Årets skatteoppgjør

Z

Zomby_Woof

Gjest
Niogethalvttusentilbake!!!! Og det er før vi har regnet på pendlerutgifter. ;D ;D ;D ;D
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Trettienogethalvttusentilbake!!!! ;D ;D ;D ;D ;D

Passer bra at jeg er i mål med stereoen og har kjøpt veteranbil ::)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Kan ikke huske sist jeg fikk penger igjen. Men det skjedde i år. Da kan jeg bestige Kilimanjaro.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Når man får tilbake på skatten betyr vel det at inntektene i 2009 ble mindre enn forventet. Spesielt med tanke på de lave rentene vi har hatt dette året.

En feit og god restskatt er det som gir ro i sjelen. Det tyder på at man har økt inntektene dette året også. ;)
 

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Innlegg
538
Antall liker
0
Skatt blir vel minus, uansett hvordan man vrir og vrenger på det.... 5026,- for min del(pluss forskuddstrekk....).

Fryktet 5-siffret, så jeg er blid.

Jon A
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Ja, det er alltid spennende med Skattelotteriet.

Hvem er den/de heldige som tar storpotten i år?
Hvorfor er det alltid noen som har skikkelig uflaks i dette lotteriet og får restskatt hvert eneste år?
Hvem er det som egentlig trekker loddene som avgjør om vi får igjen eller må betale?

Nei, dette er det ikke lett å forstå seg på.......
 
N

nb

Gjest
Dersom man betaler inn restskatten innen 30. April er det å betrakte som et rentefritt lån. Men i de fleste tilfeller er vel de pengene allerede brukt opp;)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.369
Antall liker
83.774
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
rolfozzy skrev:
Kan ikke huske sist jeg fikk penger igjen. Men det skjedde i år. Da kan jeg bestige Kilimanjaro.
Hvem er hun? ;)
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
nb skrev:
Dersom man betaler inn restskatten innen 30. April er det å betrakte som et rentefritt lån. Men i de fleste tilfeller er vel de pengene allerede brukt opp;)
Det er faktisk slik jeg ser det, jeg får restskatt hvert år og har gjort det i mange år nå.
Nesten 16K i år og det rare er at deromkring (ofte noe lavere) ligger det hvert eneste år, jeg bare bruker det skattekortet jeg får jeg fra år til år.
Litt rart at ikke skattekontoret som fra år til år beregner for meg ser dette og gjør et forsøk på et kort som vil gi riktigere resultat.
Men som du sier, jeg er blitt vant til det, ser det som et rentefritt lån og betaler inn restskatten innen tidsfristen hvert år.
I år er vel fristen for det en måned senere 31Mai.

Mvh.KW
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.115
Antall liker
9.427
Variert vær på Østlandsområdet idag, gitt. Sol og fint i nedre Telemark og sludd og grått i Oslo.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Hadde ingen forventninger i årets skatteoppgjør, men det ble nok tilgode for en 7-8 gode cder eller LP skiver. Altså ikke rare greiene, men disse pengene blir øremerket til det formålet :)
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Zomby_Woof skrev:
Niogethalvttusentilbake!!!! Og det er før vi har regnet på pendlerutgifter. ;D ;D ;D ;D
Er det 169kr *230 i år også?
Sleiven
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Det blir spennende å sa hva som ligger i posten når jeg kommer hjem. Har fått ca 15k i baksmell mange år nå ,tiltross for tabelltrekk og max marginalskatt, trodde ikke det gikk an å få baksmell da...
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.710
Antall liker
9.326
Sted
Trondheim
KW skrev:
nb skrev:
Dersom man betaler inn restskatten innen 30. April er det å betrakte som et rentefritt lån. Men i de fleste tilfeller er vel de pengene allerede brukt opp;)
Det er faktisk slik jeg ser det, jeg får restskatt hvert år og har gjort det i mange år nå.
Nesten 16K i år og det rare er at deromkring (ofte noe lavere) ligger det hvert eneste år, jeg bare bruker det skattekortet jeg får jeg fra år til år.
Litt rart at ikke skattekontoret som fra år til år beregner for meg ser dette og gjør et forsøk på et kort som vil gi riktigere resultat.
Men som du sier, jeg er blitt vant til det, ser det som et rentefritt lån og betaler inn restskatten innen tidsfristen hvert år.
I år er vel fristen for det en måned senere 31Mai.

Mvh.KW
Samme her. Så lenge man tar høyde for det og kan betale inn det man skylder innen fristen (31/5 i år) er det ingen ulempe med restskatt.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.644
Antall liker
1.374
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Må nesten melde meg på med 21k i smell ;o)
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.280
Antall liker
11.035
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Venter i spenning. Har noe stæsj som skal betales, så det hadde igrunnen passet fint med 10-15k.
Men det pleier å være kona som får det, og da går det gjerne til noe helt annet.
Noen hos kemneren følger meg med argusøyne, altfor lite spenning i skatteoppgjøre for meg. Men det går an å håpe....
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Årets skatteoppgjør

Sleiven skrev:
Zomby_Woof skrev:
Niogethalvttusentilbake!!!! Og det er før vi har regnet på pendlerutgifter.  ;D ;D ;D ;D
Er det 169kr *230 i år også?
Sleiven
Det var 174,- i fjor. Ellers blingsa jeg på slippen, det var 6900,- ikke 9600,-. Men, med husleie, reise, smått & stort ender jeg uansett gode 20kkr.

Kanskje det blir en sånn til høsten? En liten slump mer enn kemnerens bidrag, men?

 
Topp Bunn