Ø Audio Icon - Testet i Hifi Pig! Outstanding product award

Kommentarer

P

parafinoksen

Gjest
Kom ikke lengre enn til ingressen, hvor det står: «Priced at $17500 in the US or €13000 in Europe the Ø AUDIO Icon loudspeakers are designed in Scandinavia by Sveinung Djukastein Mala and come with a 12” woofer and horn-loaded 3” tweeter; Stuart Smith sees what they are made of.»

Er ikke det det dobbelte av prisen på nettsidene til Mala? Har skribenten surret her?
 

GSolie

Bransjeaktør
Ble medlem
02.05.2016
Innlegg
419
Antall liker
94
Sted
Eydehavn
Torget vurderinger
7
Gratulerer så mye!
Utrolig moro å se at det flotte produktet får anerkjennelse utover landegrensene!

Stå på!

G
 
P

parafinoksen

Gjest
Prisen er riktig - De er priset (altfor) billig i Norge :)
Dobbelt så høy pris i utlandet var jo litt voldsom forskjell, da, særlig med tanke på kjøpekraften til nordmenn sammenlignet med andre land. Men jeg regner med det er en gjennomtenkt strategi.

Uansett var det en god test, og det blir spennende å se hva dette kan lede til.
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Ja dette var jo utrolig hyggelig lesning da 😀 Gratulerer med lansering og kjempeflott omtale av Ø’ene «over there» - vel fortjent 😀👍
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Artig, og en test som viser at han har lyttet, nøye. At de endte opp med å bruke en klasse A forsterker fra Krell er forsåvidt ikke overraskende :)
 

X3

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2004
Innlegg
553
Antall liker
255
Torget vurderinger
2
Gratulere så mye😀😀
 

TrompeteN

Bransjeaktør
Ble medlem
27.07.2013
Innlegg
2.230
Antall liker
4.320
Torget vurderinger
0
Gratulerer så mye med fantastisk test! Etter mitt skjønn er Icon priset veldig lavt i Norge og forstår godt at man er nødt til å selge de til en helt annen pris utenfor Norge med blant annet flere salgsledd og utgifter inne. :)
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.630
Antall liker
5.276
Sted
Holmestrand
Skjønner at økonomi er relativt, men 80.000 blir aldri « veldig lavt priset» for meg.
PS! Jeg liker Ø veldig godt, og ønsker Mala all mulig suksess.
😉
 

MalaAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
15.07.2014
Innlegg
1.861
Antall liker
2.457
Sted
Asker
Torget vurderinger
5
Dobbelt så høy pris i utlandet var jo litt voldsom forskjell, da, særlig med tanke på kjøpekraften til nordmenn sammenlignet med andre land. Men jeg regner med det er en gjennomtenkt strategi.

Uansett var det en god test, og det blir spennende å se hva dette kan lede til.
Ja, forskjellen i pris er egentlig alt for stor. Prisen i utlandet er slik den må være for at distributør/butikk i utlandet skal ha sin fortjeneste, men i Norge har vi færre salgsledd og dermed har vi solgt dem til en bedre pris. Men det ligger nok i kortene at prisen i Norge nok ikke blir like lav for alltid.
 
P

parafinoksen

Gjest
Ja, forskjellen i pris er egentlig alt for stor. Prisen i utlandet er slik den må være for at distributør/butikk i utlandet skal ha sin fortjeneste, men i Norge har vi færre salgsledd og dermed har vi solgt dem til en bedre pris. Men det ligger nok i kortene at prisen i Norge nok ikke blir like lav for alltid.
Med såpass differanse kunne det for folk på kontinentet vært fristende å leie seg en varebil og kjøre til Norge for å kjøpe seg et par.

Ellers bør vel folk i Norge kjenne sin besøkelsestid. Løp og kjøp! :)
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
10.939
Antall liker
32.918
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
17
Er jo hyggelig at man for en gang skyld kan handle til lavere priser her som det oftere er omvendt. Lykke til med lansering i det store utland !
 

svart-hvitt

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.01.2015
Innlegg
6.377
Antall liker
4.024
Torget vurderinger
0
Gleder meg at norsk designer og produsent prøver seg ute og får fin omtale🇳🇴👍🏻

Har ikke hørt høyttalerne selv, men lydekspert (profesjonell musiker og audiofil) @TrompeteN har, og han har allerede skrevet en omfattende og positiv vurdering av dem.

Stå på!

😀
 
Sist redigert:

gs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
235
Antall liker
96
Torget vurderinger
4
Grattis Mala, dette var moro.
 

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
2.973
Antall liker
1.833
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
Gratulerer med flott test, Mala! Virkelig moro. (y)
Og med overhengende fare for å gjenta meg selv: Jeg er kjempefornøyd med mine Ø Icon.

Mvh Salty
 

MalaAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
15.07.2014
Innlegg
1.861
Antall liker
2.457
Sted
Asker
Torget vurderinger
5
Takk for det Salty! Hyggelig å høre at du er så fornøyd med dine Ø:)
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
885
Hvis de får utmerkelse outstanding product til $17500 må de jo være superoutstanding product til kr. 79900 :)
 

Stein Ivar

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2008
Innlegg
538
Antall liker
414
Torget vurderinger
6
Gratulerer Mala. Vel fortjent! :)
 

Informasjon om bruker

MalaAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.457
Link til alle artikler
1034
MalaAudio sine annonser
Bransjenyheter
Mange nye varer i vår bruktavdeling!

Mange nye varer i vår bruktavdeling!

  • 4
Brukt hi-fi er et godt alternativ. Vi har et stort og variert utvalg i vår bruktavdeling. Her kan du gjøre virkelig gode kjøp! Vi får stadig inn både nyere og litt eldre utstyr...
Fortsett
Bransjenyheter
ÅPNINGSTIDER I PÅSKEN

ÅPNINGSTIDER I PÅSKEN

  • 0
Åpningstider i påsken: Mandag 25.3 Etter avtale | Tirsdag 26.3 10-18 | Onsdag 27.3 10-18 | Torsdag 28.3 stengt | Fredag 29.3 stengt | Lørdag 30.3 stengt Her er noe av det du kan oppleve hos Mala...
Fortsett
Bransjenyheter
Børresen X1 - Nå i demo!

Børresen X1 - Nå i demo!

  • 0
Børresen X1 utmerker seg som et etterlengtet tilskudd i den allerede høyt roste X-serien. Børresen X1 er ikke bare en rimeligere høyttaler i Børresen Acoustics sin innstegsserie, det er også en...
Fortsett
Bransjenyheter
Hva ønsker du deg?
Bransjenyheter
Messetilbud? Fortell oss hva du ønsker deg!

Messetilbud? Fortell oss hva du ønsker deg!

  • 0
Nå er det like før Oslo HiFi Show starter og vi ønsker å gi våre kunder messetilbud på det de ønsker seg! Send oss en e-post eller bruk kontakt skjemaet på malaaudio.no for å motta ditt unike...
Fortsett
Bransjenyheter
Jørgen og Leif fra Marten kommer med Mingus Septet!

Jørgen og Leif fra Marten kommer med Mingus Septet!

  • 0
Jørgen og Leif fra Marten kommer til Oslo HiFi Show med sin nyeste høyttaler Marten Mingus Septet! Marten Mingus Septet var en av de store suksessene under fjorårets München messe og har siden...
Fortsett
Topp Bunn