Ø Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.861
    Antall liker
    2.457
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Gøy å få på plass noen distributører! :D

    Så langt har vi landet distributør i USA/Canada (High End by OZ) og Tyrkia (Extreme Audio). Flere er forhåpentligvis på gang.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Så moro da - lykke til [emoji2]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Heftig [emoji106]
    Gratulerer mef storsatsingen - dette er jo moro da [emoji2]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    U

    utgatt304361

    Gjest
    Jeg hadde slike hjemme på test i noen dager nylig. Jeg kan ikke si annet enn at dette er jævlig bra høyttalere. All slags cred til Mala for dette prosjektet. Utrolig hva han har fått til her. For øvrig også masse cred til Mala som butikk. Topp sted, topp service, topp kunnskap og mye spennende produkter, Ø inkludert!

    20200403_171635.jpg
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde slike hjemme på test i noen dager nylig. Jeg kan ikke si annet enn at dette er jævlig bra høyttalere. All slags cred til Mala for dette prosjektet. Utrolig hva han har fått til her. For øvrig også masse cred til Mala som butikk. Topp sted, topp service, topp kunnskap og mye spennende produkter, Ø inkludert!

    Vis vedlegget 579401
    Litt off topic, men har du snekret den benken du har komponentene på selv?
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    124
    Torget vurderinger
    2
    Nydelige høytalere, som akkurat nå får kjørt seg med testing av PS audio forforsterker. Flottkombo.
    Har forstått det slik at du tidligere hadde Dali Helicon 400,
    nå etter noen måneder med Ø Icon,hva vil du
    si er forskjellen på disse?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Er egentlig store forskjeller. Dynamikken, bassen og størrelsen på lydbildet er noe helt annet. Vanskelig å sammenligne, når de er såpass forskjellige.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    På de 3 tingene du nevner der , er disse vanskelige å slå under 100k vil jeg tro[emoji2]
    Liker mine Ø’er utrolig godt , og dem passer til det aller meste [emoji106]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    skogmus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2008
    Innlegg
    109
    Antall liker
    21
    Hei alle Ø eiere og entusiaster..Ønsker å komme med litt inntrykk av disse høyttalerne..Vi var en gjeng fra Arendal lydlaug på besøk hos Mala Audio for en stund siden..Der fikk vi en gjennomgang av alt av utstyr de hadde..Men det var etter min mening Ø Icon jeg likte best av høytalerne vi spilte på iallfall..Det var PS Audio elektronikk foran i kjeden..Icon minnet veldig mye om mine egne Zingali Home Monitor 2.8 med sin lekne og dynamiske men samtidig behagelige spillestil..Kunne vært artig å sammenlikne disse en gang..de er begge en toveis,begge har 93 db følsomhet. de koster omtrent det samme..Mine har en 1" kompresjonsdriver i hornet..Hadde vært moro å hørt Icon hos folk hjemme.. Jeg bor i Grimstad,er det noen Icon eiere som bor på Sørlandet?
    Mvh Morten.
     

    poskare

    Newbie med interesse for de små detaljene i lyd
    Ble medlem
    05.01.2016
    Innlegg
    17
    Antall liker
    48
    Sted
    Tønsberg
    Oupps! Så var jeg plutselig en Ø-venn jeg også:eek::p
    Klarte å velte innom Mala for å hente en Matrix Audio Element X, noe som egentlig var årets budsjett:whistle:
    Men med så hyggelige mennesker på Mala med god tid etter stengetid ble det lytting.....på Icon. Og tre uker etter står de her i stua mi med lynrask transport av leverandøren, og de låter enda bedre enn i lytterommet. Det er magi, trolldom, åpenbaring, og alle de andre store positive ordene man kan finne på å bruke i en sånn setting, og det bare etter de første timene, uten nøye måling, flytting og justering! Disse kommer til å leve lenge her! Takk til Mala Audio for fantastisk kundeservice, rask respons og kaffen:)
     
    Sist redigert:

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Gratulere så mye og velkommmen i klubben 😀
    Ja disse leverer utrolig bra på alle måter 😀👍
     

