen, mens YBA låt klarere, og kaldere over samme registeret.
Bassresponsen mener jeg var ganske tight og riktig for begge to.
Hva en foretrekker er opp til hver enkelt tenker jeg, men i dette oppsettet foretrakk jeg den runde behagelige gjengivelsen fra Metrum.
All in all en svært trivelig aften.
Mvh
rapportnoob
stingrayV