Ønsker forslag til en en god RIAA som matcher Soundsmith PU

S

SAH

Gjest
Har en ny Thorens TD295 MK.4 platespiller med fabrikkmontert Audio Technica AT95 PU, og bruker denne sammen med Clearaudio Nano phono RIAA. Ut fra min smak, så synes jeg dette låter litt for lyst og på enkelte innspillinger litt for skarpt i diskanten. Siden jeg ikke har prøvd verken en annen PU eller RIAA, så vet jeg ikke om dette skyldes RIAA eller PU- eller om dette er en kombinasjon.

I løpet av høsten vil jeg kjøpe en Soundsmith Otello eller Carmen PU, og i den forbindelse vil jeg også vurdere å gå til anskaffelse av en bedre RIAA- prisklasse inntil kr. 6000. Ønsker forslag til en god RIAA, som dere vet/tror vil matche denne PU'n. Kjøper gjerne brukt, men helst ikke RIAA med rør. Takknemmelig for innspill:)
 
S

SAH

Gjest
Hei.

Den var enkel;

Det må bli Graham Slee ERA V til Kr. 4.200,- eventuelt med stor strømforsyning til Kr. 5.860,-
Stereolab - Graham Slee Projects

Med denne ganske nøytralt - til lyst - klingende RIAAen kan også SoundSmith Carmen være
et alternativ som tilfører noe mer varme til totalen. Soundsmith built phono cartridges

mvh
Gunnar Brekke
Tusen takk for forslaget, Gunnar B. Denne vil nok være sterkt med i betrakningene når valget skal tas utpå høstparten.

Mvh Svein Arne
 
Topp Bunn