Ø Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    ThomasN

    Gjest
    Hei. Ja litt mere avrundet det stemmer nok, jeg også så de vite kassene uten elementer eller finish, har jo hørt og vurdert de med 12 tom og i mine øyne har de vel samme «fasong» 🙋‍♂️😇🙈
    Ø er nok den eneste høyttaleren jeg har angret på å ha solgt, forøvrig jeg som startet denne tråden i sin tid, bare under ett gammelt nic :) Så bilde i første post er hos meg :)
    Men jeg husker at jeg da ønsket meg en versjon med 15", og nå ser det ut til å bli en virkelighet :)
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Ø er nok den eneste høyttaleren jeg har angret på å ha solgt, forøvrig jeg som startet denne tråden i sin tid, bare under ett gammelt nic :) Så bilde i første post er hos meg :)
    Men jeg husker at jeg da ønsket meg en versjon med 15", og nå ser det ut til å bli en virkelighet :)
    Hei. Ja de låter godt, hørte de flere ganger med Sveinung hos Mala før jeg bestemte meg for Fyne F704 og tror ikke jeg angrer på det heller. Men gleder meg til Grand Galla åpning hos Mala nå i Askerveien, blir kjempe flotte lokaler der nå, jeg har bidratt der med teppegulvene 😌
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Ja de låter godt, hørte de flere ganger med Sveinung hos Mala før jeg bestemte meg for Fyne F704 og tror ikke jeg angrer på det heller. Men gleder meg til Grand Galla åpning hos Mala nå i Askerveien, blir kjempe flotte lokaler der nå, jeg har bidratt der med teppegulvene 😌
    Hei igjen. Tenk om de nye blir presentert på Grand Opening nå i september !
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Gleder meg også, da skal jeg endelig få kjøpt meg brukte ø 12´ :)
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Gleder meg også, da skal jeg endelig få kjøpt meg brukte ø 12´ :)
    Hei. De får du helt sikkert kjøpt nå, i og med at de er i kjempe flyttemodus inn i de nye lokalene er jeg sikker på at Sveinung bare vil bli glad for å bli "kvitt" noe utstyr he he.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Ø er nok den eneste høyttaleren jeg har angret på å ha solgt, forøvrig jeg som startet denne tråden i sin tid, bare under ett gammelt nic :) Så bilde i første post er hos meg :)
    Men jeg husker at jeg da ønsket meg en versjon med 15", og nå ser det ut til å bli en virkelighet :)
    Regner med at det er mere bass du er ute etter, men de du hadde inklusiv 2 heftige subber overgår vel Ø med 15"? Eller var det vanskelig å integrere subbene?
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Regner med at det er mere bass du er ute etter, men de du hadde inklusiv 2 heftige subber overgår vel Ø med 15"? Eller var det vanskelig å integrere subbene?
    Var vel bare at jeg synes de manglet skyv under 35hz. Noe som på ingen måte er uvanlig, men siden de var oppgitt til 27hz hoppet jeg på å prøvde.
    Gikk fint å integrere subbene når jeg hadde Anthem STR som pre, problemet var at jeg ikke var helt fornøyd med den.
    Hadde jeg oppdaget REL subbene (S812)i tide, kan det godt hende jeg fortsatt hadde hatt Ø.

    Men jeg hoppet på ett par T+A Criterion 110S som leverte bunndraget jeg var ute etter uten sub. Men fikk ikke de til helt heller, så gikk over til Burmester 961 MK3 med ett par REL S812 subber :) Men igjen, vil ha en høyttaler som klarer seg uten sub og endte på Piega Classic 80.2
    For at jeg skal bytte ut de, så må det være mer enn bare vellykket... for de spiller fra topp til bunn på en magisk måte.

    Storebror Ø får en prøvelse for å overgå det, men jeg sier ikke at det ikke skjer :)
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Var vel bare at jeg synes de manglet skyv under 35hz. Noe som på ingen måte er uvanlig, men siden de var oppgitt til 27hz hoppet jeg på å prøvde.
    Gikk fint å integrere subbene når jeg hadde Anthem STR som pre, problemet var at jeg ikke var helt fornøyd med den.
    Hadde jeg oppdaget REL subbene (S812)i tide, kan det godt hende jeg fortsatt hadde hatt Ø.

