Æ like ikke med Åge A, nytt lydbilde

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
Sitter å nyter en kveld med litt Norsk vinylgull og halveis inni Leva livet me Åge A starter en av mine favorittsanger på denne plata (dvs alle er jo favoritter men denne er genial)
sittende med en EDB maskin på fanget dypt inni Elfas rikholdige nettsider hører jeg plutselig noe rart fra plata, hmm ok plata er ikke ny, det er tross alt en stund siden skammens tiår.
Men det var da som bare det, noe er ikke riktig vel vitende om at denne ikke har blitt renset etter alle kunstens regler med dagens standard innen rensemaskiner vet jeg at plata skulle låte likt som sist, det er jo en god stund siden sist men jeg mener jeg kjenner denne plata relativt bra.
Tilbake til starten av sporet og sittende framoverbøyd, jo da det er noe før Åge synge om alt han ikke liker, der er det igjen, det er som om det står en sufflør langt bak i studio, og jo da han sier jaggu det som Åge skal si, viste Åge var kunstner men han får da lære seg teksten :mad:

Noen flere som har opplevd det samme, dvs at suffløren dukker opp sån plutselig en dag?

Trolig er dette Silken som har satt seg , spilte de jo inn i 10 stive dager 24/7 dvs 240 timer i tillegg til et døgn ellr så med noe støy fra Hawai, nå har vel kablene rullet det doble kansje og skal si de har satt seg,
Snodig hvor mye kabler ender seg gitt ,trodde egentlig at jeg viste "alt" dette men man slutter vel aldrig å lære

Authon

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.02.2009
Antall liker
0
Viss du tenker på at det er noen som sier Æ like ikke.....før Åge sier det,,så er det sånn sangen skal være..
Det er jo det som gjør teksten så bra spør du meg :)

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
pellesmil skrev:
… det er som om det står en sufflør langt bak i studio, og jo da han sier jaggu det som Åge skal si, viste Åge var kunstner men han får da lære seg teksten :mad:

Noen flere som har opplevd det samme, dvs at suffløren dukker opp sån plutselig en dag?

Trolig er dette Silken som har satt seg , spilte de jo inn i 10 stive dager 24/7 dvs 240 timer i tillegg til et døgn ellr så med noe støy fra Hawai, nå har vel kablene rullet det doble kansje og skal si de har satt seg,
Snodig hvor mye kabler ender seg gitt ,trodde egentlig at jeg viste "alt" dette men man slutter vel aldrig å lære
hæ.

spent på å høre denne kabelsuffløren satte eg i gang på spotify…og der var han, via høyttalerne på min laptop (!).
på tide med ein runde revaxør?

no offence.

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
Brasse skrev:
pellesmil skrev:
… det er som om det står en sufflør langt bak i studio, og jo da han sier jaggu det som Åge skal si, viste Åge var kunstner men han får da lære seg teksten :mad:

hæ.

spent på å høre denne kabelsuffløren satte eg i gang på spotify…og der var han, via høyttalerne på min laptop (!).

no offence.
Ja ca 5 min etter at jeg hadde postet innlegget sier hva jeg har oppdaget til min kjære, hvor hun ganske småfrekt sier: det har jo alltid vert der , passe dum går jeg til sengs (drar neppe noen damer med den oppdagelsen nei) og dagen derpå er det stort sett 2 svar jeg får når jeg presenterer oppdagelsen min: har ikke hørt sangen / ja den stemmen har jo alltid vert der,

Mulig jeg rett og slett må slutte å bruke hørselvern ved musikklytting ::)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
pellesmil skrev:
Brasse skrev:
pellesmil skrev:

hæ.

no offence.
Ja ca 5 min etter at jeg hadde postet innlegget sier hva jeg har oppdaget til min kjære, hvor hun ganske småfrekt sier: det har jo alltid vert der , passe dum går jeg til sengs (drar neppe noen damer med den oppdagelsen nei) og dagen derpå er det stort sett 2 svar jeg får når jeg presenterer oppdagelsen min: har ikke hørt sangen / ja den stemmen har jo alltid vert der,

Mulig jeg rett og slett må slutte å bruke hørselvern ved musikklytting ::)
Kanskje din kjære synes det er helt ok om du ikke drar for mange damer?

Authon

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.02.2009
Antall liker
0
Du scorer poeng til meg da at du hører på Åge,,Og levva livet plata er konge.Ikke bare Levva livet,lys og varme,Fire pils som de fleste kjenner.Men Cafe farvel,Æ like ikke og Regnbuen og luftslottet er jo kongelåter.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.877
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Litt ved siden, kanskje, men for meg har Dains me mæ alltid vært den største plata med Åge. Var 16 da den kom, og Åge spilte mye på lokalet i nord-trøndelag på den tida. Har nok litt med det og gjøre, men har alltid syns at spennet i den plata er større-for ikke å snakke om tekstene.

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
Authon skrev:
Du scorer poeng til meg da at du hører på Åge,,Og levva livet plata er konge.Ikke bare Levva livet,lys og varme,Fire pils som de fleste kjenner.Men Cafe farvel,Æ like ikke og Regnbuen og luftslottet er jo kongelåter.
Skal ikke krangle på den :D

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
lars_erik skrev:
Litt ved siden, kanskje, men for meg har Dains me mæ alltid vært den største plata med Åge. Var 16 da den kom, og Åge spilte mye på lokalet i nord-trøndelag på den tida. Har nok litt med det og gjøre, men har alltid syns at spennet i den plata er større-for ikke å snakke om tekstene.
Ja den er bra den også, har ikke samme opplevelsen som deg til plata så den sitter ikke helt i ryggmargen,
Fruens gode Aleksandersens kunnskaper kan skyldes hennes Trønder gener, jeg mistenker henne også for å ha jukset i timen, har hørt rykter om konserter på lokalet med dertil usømmelige fester der Åge A og hans trønderske kumpanjoner herjet.
Hun idømmes derfor til 500meter tillegg neste gang vi skal diskutere Norsk rock.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.877
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
pellesmil skrev:
lars_erik skrev:
Ja den er bra den også, har ikke samme opplevelsen som deg til plata så den sitter ikke helt i ryggmargen,
Fruens gode Aleksandersens kunnskaper kan skyldes hennes Trønder gener, jeg mistenker henne også for å ha jukset i timen, har hørt rykter om konserter på lokalet med dertil usømmelige fester der Åge A og hans trønderske kumpanjoner herjet.
Hun idømmes derfor til 500meter tillegg neste gang vi skal diskutere Norsk rock.
Næh ::)
:-[ :-[

Topp Bunn