Ønskemusikk på messa i Horten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Blir jo bare forvirrende når folk skal spille forskjellig musikk på messen. Mye bedre alt alle holder seg til det samme albumet av Kari Bremnes slik at man har et best mulig sammenligningsgrunnlag for anleggene.
    Og anlegget som ikkje utløser umiddelbart behov for å skjære av seg begge ørene vinner?
    Nu må det snart bli slutt på denne hetsen av fr. Bremnes. Det er faktisk noen av oss som liker henne først og fremst pga sangene hennes.
    Hvis du ikke snart holder snavla, kommer jeg med sløv kniv, og fantasien steiler ved tanken på hva jeg kommer til skjære av deg da!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser ut til at det blir mye tyngre musikk hos deg RES... Flott er det.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Men det er jo bare å ta med det jeg ikke har...

Roy

stingrayV

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har ingen store forhåpninger om å komme meg ned på messa, men du burde jo -sånn for ordens skyld- spilt noe fra still life plata til opeth. Siden noen allerede har nevnt deftones, tool, og a perfect circle så trekker jeg dem frem igjen. Kanskje 3libras fra mer de moms er messevennlige greier?
    Sjøl kunne jeg tenkt meg å høre pussyfoot av SiKtH. Den mørner. :cool:

Mvh
    stingrayV

Fugazi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Antall liker
    261
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Foreslår følgende:

Mayhem - A bloodsword and a colder sun
    Manowar - Master of the Wind
    Supertramp - School

Håper jeg kommer meg på messa og kan høre dette hos deg!
    Støtter dine forslag 100% men tviler sterkt på at Roy har Mayhem i sitt arkiv. Hehe

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Har verken Opeth eller Mayhem, og hører ikke for ofte på den type musikk, heller.

Men kunne godt tenkt meg noen tips på jazz og klassisk også. Nå har det vært mye tips om tung rock.

Roy

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    354
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    prnesse; noen spesiell grunn til å velge Boll Weevil til messemusikk annet enn at tPotUSA var et fantastisk band?
    Bra lyd og liker personlig sangen (og det er jo et must:)) Hadde Hegel tidligere som RES vel skulle spille på nå, og ca. midt i sangen (ca2 min.) er det en rytmegitar med en sinnsyk dynamikk på et lite parti som jeg aldri har hørt så fremtredende på noe annet utstyr senere. Med kanskje et unntak med det jeg spiller på nå. Kan liksom aldri glemme det.. (ja jeg er en "syk" mann ;))

Og hvis RES spiller "Immigrant Song" med Enslaved trenger han ikke spille noe av Led Zeppelin, for de gruser Led noe så jævli!;)

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    354
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Har verken Opeth eller Mayhem, og hører ikke for ofte på den type musikk, heller.

Men kunne godt tenkt meg noen tips på jazz og klassisk også. Nå har det vært mye tips om tung rock.

Roy
    Sjekk denne: Garaj Mahal - Blueberry Cave - "The Shadow"

EFP

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.05.2013
    Antall liker
    29
    pals.jpeg

pals2.jpeg

Í Gøtu Ein Dag

Føroyar Mín Móðir ,Dette er den virkelige og ekte Eivør ... ofte spilt helt siden kom ut

Fruen lovet og være med.Har selv aldri hvert på messen selv,men da hun fikk se dette :
    Audiophile-TV på Hortenmessa 2011

nektet hun å være med og jeg mistet lysten,men......

Heimdall

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Antall liker
    565
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15

Roy

Forslag på på klassisk er lett, men er det noe større sjans for at du har dem i samlingen?

Mine forslag:

Vedlegg

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.406
    Torget vurderinger
    0
    Fruen lovet og være med.Har selv aldri hvert på messen selv,men da hun fikk se dette :
    Audiophile-TV på Hortenmessa 2011
    nektet hun å være med og jeg mistet lysten,men......
    Det er egentlig litt synd at "amatøropptak" fra tidligere år...skal oppleves som et hinder for å dyrke lydenskapen under årets messe i 2013...

Flere av intervju-objektivene presenterer veldig snevre perspektiver på framtidens lyd.....og den er egentlig mer opplevende og subtil enn hva her kommer til uttrykk med flere av bransjens "nerdete" individer - lyd og bilde er moro, men en del evner å redusere opplevelsene til et rimelig "geekete" nivå.

Synd for bransjen og ikke særlig motiverende for den musikkinteresserte "fruentimmer"-generasjonen.

Skjerp dere - lyd er mer enn de fleste "herremenn" er i stand til å demonstrere...

Drammen lyd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Antall liker
    389
    Lloyd cole and the Commotions.

Album: Mainstream
    Låter: Big Snake og 29

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Siden en kan ta med egen musikk skulle det ikke være noe prob... Da er det ikke så mye vits i å foreslå så mye, men faktisk ta litt initativ selv og ta med den muskikken en faktisk liker...

M

mfufu

Gjest

Roy
    Av jazz så er mitt stalltips Esperanza Spalding. Hun er relativt ny men ekstremt dyktig, hør på platen Radio Music Society, jeg har denne på vinyl men kan ikke si jeg ekstremt godt kjent med den, bare litt. Første tanke er første låt 'Radio Song'... generellt bra bass på denne platen :)

Mvh
    Arild

Edit: og etter at jeg satte den på så tenkte jeg... ikke så dårlig dynamikk heller, hehe...

