180 gr. med overflatestøy

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
502
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei.

Jeg har 180 gr. utgaven av Radka Toneff's Fairytales, og hører at det er merkbar overflatestøy i form av småsus og knitring. Platen er helt ny og vasket med l`Art de Son på platevasker.

Noe som har liknende erfaringer med nye "superpressinger", og er det i det hele tatt noe å gjøre med det?

Puma

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Har den samme platen,men kan ikke si at jeg har det samme problemet. Ei heller på andre nypressinger jeg har..

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.618
Torget vurderinger
4
Vel , jeg har kjøpt endel nye "superpressinger" i det siste som ikke har vært bra.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.425
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det er diverre ikkje alltid det er nok å ha 180 gram vinyl. Den må også vere rein, og pressinga må ha vore bra. I gamle dagar var det også ofte uheldige pressingar - som eg fekk bytte i dei butikkane eg gjekk (etter ein del småprotestar og sånn). www.themusic.com har "hand select", ein service som eg meiner burde vore sjølvsagt og gratis - dei tek $1,50 for å sjekke plata (vel, dei rensar henne også). Eit firma som sel alt på postordre i inn- og utland burde klare dette utan vidare.

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Antall liker
3
Ser ut som en velfylt butikk med helt greie priser det der, Arve. Hva tar de i frakt om man f.eks bestiller 2-3 LP'er?

stale

Medlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
0
Har hatt problemer med dette jeg også. Skal se om jeg etterhvert får tak i et mikroskop og ta en kikk i rillene. Kanskje det er mulig å se hva som forårsaker støyen og det på grunnlag av hva en ser er mulig å gjøre noe med den.

Topp Bunn