    Chila

    Medlem
    Ble medlem
    15.07.2020
    Innlegg
    46
    Antall liker
    33
    Sted
    Oslo
    Ø er i hus. Nad m33 på plass fredag. Noen som har testet ut Ø m klasse D amp og 1 eller 2 stk SUB? Brukes kun til musikk. SUB må fungere glimrende også på lavt/middels høyt lydnivå.
    Noen ideer??
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.814
    Ø er i hus. Nad m33 på plass fredag. Noen som har testet ut Ø m klasse D amp og 1 eller 2 stk SUB? Brukes kun til musikk. SUB må fungere glimrende også på lavt/middels høyt lydnivå.
    Noen ideer??
    Jeg bruker Nuprime ST10 klasse d amp 2 x 150w i 8 ohm og det fungerer glimrende i en stor stue. Har lagt ut noen inntrykk tidlig i tråden. Subber har jeg ikke trengt enda.
    Gratulerer med Nad M33, spennende forsterker. Du kan helt sikkert ratte inn perfekt lyd med den innebyggede romkorreksjonen i den. Du må fortelle hvodan det låter når du har prøvd den ut.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.814
    Interessant video, men hadde han sagt at klasse D var like god som AB, så hadde de selvfølgelig ikke fått solgt de meget dyrere AB forsterkerene:unsure:
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Ø er i hus. Nad m33 på plass fredag. Noen som har testet ut Ø m klasse D amp og 1 eller 2 stk SUB? Brukes kun til musikk. SUB må fungere glimrende også på lavt/middels høyt lydnivå.
    Noen ideer??
    Jeg bruker ATI sin Ncore500 baserte 542 , og er meget fornøyd med det. Utømmelig og full kontroll er vel stikkordet :)
    Jeg har mine i et stuekino-oppsett , så jeg har 2 Arendal Sub2 også , og med litt integreringsjobb og deling på 60 hz fungerer det også meget bra :)
    Og det er klart at Ø'ene er såpass bra , at du skal ha godt integrerte og gode suber for at dem skal holde følge :)
     

    Chila

    Medlem
    Ble medlem
    15.07.2020
    Innlegg
    46
    Antall liker
    33
    Sted
    Oslo
    Jeg bruker Nuprime ST10 klasse d amp 2 x 150w i 8 ohm og det fungerer glimrende i en stor stue. Har lagt ut noen inntrykk tidlig i tråden. Subber har jeg ikke trengt enda.
    Gratulerer med Nad M33, spennende forsterker. Du kan helt sikkert ratte inn perfekt lyd med den innebyggede romkorreksjonen i den. Du må fortelle hvodan det låter når du har prøvd den ut.
    Hei 1/2 Tam!
    Har jo ikke noe greie på dette men skal prøve å formidle litt når jeg har får skrudd i sammen amp og ht. Kjøpte også et par inakustik lS 1204 kabler som jeg får til uka. Tror jeg kan lagre flere varianter m Dirac og da blir det enklere å sjekke ut om et par SUBs kan løfte lytteopplevelsen enda et hakk. Superfornøyd m Ø og gleder meg til å sjekke ut storebror Ø når denne (kanskje) er på markedet før jul.
     

    Chila

    Medlem
    Ble medlem
    15.07.2020
    Innlegg
    46
    Antall liker
    33
    Sted
    Oslo
    Jeg bruker ATI sin Ncore500 baserte 542 , og er meget fornøyd med det. Utømmelig og full kontroll er vel stikkordet :)
    Jeg har mine i et stuekino-oppsett , så jeg har 2 Arendal Sub2 også , og med litt integreringsjobb og deling på 60 hz fungerer det også meget bra :)
    Og det er klart at Ø'ene er såpass bra , at du skal ha godt integrerte og gode suber for at dem skal holde følge :)
    Interessant Torolan!
    Egentlig på jakt etter to Arendal 1723 - 2 men vurderer andre sw også. Fikk anbefalt å starte deling på 45 av konstruktøren.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.814
    Er det en ny Ø på gang? med 15 tommer da?
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.814
    Noen her inne som har fått til skikkelig hestespark / brystkassebass med Ø?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Interessant Torolan!
    Egentlig på jakt etter to Arendal 1723 - 2 men vurderer andre sw også. Fikk anbefalt å starte deling på 45 av konstruktøren.
    Hvor det lønner seg å dele kommer nok ganske mye an på rommet og hvilken frekvensrespons man oppnår fra Ø'ene alene vil jeg si.
    Og så er det viktig å ha verktøy til å dele av frontene. Hos meg kan jeg fint spille musikk med delefrekvens på både 40 , 60 , 80 og 100hz , men jeg holder en liten knapp på at 60 funker best hos meg :)
    AS er i allefall gode suber ja :)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Er det en ny Ø på gang? med 15 tommer da?
    Dem sier så ja :)
    Noen her inne som har fått til skikkelig hestespark / brystkassebass med Ø?
    Ø er hvertfall det nærmeste jeg har vært .
    Huset/stua mi lekker bass i alle retninger og er en delvis åpen løsning , så jeg har aldri fått virkelig trøkk i kassa , men som sagt så er det tendenser med Ø ja :)
     

    Bat78

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    368
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    7
    Var hos Mala i dag. Fikk se kassene til nye Ø. De får visst en vekt på over 100 kg per høyttaler, så det var solide saker. Har forhåndsbestilt og venter i spenning;)
     
    Sist redigert:

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.814
    Var hos Mala i dag. Fikk se kassene til nye Ø. De får visst en totalvekt på over 100 kg, så det var solide saker. Har forhåndsbestilt og venter i spenning;)
    Har de samme utseende som de eksisterende Icon bare bredere?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Var hos Mala i dag. Fikk se kassene til nye Ø. De får visst en totalvekt på over 100 kg, så det var solide saker. Har forhåndsbestilt og venter i spenning;)
    Så dem blir såpass drøye ja 🤔 Dobbel pris av dagens også da sikkert...?
    Men spennende blir det jo 😀
     

    Bat78

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    368
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    7
    De er ikke så stramme i linjene, mer avrundede i bakkant.

    Vet ikke om prisen er helt fastsatt enda. Men har blitt holdt litt oppdatert underveis her, og det er tydelig at det ikke har blitt tatt noen snarveier på noen vis her. Var egentlig veldig fornøyd med dagens Ø, så har store forventninger til nye Ø. Sveinung mener de vil innfri, så da satser jeg på det😊(y)
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Har de samme utseende som de eksisterende Icon bare bredere?
    Hei. Samme fasong, litt høyere men mye bredere. Personlig tror jeg de hadde sett enda bedre ut om de hadde fått 10cm til i høyden, men det er nok en grund til at de er som de er😵
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Hei. Samme fasong, litt høyere men mye bredere. Personlig tror jeg de hadde sett enda bedre ut om de hadde fått 10cm til i høyden, men det er nok en grund til at de er som de er😵
    Er ikke samme fasong, som dagens med 12" (Den har avrundede hjørner, er flat på toppen osv.)
    Personlig tror jeg at jeg liker den eksisterende bedre, men har bare sett kasser uten elementer, samt at finish var ikke klar mtp. lakk osv.
    Har tro på at dette blir gromme saker :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Var hos Mala i dag. Fikk se kassene til nye Ø. De får visst en vekt på over 100 kg per høyttaler, så det var solide saker. Har forhåndsbestilt og venter i spenning;)
    Prisklasse havner dem i da? :D.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Er ikke samme fasong, som dagens med 12" (Den har avrundede hjørner, er flat på toppen osv.)
    Personlig tror jeg at jeg liker den eksisterende bedre, men har bare sett kasser uten elementer, samt at finish var ikke klar mtp. lakk osv.
    Har tro på at dette blir gromme saker :)
    Hei. Ja litt mere avrundet det stemmer nok, jeg også så de vite kassene uten elementer eller finish, har jo hørt og vurdert de med 12 tom og i mine øyne har de vel samme «fasong» 🙋‍♂️😇🙈
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn