Årets MC-tråd!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K

    kbwh

    Gjest
    Jeg var og så foppall i London i januar. West Ham-Bolton (tror det var Bolton). 3-3. Svært underholdende. Hvis kultur er hvordan vi lever var det det også.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.858
    Antall liker
    8.173
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    J
    1.eg var og så foppall i London i januar. West Ham-Bolton (tror det var Bolton). 3-3. Svært underholdende.

    2. Hvis kultur er hvordan vi lever var det det også.
    1. Skal du også kuppe denne tråden? Ærleg talt, no når eg har slutta...

    2. Kultur er alt som gjerast uatn at ein tener pengar på det. Altså.....
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Ny sykkel på meg også. Fikk den for en snau uke siden.
    07 kawa z750 ;D

     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, får følge på her. Smaken er som baken, og jeg bare MÅ ha god lyd... 8)



    Forøvrig vil jeg si meg enig med de som har antydet at det er litt unødvendig å pøse på med bilder av MC type Ortofon, Audio Technica og lignende. Vi "tog an" første gangen... ;)
     

    Vedlegg

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Kurtzen: Fet sykkel. Var nær på å kjøpe en 748 selv, men pga ett dårlig håndleddd måtte jeg ha en sykkel med mer oppreist sittestilling.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Gratulerer med ny sykkel til de som har det.
    Thomand har vel kjøpt sin på Kiwi

    Her er et bilde av mine.



    Her min Honda VT 750C 84 mod. stått avskiltet siden 98.



    For da kom min Suzuki VN 800 Marauder og overtok den daglige bruken.





    Edit: Beklager litt rot her, men syntes det var mye lettere før med Berglinken, håper det bedrer seg med litt trening.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    O

    omholt

    Gjest
    Bilde av meg og sykkelen jeg eide da jeg var på skole i statene. Siden har jeg desverre ikke kjørt mer, og lappen min i statene er utgått for flere år siden.
     

    Vedlegg

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Brodern var I USA for ca 3 uker siden. Han og to kompiser var på en tur der.
    Han var en tur innom orange county og var på ett verksted der og greier som
    de visstnok lager bra sykler på... Han vart helt i fyr og flamme da han kom hjem!
    Gjett hvilken bikeshop han var innom... ;D
    Jada!!! Den ja! Nettopp!
    Tenkte jeg bare skulle nevne det.
    ::)

    mvh
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Apropo årets MC tråd, hadde årets første tur i slutten av forrige uke med lånt sykkel (02mod ZX6R) og det jeg lurte på etter kjøreturen er hvor fort er det tilrådelig å kjøre over en jernbanelinje?
    Ellers må jeg innrømme at sykkel frister men at det fortsatt bor litt mye av selvmordskandidaten av meg.
    Sjalu på dere jævler med sykler 8)
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Imperial skrev:
    Brodern var I USA for ca 3 uker siden. Han og to kompiser var på en tur der.
    Han var en tur innom orange county og var på ett verksted der og greier som
    de visstnok lager bra sykler på... Han vart helt i fyr og flamme da han kom hjem!
    Gjett hvilken bikeshop han var innom... ;D
    Jada!!! Den ja! Nettopp!
    Tenkte jeg bare skulle nevne det.
    ::)

    mvh
    Det eneste dumme med OCC, er at de har en null for mye bakerst i prisen... 8)
     

    ICE

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2003
    Innlegg
    141
    Antall liker
    0


    Min bestefar og hans motorsykkel....HD ca 1925.....26...27...eller noe sånt tror jeg
     

    ICE

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2003
    Innlegg
    141
    Antall liker
    0


    og meg med rød hjelm i farta.....
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Får legge inn et bilde av min gamle traver fra 1985. Går som ei klokke. Rekkefirer og kardang. Det eneste er speedometer/turteller som har stoppet. Er det tilfeldigvis noen her inne på forumet som har peiling på noe sted hvor jeg kan få tak i reservedeler(speedometer) til denne?