M

mfufu

Gjest

Roy
    Og av klassisk så har jeg stalltips nr 2: Marianne Thorsen og Trondheimsolistene - Mozart Violin Concertos, fra 2L. Revievet fra Stereophile som "a record to die for", og jeg kan ikke si meg uenig, den er spillt inn i Selbu Kirke med kanonbra opptak.
    Sjekk her: http://www.2l.no/pages/album/038.html

Fikk bakoversveis første gang jeg hørte den til tross for at jeg kun har maks 5mm langt hår, denne også på vinyl hos meg da :)

Sist redigert:
    M

mfufu

Gjest
    Flere av intervju-objektivene presenterer veldig snevre perspektiver på framtidens lyd.....og den er egentlig mer opplevende og subtil enn hva her kommer til uttrykk med flere av bransjens "nerdete" individer - lyd og bilde er moro, men en del evner å redusere opplevelsene til et rimelig "geekete" nivå.

Synd for bransjen og ikke særlig motiverende for den musikkinteresserte "fruentimmer"-generasjonen.

Skjerp dere - lyd er mer enn de fleste "herremenn" er i stand til å demonstrere...
    Buuu, jeg er veldig uenig med deg, jeg syntes ikke de har snevre perspektiver, ikke mere enn du har isåfall hvis du påstår det, eller mener du noe annet enn hva du skrev? Det blir jo i en av videoene sagt at fremtiden er færre bokser og ikke minst forståelse for mindre høyttalere...

Så du kun på videoen til Knut du eller, og konkluderte utifra det?

Andy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Antall liker
    5.789
    Sted
    Nøtterøy
    Enkelte låter fra dette albumet låter skitbra på det rette anlegget. Musikk og lyd jeg liker. :)

1242495021_jazz.jpg

Akapaz

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Antall liker
    194
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1

Tom Waits slår aldri feil. Her med låta Christmas Card From A Hooker In Minneapolis fra albumet Blue Valentine.

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    621
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Mye forskjellige ønsker, bedre at folk tar med seg sine sære musikkinteresser selv....

stingrayV

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Er ikke Kari Bremnes ansatt i marketingavdelinga på hifiklubben?

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.354
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hallo R.E.S.

Om du har bør du ta med et par låter fra denne:)
    Årets album her i heimen.

Front.jpg

Forslag er:
    -Anything bout june
    -Won`t go near you again.
    Må være fra dette enormt flotte live-albumet!

gismo

niha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    407
    Torget vurderinger
    7
    Jeg vil foreslå en eller flere melodier fra plata SOUL av Sophie Zelmani. Fin musikk og god lydkvalitet!

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Anna Netrebko lugget. Norsk uttale og Grieg er vanskelig for utlendinger

Takk for postivt initiativ

[...]
    • Solveigs sang - Anna Netrebko
    [...]
    Dét lugget.

Norsk uttale er visstnok meget vanskelig hvis man ikke er født i Norge eller vokst opp her fra meget ung alder.

Valerij Pavlovitsj Berkov som er/var professor i norsk ved universitetet i St. Petersburg, behersker en «femten-sytten» språk og er forfatter av Stor russisk-norsk ordbok og Stor norsk-russisk ordbok i utdrag fra aftenpostenartikkelen "Norsk er min skjebne":
    –Norsk vanskelig
    Men kjærligheten til det norske bleknet ikke av den grunn, og i over 50 år lærte han stadig nye studentkull å snakke norsk. Selv snakker han språket til perfeksjon.

–Norsk er et av verdens vanskeligste språk å lære å snakke perfekt, sier han.

–Er det?

–Ja, på grunn av tonelag. Det er nesten umulig ikke å avsløre at du er utlending, uansett hvor riktig du snakker.
    Nordmenn bør derfor sannsynligvis holde seg til norske sangere når det skal synges på norsk.

En kollega som spiller halvprofesjonelt, fortalte for en tid tilbake at utlendinger i norske ører kan ha problemer med Grieg. Det har noe med at de ikke har tak på elementer fra slåttetradisjonen. Han fortalte dette etter at vi hadde hørt en østeuropeisk klaverstudent spille noen stykker av Grieg. Jeg stusset og spurte ham om det var meg, flygelet, damen og/eller noe annet.

• Marita Solberg, norsk sopran
    • Neeme Järvi, dirigent
    • Berliner Philharmoniker
    • Sesongavslutning på friluftsscenen Berliner Waldbühne juni 2006
    • Marita Solberg, norsk sopran
    • Ole Kristian Ruud, dirigent
    • Bergen Filharmoniske Orkester

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Lyle Lovett

Av en eller annen merkelig grunn mangler Lyle Lovett fullstendig. Han byr på god musikk, gode tekster og gode opptak. Man kan f.eks. begynne med:

[...]
    153205-hva-ha-rer-du-mye-pa-tiden-via-ditt-head-fi-anlegg-lyle-lovett-pontiac.jpg

Lyle Lovett "Pontiac" er en personlig favoritt som jeg stadig vender tilbake til. Jeg har tidligere presentert den ganske grundig i countrytråden.
    [...]
    og Lyle Lovett and His Large Band:

Lyle_Lovett_and_His_Large_Band.jpg

Litt bakgrunn fra wikipediartikkelen om albumet "It's Not Big It's Large":
    It's Not Big It's Large is an album by Lyle Lovett and his Large Band, released in 2007 [...]. The recording was made live in studio.

The title is a play on the name Lovett has given to his touring band since 1988. Lovett explains the title in an interview: "We've always done arrangements that border on blues music, that border on jazzarrangements, that border on what folks might think of as 'big band', but we don't really play big band music. But we've always had a lot of people in the band so that's why I call the band the 'Large Band' and not the 'Big Band'. But invariably people refer to the band as the 'Big Band' and ... it's not big... you get the idea."[3]

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn