1 eller 2 rør........

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
387
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Skal lage en forforsterker med 1 forsterkertrinn. :)
Har i utgangspunktet tenkt å lage det med 2 rør. 1 for hver kanal,og bruke det halve i hvert rør siden det er en dobbelttriode (5687).
Er på nett for å lete opp noen "fine" rør men det viser seg at skal en ha "godsaker" er det vanskelig å finne par.
Hva gjør jeg? ???
Bruke 1 "superrør" eller 2 noe "dårligere" rør?

Sonicfrontiers

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Du kontakter Motron, så får du et par superrør!

Nå har jeg ikke trålet weben ettet 5687, men sist jeg så lå Motron på samme prisnivå som de utenlandske nettbutikkene, og utvalget er bedre. Det er ikke alltid bedre å "gå over bekken" etter rør.

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Motron har 5687 i prisleiet fra ca. 100,- til ca. 350,- pr. rør. Ikke verst det!!!!

Roger

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
387
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Ett rør som koster $100-200 er vel bedre.... eller?
Når jeg først skal bygge den "ultimate" forforsterker så kan jeg ta i litt for å få tak i ett godt rør også synes jeg.
Kontaktet Motron men han er ute og reiser og tilbake på mandag.

Sonicfrontiers

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Det er jeg ikke så sikker på. Sist jeg snakket med mr. Kvanlid forsto jeg at han hadde et godt utvalg gode rør av denne typen. Er ikke alltid at dyrere er bedre. Det beste er å forsøke flere typer og velge de du liker best, for de er best for deg :)

Roger

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.221
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Dyrt er ikke alltid best. Og det som i utganspunktet kan se ut som "det ultimate" ender opp med å være helt vanlig. Det er mange andre faktorer enn selve røret som avgør.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Motron har rør som på nettet koster $179, som han selger til til en betydelig bedre pris enn dette. Be om serie og årgang så kan du sjekke selv. Det er som det skrives tidligere i tråden ikke nødvendigvis alltid sammenheng mellom pris på nett og hos lokale leverandører.
Dessuten får du en garanti på varen du kjøper hos Motron. Tror du at du får det om du kjøper 50 år gammel lagervare over nettet?

Topp Bunn