    BMW K-100:
     

    Vedlegg

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Og her er råskinnet mitt - også kalt Lynet. :)



    Denne sykkelen har vært min trofaste venn i over 110.000 km og 14 år, og det ville vært ganske synlig også, dersom jeg ikke hadde krympet bildet såpass... :D Får meg ikke til å selge den. Den er alt for morsom og hyggelig til det.

    Mvh
     

    Vedlegg

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.581
    Antall liker
    4.588
    Torget vurderinger
    10
    Har en -72 Vannbuss. :)
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    My big bike ;D ;D ;D





    Mvh Jan I
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Hagto skrev:
    Budda sin vakre Honda VFR-800.
    Disse er så utrolig fine syns jeg. Temmelig sikkert min neste sykkel (når jeg blir stor ;D )
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    Hagto skrev:
    Den var tøff Jan I. Hva er det for noe?
    pocketbike kjøpt på auksjon for 1200,- i et innfall ::)
    Men MORO som bare...
    Mvh Jan I
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Ble litt inspirert av alle disse pene syklene så jeg har skrudd litt denne uka for å 'tøffe' opp den gamle traveren min litt. Bytta ut kåpa framme, fjerna den under motoren, og fjerna blinklysene.

    Før:


    Etter:
     

    Vedlegg

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    hans skrev:
    Henter denne ved forhandleren i morgen :D
    Aaah, nice! Gratulerer.
    Hersens regnvær. Vil ut å kjøre jeg.
    Blir det finere i morgen skal jeg prøve å få tatt et par bilder av min også.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Hagto skrev:
    thomand skrev:
    Disse er så utrolig fine syns jeg. Temmelig sikkert min neste sykkel (når jeg blir stor ;D )
    Et par bilder til da:
    Takk :) Budda holder vel til i Mandal, ikke sant? Er rett som det er på den kanten med sykkelen, så nå skal jeg holde øynene oppe. Du får hilse ham å si at hvis han ser en ustødig kar på grønn z750 som hilser, så er det bare meg ;D
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    thomand skrev:
    Hagto skrev:
    thomand skrev:
    Disse er så utrolig fine syns jeg. Temmelig sikkert min neste sykkel (når jeg blir stor ;D )
    Et par bilder til da:
    Takk :) Budda holder vel til i Mandal, ikke sant? Er rett som det er på den kanten med sykkelen, så nå skal jeg holde øynene oppe. Du får hilse ham å si at hvis han ser en ustødig kar på grønn z750 som hilser, så er det bare meg ;D
    I will!
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Her kan dere se bildet av en Honda Benley 125 Super Sport, som var min første motorsykkel, kjøpt i 1966 (63 modell) hos en mcforhandler som lå i Dalsbergstien (ved Bislet i Oslo).
    Min var blå/blankforniklet med rødt sete.
    18 års grense p.g.a. 15hk og registret for en p.g.a. for lite (ikke godkjent for to) sete.




    Gikk som ei kule, da den "gikk", så langt jeg kan huske, så ble det bare solgt 18 stykk av den her i landet.
    Forøvrig det samme antall som det også (kun) ble solgt av min Saab 99 turbo (1978 modell) også dette så langt jeg vet.

    Dersom noen kan gi en link til bedre bilde (større?) av en slik i den fargen jeg nevner at jeg hadde, så blir KW glad.
    Utrolig at en ikke har bilde av slikt :mad:

    Mvh KW
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    KW skrev:
    Hei!
    Her kan dere se bildet av en Honda Benley 125 Super Sport, som var min første motorsykkel, kjøpt i 1966 (63 modell) hos en mcforhandler som lå i Dalsbergstien (ved Bislet i Oslo).
    Min var blå/blankforniklet med rødt sete.
    18 års grense p.g.a. 15hk og registret for en p.g.a. for lite (ikke godkjent for to) sete.




