Ødelagt Cantilever. reparasjon ?

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Antall liker
77
Torget vurderinger
7
Hei !
Jeg har en Ortofon SL20E jeg har vært uheldig med en gang. Cantileveren er bøyd 90 grader, og i et forsøk på å bende ten forsiktig tilbake har den blitt seende ut som på bildet som er vedlagt.

Jeg lurer på om noen har formeninger om den er verdt å få reparert, hvem eller hvor det bør gjøres osv...

Er det noen her til lands med stødige hender eller må den tilbake til Ortofon ?

Hva kan noe slikt koste ?

mvh:
Stian

Vedlegg

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.479
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Boogie-Stian skrev:
Hei !
Jeg har en Ortofon SL20E jeg har vært uheldig med en gang. Cantileveren er bøyd 90 grader, og i et forsøk på å bende ten forsiktig tilbake har den blitt seende ut som på bildet som er vedlagt.

Jeg lurer på om noen har formeninger om den er verdt å få reparert, hvem eller hvor det bør gjøres osv...

Er det noen her til lands med stødige hender eller må den tilbake til Ortofon ?

Hva kan noe slikt koste ?

mvh:
Stian
Eg trur dette er ei tapt sak. Ortofon tek innbyte ved kjøp av ny pickup (Mono AS) medan Van denHul og Garrott kan reparere med ny nålefane m.m. Då må du pårekne rundt 4000 kr...

N

nb

Gjest
Benz i Sveits gjør slike reparajoner mener jeg, vet ikke om de gjør det på andre merker dog. Kontakt HiFi-Stasjonen på Elverum, det var de som sendte inn min Benz Glider med brukket Cantilever, men da var min PU ogsp kjøpt av HiFi-Stasjonen. Skader uansett ikke å spørre.

http://www.hifi-stasjonen.no/

Topp Bunn