Ønsker tips til en litt lang TV-Skjenk med fint design.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Er det noen som har noen tips til en litt lang TV-Skjenk med fint design?

Eks 220-280cm lang og 60-70 cm høy. Eik/Nøtt eller noe annet tøft med godt design.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Uansett hva du kjøper, mitt tips er å lese spesifikasjoner nøye, så du er sikker på å få noe som er ment å tåle vekten av de tingene du skal ha i benken. Mye fine benker som er spesifisert med helt merkelig lav maks. grense på vekt.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Om du foreks. skal ha en 65" tv eller > med senterfot - er det greit å sjekke ut garantert vektgrense - så ikke skjenken kneler midt på.....
Jeg satte en to ekstra bein under min skjenk - sånn bare for å være heeeelt sikker. Konstant trykkpå 33kg i senter kan være skummelt. :p
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.481
Antall liker
15.108
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Clic furniture har noen modeller som er ganske brede og som du nå får i eik og valnøttfinish. De kommer utstyrt med senterben som du kan montere ved behov.
 
M

MarkusH

Gjest
Sku jeg hatt no fint tv-møbel hadde jeg funnet noen som kunne tegne i et konstruksjonsprogram og fått konstruert akkurat det jeg ville hatt og fått det cnc-frest av trestokken i finer. Da kan man jo velge akkurat det man vil ha av størrelser, tykkelse på materialer og hva det må tåle av vekt (konstruktører har jo utdannelse til å regne lastekapasitet hvis det er nødvendig). Spørs jo litt hva som skal settes i/oppå benken.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Når jeg skal (og det skal jeg om ikke alt for lenge) ha ny reol, så skal jeg høre med lokale snekkerfirma hva de skal ha for å skjære ut plater etc. til slikt.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.691
Antall liker
2.293
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
USM Haller. Her er det ingen ting i veien med designet og det fins en egen tråd om dette systemet her. Søk på USM Haller.
 
Topp Bunn