    Gikk som ei kule, da den "gikk", så langt jeg kan huske, så ble det bare solgt 18 stykk av den her i landet.
    Forøvrig det samme antall som det også (kun) ble solgt av min Saab 99 turbo (1978 modell) også dette så langt jeg vet.

    Dersom noen kan gi en link til bedre bilde (større?) av en slik i den fargen jeg nevner at jeg hadde, så blir KW glad.
    Utrolig at en ikke har bilde av slikt :mad:

    Mvh KW

    Framdeles håp?
    http://images.google.no/imgres?imgurl=http://www.familie-paques.nl/rene/benley%2520stuur.jpg&imgrefurl=http://www.familie-paques.nl/paginaproject.html&h=220&w=358&sz=38&hl=no&start=38&um=1&tbnid=rpAU4fSohInJUM:&tbnh=74&tbnw=121&prev=/images%3Fq%3DHonda%2BBenley%2B%26start%3D20%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hagto skrev:
    KW skrev:
    Hei!
    Her kan dere se bildet av en Honda Benley 125 Super Sport, som var min første motorsykkel, kjøpt i 1966 (63 modell) hos en mcforhandler som lå i Dalsbergstien (ved Bislet i Oslo).
    Min var blå/blankforniklet med rødt sete.
    18 års grense p.g.a. 15hk og registret for en p.g.a. for lite (ikke godkjent for to) sete.




    Gikk som ei kule, da den "gikk", så langt jeg kan huske, så ble det bare solgt 18 stykk av den her i landet.
    Forøvrig det samme antall som det også (kun) ble solgt av min Saab 99 turbo (1978 modell) også dette så langt jeg vet.

    Dersom noen kan gi en link til bedre bilde (større?) av en slik i den fargen jeg nevner at jeg hadde, så blir KW glad.
    Utrolig at en ikke har bilde av slikt :mad:

    Mvh KW

    Framdeles håp?
    http://images.google.no/imgres?imgurl=http://www.familie-paques.nl/rene/benley%2520stuur.jpg&imgrefurl=http://www.familie-paques.nl/paginaproject.html&h=220&w=358&sz=38&hl=no&start=38&um=1&tbnid=rpAU4fSohInJUM:&tbnh=74&tbnw=121&prev=/images%3Fq%3DHonda%2BBenley%2B%26start%3D20%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN
    Hei Hagto!
    Takker for den, ikke riktig farge med det har jeg fiksa på ;)



    Tar gjerne i mot flere linker/bilder av denne.
    Edit: Skikkelig kul sykkel i 66 (63 mod.), mens mange andre kjørte rundt på Tempo o.l.
    Den vanlige Benley var jo forsåvidt en sensasjon da den kom, rene "dollargliset" med duvende avfjæring og tilnærmet "karosseri"

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

    Jeg ga opp min etter to runder med at motoren skar seg (hadde jo ikke peil på slikt), bare kjørte jeg ;D , som jeg hadde gjort med Tempomopeden min de to foregående åra.
    En skikkelig turtallsmaskin (byttet speedometeret med turteller i en periode) kameraten min hadde den i nærmere 13000 omdr.
    Klart det går galt da, med dårlig/lite olje og ingen justering av ventiler (hadde jo ikke en gang peil på at det var nødvendig ::) (med ventiljustering)
    Turtellern gikk til 14000.

    Nettopp gjort nye Googlesøk hvor jeg også skrev in CB92 og fant da bl.a. denne.

    www.motorbase.com/auctionlot/by-id/1335768650/

    5000pund ::) Jeg solgte min for 800.- i 69/70 etter å ha gitt den helt opp, grunnet at pluggene spratt ut ::)
    prøvde med nye foringer/gjenger to ganger, men uten at det gikk bra over tid.
    Fadern var glad for å få den ut av kjellerboden.

    Mvh.KW
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn