Øreplugger

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hei.
Jr har lyst på øreplugger, av den trådløse typen.
Men what to go for?
Kan JBL Reflect Flow være noe å ha?
Merker som Jabra, Jaybird m.fl. er totalt ukjent for meg
Mistenker at jr ikke har de store audiophile kravene til slike plugger.
Da blir gjerne kriteriene at de sitter godt, at batterikapasiteten er god, samt at de gjerne ikke skal være "for store" (noe jeg leser at er et av ankepunktene ifht JBL Reflect Flow). Men hva er egentlig "for stort" når det kommer til øreplugger? Er det så sabla stor forskjell...?

mvh
Proffen
 

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Innlegg
2.329
Antall liker
960

flippin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.03.2010
Innlegg
116
Antall liker
128
Torget vurderinger
1
Er det noen som har fått noen erfaringer med slike trådløse propper? Min gamle telefon med 3,5mm utgang skal byttes ut så da må jeg skaffe meg noen bluetooth-propper.

Ser at Sony, Jabra, Sennheiser m.fl. får gode kritikker, men det virker ofte som at testene fokuserer mest på funksjoner og støydemping, og mindre på lydkvalitet.

Tar gjerne i mot tips hvis noen har noen propper de er fornøyde med.
 

1simen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.09.2019
Innlegg
88
Antall liker
56
Sted
Asker
Er det noen som har fått noen erfaringer med slike trådløse propper? Min gamle telefon med 3,5mm utgang skal byttes ut så da må jeg skaffe meg noen bluetooth-propper.

Ser at Sony, Jabra, Sennheiser m.fl. får gode kritikker, men det virker ofte som at testene fokuserer mest på funksjoner og støydemping, og mindre på lydkvalitet.

Tar gjerne i mot tips hvis noen har noen propper de er fornøyde med.
Ble faktisk veldig positivt overrasket over Sennheiser momentum TW2 - bruker de hovedsakelig til trening da, men syns lyden er absolutt innenfor + eq og ok støydemping. Og er jo ganske rimelig nå også - er jo lette å miste eller putte i vaskemaskin disse trådløse sakene :)
 

flippin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.03.2010
Innlegg
116
Antall liker
128
Torget vurderinger
1
Ble faktisk veldig positivt overrasket over Sennheiser momentum TW2 - bruker de hovedsakelig til trening da, men syns lyden er absolutt innenfor + eq og ok støydemping. Og er jo ganske rimelig nå også - er jo lette å miste eller putte i vaskemaskin disse trådløse sakene :)
Takk for svar! De kommer ikke til å bli brukt til finlytting, det blir til løping, ute på farten og gressklipping og slikt. Sennheiser TW2 ser veldig aktuelle ut.
 

helvax

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2019
Innlegg
397
Antall liker
410
Sted
Viken
Disse er supre. Ikke audiofile, men holder ørene åpne for omgivelsene, og man blir ikke svett i øra.
Bruker dem hver dag. Spes bra når man sykler, for man hører trafikk samtidig.
Aftershokz
 

PUKK OG GRUS

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2020
Innlegg
582
Antall liker
448
Sted
Aarhus
Bruker
og Apple AirPods Pro samt https://www.elkjop.no/product/lyd-h...dvskRNdBK0AsxeqJZkMaAoJ_EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Har kjøpt alle 3. jeg bruker Mac, iPhone og iwatch til dagelig.
i det dagelige bruker jeg 90% av tiden Apple AirPods Pro. som er overlegent best på brukervennlighet, B&O best lyd og Sony best støydemping. Sony og Apple leverer helt ok lyd (jeg er ikke veldig kresen på kontoret)
 

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Innlegg
2.544
Antall liker
3.043
Sted
Oslo
Ble faktisk veldig positivt overrasket over Sennheiser momentum TW2 - bruker de hovedsakelig til trening da, men syns lyden er absolutt innenfor + eq og ok støydemping. Og er jo ganske rimelig nå også - er jo lette å miste eller putte i vaskemaskin disse trådløse sakene :)
De bruker jeg når jeg reiser kollektivt. Støydempningen er nok ikke den beste, men lyden er bra.
 

TOH

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.10.2012
Innlegg
68
Antall liker
33
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg bruker Shure 425. Veldig fornøyd med lyden i forhold til hva de koster. Det fulgte med en bluetooth kobling for trådløs
lytting også.
 
Topp Bunn