    Men jeg hoppet på ett par T+A Criterion 110S som leverte bunndraget jeg var ute etter uten sub. Men fikk ikke de til helt heller, så gikk over til Burmester 961 MK3 med ett par REL S812 subber :) Men igjen, vil ha en høyttaler som klarer seg uten sub og endte på Piega Classic 80.2
    For at jeg skal bytte ut de, så må det være mer enn bare vellykket... for de spiller fra topp til bunn på en magisk måte.

    Storebror Ø får en prøvelse for å overgå det, men jeg sier ikke at det ikke skjer :)
    Hei.
    om du holder til i eller rundt Oslo så anbefaler jeg deg en tur innom Stereofil for å høre Fyne F704 😈
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Hei.
    om du holder til i eller rundt Oslo så anbefaler jeg deg en tur innom Stereofil for å høre Fyne F704 😈
    Joda, Jens ringte meg å ba meg på demo når de kom :)
    Nå hadde de med stor sannsynlighet fungert bedre hjemme enn de gjør i deres demorom, men det er noe med coax elementet til Piega jeg ikke tør å forlate.

    Så neste gang må jeg være totalt overbevist på demo, alternativt blir det hjemlån som er det beste.

    Samt, må vente til storebror Ø er på plass før noe som helst nytt skjer her på høyttaler fronten.
    Men som sagt, for og få Piega 80.2 ned fra tronen skal det mer enn å bare levere bra til :)

    Men kult at det er noen kandidater i det størrelse og prissjiktet som begynner å levere.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    @Chila, har du fått testet Nad M33 sammen med Ø nå? Er dritspent på resultatet.
     

    Chila

    Medlem
    Ble medlem
    15.07.2020
    Innlegg
    46
    Antall liker
    33
    Sted
    Oslo
    @Chila, har du fått testet Nad M33 sammen med Ø nå? Er dritspent på resultatet.
    Må si at jeg ble dritforbanna på hifiklubben. Fikk mld i går kveld om at de hadde surra og kunne ikke levere til meg i dag. Bare en uke siden jeg avtalte at de skulle komme å Dirac justere lyden..
    Nå er neste levering antydet medio oktober.
    Litt pluss skal de ha - jeg låner ok rigg og hygger meg m knall høyttalere as we speak (Beth Hart/Bonamassa - kombo som gir gåsehud).
    Veldig spent på de ny Ø m 15 tommer bass. Og grukker litt på AA Duo Primo. Kommer tilbake i oktober😏
     

    Chila

    Medlem
    Ble medlem
    15.07.2020
    Innlegg
    46
    Antall liker
    33
    Sted
    Oslo
    HiFi Klubben tilgitt. NAD m33 i hus. Meget fornøyd m førsteinntrykk i spann med Ø Audio. Deilig ukomplisert. Mandag skal vi prøve oss frem med Dirac.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    HiFi Klubben tilgitt. NAD m33 i hus. Meget fornøyd m førsteinntrykk i spann med Ø Audio. Deilig ukomplisert. Mandag skal vi prøve oss frem med Dirac.
    Fått noen inntrykk med Dirac?
     

    Chila

    Medlem
    Ble medlem
    15.07.2020
    Innlegg
    46
    Antall liker
    33
    Sted
    Oslo
    Fått noen inntrykk med Dirac?
    Nix. Vokalene etter Dirac-kjøring kommer bare ut i den ene høyttaleren. I dag fikk jeg beskjed om at Dirac har identifisert problemet (gjelder visstnok kun ht som går dypt i bassen). De regner m å ha en fix ila et par uker. På målingene sist uten Dirac rullet den ene HT av på 80-90 hz mens den andre ble målt til under 30. i tillegg så diagrammet ut som pulsen min etter 4 minutter intervalltrening m ujevne pauser... definitivt noe å jobbe m for et hvert romkorreksjonsprogram!
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Nix. Vokalene etter Dirac-kjøring kommer bare ut i den ene høyttaleren. I dag fikk jeg beskjed om at Dirac har identifisert problemet (gjelder visstnok kun ht som går dypt i bassen). De regner m å ha en fix ila et par uker. På målingene sist uten Dirac rullet den ene HT av på 80-90 hz mens den andre ble målt til under 30. i tillegg så diagrammet ut som pulsen min etter 4 minutter intervalltrening m ujevne pauser... definitivt noe å jobbe m for et hvert romkorreksjonsprogram!
    Det var jo dumt, regner med at ny software fikser dette ja. Føler du ellers at forsterkeren har mye krefter uten bruk av Dirac?
     
    Sist redigert:

    Chila

    Medlem
    Ble medlem
    15.07.2020
    Innlegg
    46
    Antall liker
    33
    Sted
    Oslo
    Krefter i massevis. Meget fornøyd m kombo ø/m33. Håper og tror d blir enda bedre m romkorreksjon. Det blir også veldig spennende å sjekke ut nye Ø m 15”-bass. Den kommer i demo hos Mala før jul.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    913
    blir interesant å se hvilket horn og deling de velger, det vil jo bli helt avgjørende. samtidig med større baffel er de forhåpentligvis ikke halvmeteren dyp.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Ja de nye blir spennende , men blir vel dyre er jeg redd ...
     

    Chila

    Medlem
    Ble medlem
    15.07.2020
    Innlegg
    46
    Antall liker
    33
    Sted
    Oslo

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hva slags effektforsterkere kjøre Ø eierne med? Noen som har hørt de sammen med MC275, eller noe BAT?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker ATI NC 542 (500w) Ncore klase-d , og synes det låter meget bra. Men jeg har ikke prøvd dem med noe annet , så ikke så lett å mene så mye egentlig 😀
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    80
    Antall liker
    25
    Bruker ATI AT3003 (300w) men heller ikkje testet noe annet. Men fornøyd vertfall🙂
     
    U

    utgatt304361

    Gjest
    Hva slags effektforsterkere kjøre Ø eierne med? Noen som har hørt de sammen med MC275, eller noe BAT?
    Noe sånt, mener du?

    20200403_171648.jpg


    Dette var bare noe jeg testet i noen dager i påsken, så jeg kan ikke si jeg husker noen detaljer dessverre. Men jeg mener at jeg godt kunne levd med disse høyttalerne på dette anlegget. Nå valgte jeg imidlertid å gå i en litt annen retning, så jeg endte opp med Tannoy Kensington GR på SET 300B forsterkere.

    Det jeg imidlertid husker er at jeg syntes Ø var et kupp til prisen.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Fint rom:)

    Kjempe fornøyd med mine Ø, men leker med tanken å oppgradere effektforsterker.

    Du prøvde de vel ikke med bare en mc275?
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Jeg og bruker klasse D med Nuprime St10. Meget fornøyd, men man er jo nysgjerrig på om det er mer å hente? For min del vil jeg prøve enda kraftigere saker med tiden. Personlig har jeg ikke hørt Ø med rørforsterker, men tror det skal ganske heftige / kraftige rørtrinn for å få frem det beste av Ø. Haakon Rognlien prøvde jo rør på Ø uten å få det helt til.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Hørte lm pre og effekt på ø i demo hos mala. En sinnsyk kombo imo. Selv hadde jeg roksan black på mine som også var en god kombo
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Spiller man på normale volumer, så er sikkert en rørforsterker på 2 x 50 watt i 8 ohm plenty. Jeg merker dog mangel på effekt når jeg drar på litt skikkelig, men da rømmer frue og bikkje huset.
     
    U

    utgatt304361

    Gjest
    Fint rom:)

    Kjempe fornøyd med mine Ø, men leker med tanken å oppgradere effektforsterker.

    Du prøvde de vel ikke med bare en mc275?
    Det husker jeg ærlig talt ikke, men hadde uansett ikke vært veldig bekymret for kreftene med bare en i stereo. 1 stk MC275 blåser bra fra seg den... Det var ikke pga kreftene jeg hadde 2 stk, det var nok heller mer fordi det er kult.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Stille og rolig i denne tråden, men er fortsatt gira på å teste en effektforsterker jeg.
    Av de jeg har på lista nå er BHK 250 - som antageligvis låter veldig bra, men litt dyr.
    Samtidig virker prima luna evo 400 spennende til nesten halve prisen.

    Tror begge fungerer bra. Skal parres med BHK pre.

    LM sin billigste monoblokker er også interessant, men den er for dyr.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    784
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Skulle det ikke komme en større Ø-utgave?
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    913
    15" er i grenseland og krever dyre drivere og spesielle horn. 18" i en 2veis har jeg ikke helt troen på :)
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    15" er i grenseland og krever dyre drivere og spesielle horn. 18" i en 2veis har jeg ikke helt troen på :)
    Hmm, er ikke denne 2 veis? Ikke så sinnsykt mye dyrere enn dagens Ø.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn